Верховна Рада України направила на повторне перше читання в профільний комітет проекти законів "Про внесення змін до деяких законодавчих актів щодо відповідальності за корупційні правопорушення", "Про засади запобігання та протидії корупції", "Про відповідальність юридичних осіб за вчинення корупційних правопорушень"

18 жовтня 2006, 13:20

Проекти законів (реєстр. №2112, 2113, 2114) розглянув Комітет з питань боротьби з організованою злочинністю і корупцією, на якому підкреслювалося, що вказані законопроекти "мають велике суспільне значення і відображають стурбованість держави серйозністю породжуваних корупцією проблем і загроз для стабільності і безпеки суспільства, що підривають демократичні інститути й цінності, завдають шкоди сталому розвитку і принципу верховенства права, а також її прагнення до самоочищення державницьких механізмів".

Разом з тим, значна кількість положень законопроектів мають значні змістовні вади і викликають серйозні заперечення, про що йдеться, зокрема, у висновку Головного науково-експертного управління Апарату Верховної Ради України.

На думку народних депутатів вони потребують серйозного доопрацювання в частині доповнення Кримінального кодексу України новим розділом УІІ-А, врахування ступеню небезпеки при визначенні відповідних кримінальних санкцій за вчинення злочинів, необхідності внесення змін до ряду статей Кримінально-процесуального кодексу, уточнення формулювань диспозицій багатьох статей Кодексу України про адміністративні правопорушення тощо. Потребують доопрацювання визначення понять "корупція", "близькі родичі", "конфлікт інтересів", термінів щодо предмету корупційних правопорушень, уточнення переліку суб'єктів, які здійснюють заходи щодо запобігання та протидії корупції тощо.

Наголошувалося й на тому, що введення інституту відповідальності юридичних осіб за корупційні правопорушення має здійснюватись на підставі всебічного аналізу, комплексного і узгодженого підходу, що повинно виключити виникнення колізій між різними законодавчими актами і ускладнення застосування правоохоронними органами відповідних санкцій проти юридичних осіб. На думку народних депутатів, в документі не розроблена система основних і додаткових покарань для юридичних осіб та основні засади механізму їх застосування, особливості дії закону у часі, просторі та за колом осіб, поняття корупційного правопорушення та його суб'єкт тощо.