04 жовтня 2006, 09:09
Метою законопроекту (реєстр. № 1310), зазначається у пояснювальній записці, є законодавче забезпечення захисту корпоративних прав держави в підприємствах зі змішаною формою власності, у тому числі міжгосподарських підприємств, під час їх реорганізації.
Члени Комітету підтримують пропозицію авторів законопроекту щодо забезпечення контролю за збереженням державного майна, але не можуть погодитись із положенням запропонованого законопроекту.
Передусім, наголошувалося на засіданні Комітету. проблема, що відображена в законопроекті, повністю вирішується статтею 37 Закону "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців", яка регулює порядок проведення державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті злиття, приєднання, поділу або перетворення. Серед документів, які подаються для державної реєстрації, подається нотаріально посвідчена копія передавального акта, якщо припинення здійснюється в результаті злиття, приєднання або перетворення, або нотаріально посвідчена копія розподільчого балансу, якщо припинення здійснюється в результаті поділу.
Йшлося й про те, що впровадження положень законопроекту буде вимагати від суб’єктів господарювання подання державним реєстраторам додаткових документів при реєстрації припинення юридичної особи в результаті злиття, приєднання, поділу або перетворення.
Крім того, ні Конституцією України, ні Цивільним кодексом України не передбачена змішана форма власності.
Шляхи вирішення цієї проблеми, вважають народні депутати. в цілому визначені у статті 107 Цивільного кодексу України.