15 квітня 2005, 09:39
У Рекомендаціях відзначається, що правове врегулювання здійснення парламентського контролю, незважаючи на певний поступ, продовжує залишатися фрагментарним і суперечливим та потребує невідкладного удосконалення, особливо це важливо при набранні чинності конституційних змін, які передбачають посилення ролі Верховної Ради у новій політичній системі України.
Зважаючи на це, а також для створення ефективного правового забезпечення здійснення парламентом контрольних повноважень, необхідно прийняти цілий ряд законодавчих актів, які б визначали засади здійснення парламентом контрольної функції та механізм її впровадження. Зазначена законотворча робота повинна здійснюватися в режимі постійного діалогу між парламентськими комітетами, депутатськими групами та фракціями, а також шляхом системного вивчення та адаптації міжнародного досвіду у сфері парламентського контролю
У зв’язку з цим учасники науково-практичної конференції вважають за необхідне рекомендувати прискорити доопрацювання проектів законів України щодо посилення парламентського контролю, розроблених робочими групами при профільних комітетах Верховної Ради за сприяння Програми розвитку ООН в Україні та Програми сприяння парламенту, з метою якнайшвидшого їх прийняття, зокрема:
- Закону України “Про засади парламентського контролю”;
- Закону України “Про тимчасові слідчі та спеціальні комісії Верховної Ради України” та нової редакції Закону України “Про комітети Верховної Ради України”, в яких передбачити повноваження тимчасових комісій та парламентських комітетів у контрольній діяльності;
- Закону України “Про систему фінансового контролю у державному секторі”;
- нової редакції Закону України “Про Рахункову палату”, в якому врегулювати повноваження Рахункової палати щодо контролю надходжень до бюджету України та їх використання;
- Регламенту Верховної Ради України, в якому, зокрема, закріпити положення щодо більш повної регламентації процедури розгляду депутатських запитів і звернень, а також щодо врегулювання практики проведення “Днів Уряду”, процедури розгляду та прийняття рішень щодо висновків Рахункової палати, а також щорічної і спеціальних доповідей Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини; запровадження “Години запитань”, принаймні, один раз протягом пленарного тижня з обов’язковою присутністю міністрів, які відповідають за визначену сферу урядової політики;
- змін до Бюджетного кодексу України;
- змін до Закону України “Про Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини” та інших законів України, враховуючи пропозиції Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини.