Комітет з питань економічного розвитку: Триває всеукраїнське роуд-шоу "Українська техніка для громад"

Прес-служба Апарату Верховної Ради України
04 лютого 2025, 11:54

 

«На початку лютого презентація можливостей українських виробників колісної техніки відбулась у Хмельницькому та Чернівцях, - розповідає заступник Голови Комітету з питань економічного розвитку Дмитро Кисилевський. Представникам громад цих регіонів презентували каталог, до якого увійшли 255 одиниць колісної техніки, які виробляються на 32 підприємствах з 14 областей України.

Зокрема, у каталозі представлено громадський пасажирський транспорт (автобуси, тролейбуси, електробуси та трамваї), комунальна техніка, (прибиральні машини, сміттєвози, поливальні та дорожні машини, самоскиди, трали, машини для землерийних робіт), спеціальна техніка (автоцистерни, причепи та напівпричепи, пожежно-рятувальна техніка, підіймальне обладнання, машини швидкої допомоги, фургони та вантажівки), а також навісне обладнання (ковші, щітки дорожні, снігоприбиральні відвали, вила для піддонів, косарки, пилососи для листя, подрібнювачі деревини, секатори та викорчовувачі).

Головна мета таких заходів: продемонструвати, що українські виробники здатні забезпечити 100% потреб громад. Наша країна - одна з небагатьох у Європі, яка одночасно має виробництво всіх видів громадського транспорту, спеціальної та комунальної техніки. Вчергове спостерігав здивованість багатьох керівників громад, коли вони з каталогу дізнавались, що в України є і свій екскаватор, і свої машини швидкої допомоги. Не говорячи вже про автобуси, тролейбуси, трамваї, пожежні та іншу техніку.

Було важливо вкотре донести важливу істину, яка в умовах війни має стати залізобетонним правилом: купуючи українське, ми підтримуємо робочі місця у громадах і через податки сприяємо ЗСУ. Купуючи імпортну техніку чи б/в, позбавляємо українців робочих місць, а нашу армію - необхідного фінансування. Ну а ті, хто досі на тендерах закуповує китайську або турецьку техніку - просто порушують законодавство про публічні закупівлі в частині вимог локалізації. Зацікавленість організаторами таких тендерів з боку контролюючих органів - питання часу.

Тим часом, громади Хмельниччини та Буковини повідомили про свої потреби у колісній техніці. Хмельницька область потребує 589 одиниць колісної техніки. Зокрема 104 шкільних автобуса, 119 машин швидкої допомоги, 139 одиниць громадського транспорту, 124 одиниці дорожньої техніки, 48 - комунальної, а також 55 автомобілів соціального таксі. Потреби Чернівецької області - 501 одиниця колісної техніки. Зокрема, 105 машин громадського транспорту, 140 - комунальної техніки, 94 - спецтехніки та 162 одиниці навісного обладнання.

Всі ці цифри - дуже цінна інформація для українських виробників, представники яких взяли участь у зустрічах з громадами. Чимало з них зразу після завершення заходу підходили до мерів та сільських голів, щоб обговорити деталі можливої співпраці. Такі контакти - ще одне важливе завдання Всеукраїнського роуд-шоу «Українська техніка для громад». Коли представник громади цікавить можливостями виробництва тієї чи іншої техніки - це нормальна міжнародна практика. Тому для комунікації треба більше рішучості і з боку місцевої влади, і з боку представників українських заводів.

Час позбавлятися комплексів у ставленні до українського виробництва. Якщо не війна, то які ще «вчителі» мають з’явитись для засвоєння простої істини: «Зроблено в Україні» - це круто.

Промислова країна завжди переможе сировинну.»