09 червня 2006, 11:56
Відповідно до Закону "Про впорядкування питань, пов'язаних із забезпеченням ядерної безпеки" (ст. 6, 9, 14), Національний банк України, вважає автор, наділений невластивими функціями у сфері забезпечення ядерної безпеки в частині участі Національного банку України у Наглядовій раді, визначення рейтингу фінансової надійності (стійкості) установ банків-резидентів України та затвердження Положення про спеціальний рахунок.
Проектом (реєстр.№1054) пропонується внести зміни до чинного закону, відповідно до яких нова редакція статі 6 не вимагатиме затвердження Національним банком України положення про спеціальний рахунок. У зв’язку з принциповою можливістю наявності у експлуатуючої організації декількох рахунків з спеціальним режимом використання (спеціальних рахунків), підкреслив В.Бронніков, у новій редакції статті 6 наведена більш конкретна назва – "спеціальний рахунок експлуатуючої організації (оператора) для формування фінансового резерву".
Стаття 9 чинного закону визначає, що одним з дозволених напрямів інвестиційної діяльності фінансового резерву є розміщення коштів на депозитних рахунках установ банків-резидентів України, які мають найвищий (високий) рейтинг фінансової надійності (стійкості), установлений Національним банком України за весь період розміщення коштів.
Автор проекту зазначив, що не існує нормативно–правових актів, які вимагали б від Національного банку України встановлення рейтингу фінансової надійності (стійкості), а також відсутня методика такого визначення. Тому положення законопроекту дозволяють розміщення коштів на депозитних рахунках установ банків-резидентів України та не вимагають визначення від Національного банку України рейтинг фінансової надійності (стійкості) банків.
Також нова редакція статті 14 не вимагає участі Національного банку України у Наглядовій раді.
На думку автора, прийняття та застосування законопроекту дозволить врегулювати протиріччя у законодавстві України щодо забезпечення ядерної безпеки.