Пленарне засідання 3 червня 2005 року

03 червня 2005, 16:22

У П'ЯТНИЦЮ, 3 ЧЕРВНЯ, ЗАВЕРШИВСЯ ЧЕРГОВИЙ ПЛЕНАРНИЙ ТИЖДЕНЬ СЬОМОЇ СЕСIЇ ВЕРХОВНОЇ РАДИ УКРАЇНИ ЧЕТВЕРТОГО СКЛИКАННЯ.

Голова Верховної Ради України Володимир Литвин на початку ранкового засідання поінформував про результати роботи Верховної Ради на пленарному засіданні 2 червня. Розглянуто 33 питання порядку денного. За результатами розгляду прийнято 18 законів. Три законопроекти направлено на доопрацювання, шість законопроектів відхилено, прийнято п'ять постанов, п'ять проектів постанов відхилено.

Головуючий також оголосив про зміни у складі депутатських фракцій і груп, зокрема про входження народного депутата Валерія Горбатова до фракції "Наша Україна", про вихід народного депутата Станіслава Довгого з фракції ПППУ і його входження до фракції "Наша Україна", про входження народних депутатів Миколи Баграєва та Василя Хмельницького до фракції БЮТ.

Потім головуючий оголосив депутатські запити.

Із заявами, повідомленнями, внесенням пропозицій виступили народні депутати.

Три фракції –"Регіони України", СДПУ(о) і "Демократичні ініціативи" наполягали на перерві. Без її оголошення із заявою фракції "Регіони України" виступила народний депутат Раїса Богатирьова. Вона привернула увагу до судового засідання у справі голови Донецької облради Б.Колеснікова, яке відбулося напередодні. Р.Богатирьова назвала судове засідання "театром абсурду під назвою "українське судочинство". Вона звинуватила нову владу у тому, що вона перейняла всі методи переслідування і розправи з політичними опонентами від старої влади.

Фракція "Регіони України" вимагала відкритого судочинства у справі Колеснікова за участю міжнародних спостерігачів.

Далі до порядку денного було включено і розглянуто проект закону про внесення змін до деяких законів України (щодо платників податку). Доповідала законопроект один з авторів народний депутат Ксенія Ляпіна. Основна суть законопроекту, за словами доповідача, полягає в тому, що він спрямований на виправлення тих гострих проблем, які виникли у застосуванні податкового законодавства в зв'язку з внесення змін в це законодавство Законом "Про Державний бюджет України на 2005 рік". В першу чергу це питання додаткових обмежень, які були внесені для суб'єктів малого підприємництва, суб'єктів спрощеної системи оподаткування. Цей законопроект знімає ці обмеження і повертає умови спрощеної системи оподаткування до тих умов, які існували до прийняття змін Законом "Про Державний бюджет на 2005 рік".

К.Ляпіна підкреслила, що гострота моменту полягає в тому, що обмеження є на певні види діяльності. Приблизно кілька сотень тисяч суб'єктів можуть втратити можливість скористатися спрощеною системою буквально вже з 1 липня. Тому цей законопроект, наголосила вона, є конче необхідний.

Законопроект також містить деякі зміни у Закон "Про податок на додану вартість", які приводять до зняття протиріч, які сьогодні існують, і до того, що деякі норми будуть просто роз'яснені, бо вони вже мають проблеми у застосуванні, зокрема це стосується туристичної галузі, фрахтування суден тощо.

Доповідач також зауважила, що законопроект є комплексним і попросила колег підтримати його за основу для того, щоб мати можливість відпрацювати депутатські ініціативи, врахувати всі пропозиції, які надійдуть і зробити корисний і високоякісний законопроект, який буде мати позитивні наслідки для економіки України.

К.Ляпіна далі зазначила, що цей законопроект є реанімаційним, він повертає ті умови, які існували. Адже врегулювати всі проблеми, які сьогодні є зі спрощеною системою оподаткування необхідно окремим законопроектом про спрощену систему оподаткування, облік та звітність.

Авторів законопроекту підтримав профільний Комітет з питань фінансів і банківської діяльності. Співдоповідач від цього Комітету Віталій Хомутиннік зазначив, що прийняття законопроекту врегулює суперечності, що виникли у зв'язку з прийняттям Закону України "Про Державний бюджет на 2005 рік".

Обговорення законопроекту було емоційним і принциповим. При цьому більшість тих, хто виступив, підтримали ідею про повернення умов спрощеної системи оподатковування. У ході обговорення до законопроекту було висловлено чимало зауважень і пропозицій, спрямованих на його вдосконалення.

У підсумку законопроект про внесення змін до деяких законів України (щодо платників податку) було прийнято за основу і в цілому 326-ма голосами.

Результати голосування викликали незадоволення у окремих народних депутатів, які одразу ж по його закінченні зібралися біля президії. Вони висловили головуючому першому заступникові Голови Верховної Ради Адаму Мартинюку своє обурення тим, що вони голосували за прийняття законопроекту лише у першому читанні, а не в цілому. Депутати, що зібралися біля президії перешкоджали виступаючому з наступного питання порядку денного доповідати.

Проект закону про Фонд державного майна України доповідала один з авторів законопроекту народний депутат Валентина Семенюк. Вона зазначила, що він дає можливість збалансувати вплив на діяльність Фонду державного майна України з боку законодавчої і виконавчої гілок влади.

Він також є тим необхідним законопроектом для захисту працівників Фонду державного майна і визначення правового статусу інституції, яка фактично є підзвітною Верховній Раді України, підпорядкована Кабінету Міністрів України. Прийняття такого закону дає можливість навести лад у проведенні тієї приватизації, яка критикується у сесійному залі Верховної Ради.

В.Семенюк нагадала, що законопроект про Фонд державного майна вже 6 раз вносився до сесійного залу і 6 раз отримував вето. Тому щоб діяти у відповідності до чинного законодавства, виконувати завдання, які ставить перед нами парламент, потрібно прийняти цей законопроект.

Говорячи про особливості проекту, Валентина Семенюк зазначила, що він дає можливість Фонду державного майна щорічно і щоквартально звітуватись перед Верховною Радою.

Доповідач висловила надію, що з прийняттям цього закону впорядкуються правові відносини щодо державного майна, щодо ефективності управління об'єктами державної власності, дозволить завершити ту роботу, яка доручена Фонду державного майна.

Деякі депутати звертаючись із запитаннями до В.Семенюк, наголошували, що вони підтримають законопроект тільки у тому разі, коли вона складе свої депутатські повноваження.

Прийняття закону про Фонд державного майна підтримав профільний Комітет з питань економічної політики, управління народним господарством, власності та інвестицій. Співдоповідач від цього Комітету народний депутат Пилип Буждиган зазначив, що законопроект може бути взятий за основу з наступним врахуванням висловлених до нього зауважень і пропозицій. Він назвав основні з них. Перше зауваження стосувалася того, що проектом передбачається встановити підзвітність та підконтрольність Фонду не тільки Верховній Раді, а й Президентові України. Однак, це не охоплює взаємовідносини між Фондом та Президентом України. Між тим, глава держави згідно Конституції України за згодою Верховної Ради України призначає та звільняє керівника Фонду, що є формою контролю за його діяльністю. Виконання Президентом України контрольних функцій щодо Фонду випливає також із повноважень Президента як гаранта прав і свобод людини-громадянина.

Профільний Комітет вважає сумнівним підпорядкування Фонду Кабінету Міністрів з питань управління державним майном та приватизації. Це пов'язано з тим, що приватизація державного майна здійснюється за окремими процедурами, які спеціально визначені законами про приватизацію. При чому за цими законами у питаннях приватизації державного майна Фонд в значній мірі самостійно співпрацює з Верховною Радою України.

Народні депутати, що взяли участь в обговоренні законопроекту, підтримували його прийняття. Вони зазначали, що такий закон вже запізнів, однак приймати його треба. Депутати пропонували також провести "суцільну" інвентаризацію всього майна в державі, дооцінку приватизованого вже майна як мінімум на 30%, яке було проведено з порушенням.

У виступах також наголошувалося, що ФДМ не повинен бути органом приватизації чи реприватизації державного майна, а повинен бути органом ефективного управління цим майном.

Народні депутати пропонували "не навішувати" Президентові невластивих йому функцій.

У підсумку законопроект про Фонд державного майна було прийнято за основу 276-ма голосами.

Голова Верховної Ради України Володимир Литвин після цього зазначив, що виникла певна розбіжність у сесійній залі під час голосування за прийняття проекту закону про внесення змін до деяких законів України (щодо платників податків). Щоб внести спокій в зал, він запропонував поставити на голосування питання про повернення до розгляду питання про переголосування Закону, який був прийнятий. Однак, ця пропозиція не була підтримана. "За" проголосувало 205 народних депутатів.

Наприкінці засідання народні депутати виступили із заявами, повідомлення у розділі "Різне".

На цьому пленарне засідання завершилося.

6-10 червня народні депутати працюватимуть у комітетах, фракціях і групах.

7 червня у Верховній Раді відбудуться парламентські слухання: "Забезпечення прав дітей в Україні. Охорона материнства та дитинства".

14 червня у Верховній Раді відбудеться День Уряду, на якому планується розглянути два питання: 1)про дитячу безпритульність в Україні та шляхи подолання цього явища; 2) про посилення боротьби з наркоманією.