22 серпня 2006, 09:34
Залізничний транспорт України, зазначають автори проекту, відіграє визначну роль у забезпеченні потреб виробничої сфери та населення країни у залізничних перевезеннях, здійснюючи понад 80 відсотків вантажних і 50 відсотків пасажирських перевезень.
Станом на 1 липня цього року балансова вартість основних фондів залізничної галузі складає 52,0 млрд. грн., знос 30,2 млрд. грн. Ступінь зносу - 58,1%. Знос рухомого складу, термін експлуатації якого складає 25-30 років, перевищує 70%, - підкреслюють народні депутати.
Таким чином, зношений та застарілий рухомий склад не дозволяє перейти на сучасні технології перевезень, збільшити міжремонтні періоди, гарантійні плечі пробігу, вагу поїзду та вирішувати інші задачі, які диктує час і вимоги безпеки руху.
Крім того, після прийняття Закону "Про оподаткування прибутку підприємств" залізниці проводили індексацію основних фондів лише за 2000, 2004 та 2005 роки, коли індекси інфляції складали відповідно 125,8%, 112,3% та 110,3%. При цьому знижена балансова вартість основних фондів, наголошують розробники проекту, не дає можливості у повній мірі використати підприємствам основної діяльності залізничного транспорту норму, передбачену статтею 8 Закону "Про оподаткування прибутку підприємств". Ця норма дозволяє підприємствам вносити протягом звітного періоду до валових витрат будь-які витрати, пов´язані з поліпшенням основних фондів у сумі, що не перевищує 10 відсотків сукупної балансової вартості основних фондів станом на початок звітного періоду.
Законопроектом (реєстр. №2013) передбачається провести разову індексацію балансової вартості основних фондів для надання можливості підприємствам залізничного транспорту збільшити використання коштів на поліпшення основних фондів. Зокрема, пропонується пункт 22.8 статті 22 цього закону доповнити абзацом другим такого змісту: "Підприємствам основної діяльності залізничного транспорту здійснити індексацію балансової вартості основних фондів із застосуванням коефіцієнту 3,0. Коефіцієнт застосовується до балансової вартості основних фондів станом на 1 жовтня 2006 року".
На думку авторів, прийняття законопроекту дозволить направити кошти на покращення технічного стану залізничного рухомого складу, підвищення безпеки і збільшення обсягів перевезень.