Комітет з питань будівництва, транспорту, житлово-комунального господарства і зв'язку заслухав інформацію комісії Комітету про підсумки розгляду відкритого листа Ради профспілок залізничників і транспортних будівельників України стосовно сучасного стану і проблем розвитку залізничного транспорту України

23 грудня 2005, 12:26

Комісія вивчила ситуацію, що склалася на залізничному транспорті та дійшла висновку, що фінансовий стан галузі при діючих тарифах та джерелах розвитку дозволяє здійснювати оновлення рухомого складу на 25% від потреби, а підтримання в робочому стані зношеного рухомого складу вимагає більших витрат, ніж нового. Резерви пропускної спроможності практично вичерпані і для підвищення його пропускної спроможності необхідно виконати роботи з реконструкції станцій: Сімферополь, Севастополь, Мелітополь, будівництва нових роздільних пунктів та розвитку паралельних напрямів. Дефіціт коштів, які потрібні Укрзалізниці на ремонт та оновлення технічних засобів у 2006 році складає 6 млрд. грн.

Серед головних причин важкого фінансового стану Укрзалізниці члени комісії вбачають не відшкодування тільки у 2005 році 156 млн.грн. із Державного та місцевих бюджетів за перевезення пільгових категорій громадян, відсутність протягом останніх років фінансування з Державного бюджету України програм розвитку та оновлення пасажирського рухомого складу тощо.

За підсумками обговорення інформації комісії, Комітет вирішив рекомендувати Міністерству транспорту і зв'язку України розробити та внести для затвердження Кабінетом Міністрів комплексну програму оновлення рухомого складу на 2006-2010 роки, продовжити роботу щодо розмежування функцій державного уравління та господарських функцій.

Кабінету Міністрів рекомендовано:

- прискорити роботу із законодавчого урегулювання заміни пільг для громадян на проїзд залізничним транспортом та адресну грошову допомогу,

- розробити та внести на розгляд Верховної Ради проект закону про внесення змін до ст.8 Закону України "Про оподаткування прибутку підприємств", передбачивши проведення разової індексації вартості основних фондів залізничного транспорту.