Комітет з питань фінансів і банківської діяльності пропонує внести зміни до Закону "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" щодо механізму застосування податкового компромісу, який буде регулюватися цим законом

22 грудня 2003, 13:26

Парламентський Комітет з питань фінансів і банківської діяльності пропонує внести зміни до Закону "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" щодо механізму застосування податкового компромісу, який буде регулюватися цим законом.

За ініціативою контролюючого органу або платника податків, зазначили члени Комітету, може бути застосована процедура податкового компромісу, яка полягає у можливості покращення фінансового стану платника податків та відновлення його платоспроможності. Вбачається її проводити шляхом: розстрочення (відстрочення) сум податкового боргу такого платника податків, за умови надання ним достатніх доказів щодо загрози банкрутства підприємства та/або подальшого накопичення податкового боргу; задоволення частини скарги платника податків в межах апеляційної процедури під зобов'язання останнього погодитися з рештою податкових зобов'язань, нарахованих контролюючим органом.

За словами голови Комітету Сергія Буряка, підставою для прийняття рішення щодо податкового компромісу є наявність у податкового органу таких фактів та доказів, по суті скарги або заяви, на розстрочення (відстрочення) платника податків, які дають підстави вважати, що запропонований податковий компроміс приведе до більш швидкого та/або більш повного погашення податкового зобов'язання або податкового боргу.

Податковий компроміс не може бути застосовано без письмового обґрунтування доцільності його використання процедури. Якщо платник податків погоджується на застосування податкового компромісу в межах апеляційної процедури, сума податкового зобов'язання, яка визначена умовами податкового компромісу, вважається узгодженою, і не може бути оскаржена у майбутньому. Рішення про податковий компроміс можуть бути скасовані, наголосив С.Буряк, за ініціативою контролюючого органу у разі, коли, зокрема, з'ясувалося, що інформація, надана платником податків при обґрунтуванні доцільності податкового компромісу, виявилася недостовірною, неповною або перекрученою;платник податків порушує умови погашення податкового зобов'язання та або податкового боргу. Порядок застосування цього положення визначається спільним наказом центральних контролюючих органів.