Пленарне засідання 15 грудня 2004 року

15 грудня 2004, 17:36

У СЕРЕДУ, 15 ГРУДНЯ, ПРОДОВЖУВАЛИСЬ ПЛЕНАРНI ЗАСIДАННЯ ШОСТОЇ СЕСIЇ ВЕРХОВНОЇ РАДИ УКРАЇНИ.

На початку ранкового засідання Голова Верховної Ради України Володимир Литвин поінформував про зміни у складі депутатських фракцій і груп, зокрема про вихід народних депутатів Олега Зарубінського, Володимира Кафарського, Віталія Олуйка і Сергія Шевчука з фракції НДП та ПППУ. У зв‘язку з цим фракція упродовж двох тижнів має визначитися щодо подальшого свого існування, оскільки в її складі залишилось менше народних депутатів ніж передбачено.

Володимир Литвин також поінформував про результати роботи Верховної Ради України на пленарному засіданні 14 грудня. На ньому було розглянуто 19 питань порядку денного: 22 законопроекти, два проекти постанов та пропозицій Президента України до Закону України. За результатами розгляду прийнято три закони, прийнято один закон в новій редакції після розгляду пропозицій Президента України, чотири законопроекти прийнято у першому читанні, 13 законопроектів відхилено, один законопроект направлено на доопрацювання, розгляд одного законопроекту перенесено, прийнято дві постанови Верховної Ради України.

Головуючий оголосив депутатські запити.

На прохання народного депутата Юрія Кармазіна Голова Верховної Ради України зробив оголошення про те, що Київський апеляційний суд прийняв рішення, яким задовольнив заяву Голови Верховної Ради України щодо дострокового припинення повноважень народного депутата України Сацюка Володимира Миколайовича.

Із заявами, повідомленнями, пропозиціями виступили уповноважені представники фракцій і груп.

Зокрема, народний депутат Валерій Мішура (фракція КПУ), якому своє право на виступ передали фракції „Регіони України”, „Трудова Україна”, Соціал-демократичної партії України (об'єднаної) і група „Демократичні ініціативи” як голова Тимчасової слідчої комісії з питань встановлення фактів закордонного втручання у фінансування виборчих кампаній в Україні через недержавні організації, що існують на грант іноземних держав, заявив, що робота очолюваної ним комісії блокується тими, хто не хоче, щоб ця інформація була оприлюднена. Він звинуватив кандидата на посаду Президента Віктора Ющенка у тому. що його передвиборча кампанія фінансується із Заходу.

Валерій Мішура заявив, що в Україні існує система грантів, „направлена на просування західних суспільних політичних цінностей, відкритого впливу на процеси, підтримку певних сил, які стали лобістами західних цінностей”.

За його словами, найактивніше діють американські структури – при цьому він перерахував низку організацій – Міжнародний республіканський інститут, Національний демократичний інститут, фонди „Євразія”, Мотта, IREX і „Відродження”.

В.Мішура сказав, на що вони могли витрачати кошти: на „підтримку так званих незалежних ЗМІ, роботу з молодіжними партіями, тренінги щодо підготовки спостерігачів і членів комісій на виборах, дискредитацію українських посадових осіб у світі”.

Голова тимчасової слідчої комісії звернувся до Голови Верховної Ради України Володимира Литвина з проханням надіслати запит до Конгресу США, щоб той надав документи, які б свідчили про фінансування кампанії Ющенка з-за кордону.

Приступивши до розгляду питань порядку денного, зокрема перших двох законопроектів – про службу зовнішньої розвідки і про внесення змін до деяких законів України (стосовно розвідувальних органів), народні депутати відмовились розглядати ці питання у зв‘язку з відсутністю на засіданні доповідача Голови Служби безпеки України Ігоря Смєшка. Пропозиція про доповідь його заступника Ігоря Дріжчаного не була підтримана у сесійній залі. Тому розгляд цих питань було перенесено.

Далі розглядався проект закону про благоустрій населених пунктів. За словами доповідача першого заступника Голови Державного комітету з питань житлово-комунального господарства Володимира Альохіна, законопроект охоплює сферу благоустрою населених пунктів: вуличну дорожню мережу, зелене господарство та зовнішнє освітлення, санітарну очистку міст, селищ та сіл України. Стан значної кількості об'єктів благоустрою сьогодні не задовольняє ні населення, ні владу всіх рівнів. В значній мірі такий стан справ через відсутність чітко визначених правових і організаційних засад діяльності органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування юридичних та фізичних осіб у сфері благоустрою міст, селищ і сіл України. Нині діючі нормативи прописані у різних законодавчо правових актах і охоплюють незначне коло питань благоустрою. Така ситуація нерідко породжує правові конфлікти, непорозуміння між власниками та користувачами об'єктів благоустрою, їх права та обов'язки законодавчо не визначені. Органи місцевого самоврядування та державні органи, що здійснюють управління та регулювання в сфері благоустрою населених пунктів через відсутність єдиного законодавчого акту не мають можливості ефективно виконувати свої повноваження і обов‘язки щодо утримання інфраструктури населених пунктів. Аналогічно підприємства і організації, що працюють у зазначеній сфері, не можуть забезпечити надійне функціонування об‘єктів благоустрою та надавати послуги належної якості.

Законопроект передбачає комплексний підхід до розв‘язання проблем благоустрою населених пунктів, визначає основні засади управління в сфері благоустрою населених пунктів та повноваження органів виконавчої влади всіх рівнів, встановлює законодавчі норми для забезпечення державного самоврядного управління та регулювання у сфері благоустрою населених пунктів, визначає суб‘єкти та об‘єкти у сфері благоустрою, права та обов‘язки громадян, підприємств та організацій.

Документ також вирішує загальні питання організації благоустрою населених пунктів. Розділені питання щодо підходів до благоустрою територій житлової та громадської забудови, територій підприємств, установ та організацій прибудинкових територій, присадибних ділянок. Регулюються норми щодо виконання робіт на територіях загального користування, пов'язані з ремонтними роботами, усунення наслідків аварій, розриттям територій, демонтажем споруд тощо.

Окремими статтями встановлені вимоги, правові та організаційні підходи, напрями щодо утримання зелених насаджень та вулицьо-дорожньої мережі, освітлення територій населених пунктів та санітарної очистки.

Спеціальними розділами викладені питання стандартизації, нормування у сфері благоустрою населених пунктів, фінансування зазначеної сфери з визначенням відповідних механізмів та джерел, передбачено контроль та відповідальність за порушення законодавства у сфері благоустрою населених пунктів.

Доповідач зазначив, що з прийняттям цього закону стане можливим регулювання суспільних відносин у зазначеній сфері та створення правових, економічних і організаційних засад діяльності органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування, визначення системи державного регулювання діяльності у сфері благоустрою населених пунктів, її стандартизація та нормування, відповідальність за порушення законодавства.

Закон спрямований на розроблення механізмів забезпечення формування повноцінного життєвого середовища, забезпечення єдиної політики у сфері благоустрою населених пунктів України, закріплення на законодавчому рівні підгрунтя для сталого розвитку підприємств зайнятих розвитком та утриманням вулично-дорожньої мережі, мереж зовнішнього освітлення, зеленого господарства, поліпшення санітарного стану населених пунктів.

Народні депутати, які взяли участь в обговоренні законопроекту, погоджувались з тим, що такий закон необхідно приймати. Водночас вони звертали увагу на ті труднощі, які існують з благоустроєм особливо у сільських населених пунктах.

Підтримав прийняття закону і Голова профільного Комітету з питань будівництва, транспорту, житлово-комунального господарства і зв‘язку Валерій Пустовойтенко. Він зазначив, що закон треба приймати, хоча він ще потребує доопрацювання в частині конкретизації повноваження органів самоорганізації населення у сфері благоустрою.

Законопроект було прийнято за основу 324-ма голосами.

Наступний законопроект про Загальнодержавну програму „Електронна Україна” на 2005-2012 роки викликав у народних депутатів чимало запитань і здивування. Незрозумілим виявилося те, що дві подібні програми зараз діє, а уряд подає третю, до того ж не передбачивши її фінансування у Державному бюджеті 2005 року. Тому програма, не набравши необхідної кількості голосів для прийняття і відправлення на доопрацювання, була відхилена.

Розглядаючи питання ратифікації, Верховна Рада ратифікувала Угоду між Урядом України і Урядом Словацької Республіки про міжнародне автомобільне сполучення та Протокол про внесення доповнень до цієї Угоди, а також прийняла закон про приєднання України до Конвенції про договір міжнародного автомобільного перевезення пасажирів і багажу (КАПП).

За скороченою процедурою народні депутати розглянули і прийняли за основу законопроекти: про внесення змін до Закону України „Про передачу об‘єктів права державної та комунальної власності” (щодо передачі об‘єктів соціальної інфраструктури); про внесення змін до Кодексу України про адміністративні правопорушення щодо відповідальності за порушення законодавства в нафтовій сфері.

Ще два законопроекти – про внесення змін до Кримінального кодексу України (щодо реалізації недоброякісної продукції) і про внесення змін до Закону України „Про державний контроль за міжнародними передачами товарів військового призначення та подвійного використання”, розглянуті за скороченою процедурою – були відхилені.

Народні депутати наприкінці засідання не включили до порядку денного три законопроекти: про внесення доповнення до Закону України „Про Державний бюджет України на 2004 рік”; про внесення змін до деяких законів України (щодо системи оподаткування); про внесення змін до Закону України „Про податок на додану вартість” (щодо спеціального режиму оподаткування у сфері сільського та лісового господарства).

На цьому пленарне засідання завершилось.

Наступне чергове засідання шостої сесії Верховної Ради відбудеться у четвер, 16 грудня.