11 жовтня 2024, 18:41
Установи НАН України візьмуть участь у спеціалізованих виставках, розгорнувши експозиції новітніх науково–технічних розробок
15-17 жовтня 2024 року в Міжнародному виставковому центрі (м. Київ, Броварський проспект, 15) відбудеться низка спеціалізованих виставок, у яких візьме участь Національна академія наук України, а саме:
XXI Міжнародна спеціалізована виставка «Енергетика в промисловості», спрямована на висвітлення нових можливостей інноваційного розвитку української енергетики;
XVI Міжнародна спеціалізована виставка «EcoEnergy Expo 2024», орієнтована на впровадження новітніх технологій відновлюваних джерел енергії та енергетичної безпеки;
III Міжнародна спеціалізована виставка «E-Comps+DigiTec» об’єднує дві тематичні складові виставки E‑Comps+DigiTec та є основою для створення ефективної комунікаційної платформи з розвитку електронної інфраструктури та реалізації проектів цифрової трансформації в Україні;
VIII Міжнародна спеціалізована виставка гірничодобувної промисловості «MINING&MINERALS EXPO», направлена на реалізацію потенціалу розвитку гірничої галузі і економічного розвитку країни в цілому;
ХІІІ Міжнародна спеціалізована виставка «ЄвроБудЕкспо-2024», спрямована на створення єдиного інформаційного простору для спеціалістів з усіх секторів будівельної промисловості та суміжних з нею галузей.
29 установ НАН України візьмуть активну участь у зазначених виставкових заходах, розгорнувши експозиції новітніх науково–технічних розробок згідно з тематикою виставок, та представлять 147 своїх розробок.
Більше на сайті НАН України.
Українські вчені можуть отримати доступ до 47 полярних наукових інфраструктур: почався конкурс
Українські науковці зможуть проводити полярні дослідження не лише на станції «Академік Вернадський» та криголамі «Ноосфера», а й використовувати інфраструктури інших країн в Антарктиці та Арктиці.
Таку можливість надає проект POLARIN програми ЄС «Горизонт Європа», у якому бере участь Національний антарктичний науковий центр та ще 49 організацій з усього світу.
Зараз у межах POLARIN оголошено перший конкурс.
Заявки на конкурс приймають через онлайн-систему POLARIN Transnational Access Platform (POLARIN TAP). Там же можна знайти докладну інформацію про умови конкурсу (Посібник для заявників), повний перелік інфраструктур, шаблони документів тощо.
Кінцевий термін подання заявок - 28 листопада 2024 року (16:00 за центральноєвропейським часом).
Запрошуємо українських учених скористатися цією унікальною можливістю та долучитися до глобальної науки.
Детальніше за посиланням.
В Україні запровадили безоплатне харчування для учнів початкових класів на 2024 рік
Від жовтня Уряд забезпечить безоплатним одноразовим харчуванням учнів 1-4 класів. Для цього за ініціативою Президента України на 2024 рік з бюджету виділено 2 мільярди гривень, які будуть передані місцевим громадам у формі субвенції.
Раніше гарячими обідами забезпечували лише учнів пільгових категорій, а фінансування покривалося коштом місцевих бюджетів. Державна субвенція допоможе гарантувати належний рівень харчування для усіх учнів початкових класів, а також сприятиме формуванню правильних харчових звичок з раннього віку.
Механізм розподілу коштів субвенції затверджений Кабінетом Міністрів України та забезпечить однакові умови для організації харчування в усіх закладах загальної середньої освіти країни.
Більше на сайті МОНУ.
Відбулися засідання ПІДКОМІТЕТІВ Комітету Верховної Ради України з питань освіти, науки та інновацій
10 жовтня 2024 року відбулися засідання підкомітетів Комітету Верховної Ради України з питань освіти, науки та інновацій, на яких народні депутати України – члени Комітету розглянули низку законопроектів та запропонували Комітету з питань освіти, науки та інновацій розглянути на своєму засіданні законопроекти та ухвалити висновки, якими рекомендувати Верховній Раді України:
прийняти його за основу та в цілому проект Закону України «Про внесення змін до деяких законів України щодо державної підсумкової атестації та вступної кампанії 2025 року» (реєстр. № 12053 від 23.09.2024);
прийняти за основу проект Закону України «Про внесення змін до Закону України «Про державну таємницю» щодо удосконалення заходів з охорони державної таємниці» (реєстр. № 11395 від 04.07.2024);
повернути суб’єкту права законодавчої ініціативи на доопрацювання проект Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо удосконалення порядку працевлаштування іноземців в Україні» (реєстр. № 11405 від 15.07.2024);
повернути суб’єкту права законодавчої ініціативи на доопрацювання проект Закону України «Про внесення змін до статті 49 Закону України «Про фізичну культуру і спорт» щодо уточнення вимог до фахівців, які мають право здійснювати тренерську діяльність» (реєстр. № 11470 від 09.08.2024);
повернути суб’єкту права законодавчої ініціативи на доопрацювання проект Закону України «Про внесення зміни до частини шостої статті 17 Закону України «Про охорону культурної спадщини» щодо розширення кола суб’єктів права власності на землі, на яких розташовані пам’ятки археології» (реєстр. № 11506 від 21.08.2024).
Детальніше за посиланням.
МОН пропонує для громадського обговорення проЕкт Порядку утворення та функціонування спеціальних груп вихованців закладів дошкільної освіти
Міністерство освіти і науки України пропонує для громадського обговорення проект Порядку утворення та функціонування спеціальних груп вихованців закладів дошкільної освіти, розроблений відповідно до доручення Прем’єр-міністра України Дениса Шмигаля від 22.07.2024 № 21725/1/1-24 та з метою підготовки проектів нормативно-правових актів стосовно дошкільної освіти дітей з особливими освітніми потребами, необхідних для реалізації Закону України від 06 червня 2024 року № 3788-ІX «Про дошкільну освіту».
Зауваження та пропозиції до зазначеного проекту Порядку приймаються у довільній формі до 25 жовтня 2024 року.
Результати обговорення будуть розміщені на офіційному вебсайті Міністерства освіти і науки України не пізніше ніж через два тижні після прийняття рішень за результатами обговорення.
Більше на сайті МОНУ.
МОН пропонує для громадського обговорення проЕкт Положення про команду психолого-педагогічного супроводу дитини з особливими освітніми потребами, яка здобуває дошкільну освіту
Міністерство освіти і науки України пропонує для громадського обговорення проект Положення про команду психолого-педагогічного супроводу дитини з особливими освітніми потребами, яка здобуває дошкільну освіту, розроблений відповідно до доручення Прем’єр-міністра України Дениса Шмигаля від 22.07.2024 № 21725/1/1-24 та з метою підготовки проектів нормативно-правових актів стосовно дошкільної освіти дітей з особливими освітніми потребами, необхідних для реалізації Закону України від 06 червня 2024 року № 3788-ІX «Про дошкільну освіту».
Зауваження та пропозиції до зазначеного проекту Положення приймаються у довільній формі до 25 жовтня 2024 року.
Результати обговорення будуть розміщені на офіційному вебсайті Міністерства освіти і науки України не пізніше ніж через два тижні після прийняття рішень за результатами обговорення.
Більше на сайті МОНУ.
Відбулося засідання Робочої групи з підготовки до другого читання проекту Закону «Про внесення змін до Закону України «Про наукову і науково-технічну діяльність» щодо питань дослідницької інфраструктури та підтримки молодих вчених»
09 жовтня 2024 року відбулося перше організаційне засідання членів Робочої групи з підготовки до другого читання проекту Закону «Про внесення змін до Закону України «Про наукову і науково-технічну діяльність» щодо питань дослідницької інфраструктури та підтримки молодих вчених» (реєстр. № 10218 від 06.11.2023).
Наразі до Комітету Верховної Ради України з питань освіти, науки та інновацій надійшло 89 пропозицій та поправок від народних депутатів України, які будуть опрацьовані членам Робочої групи.
Читати за посиланням.
Результати тестування учнів 6-х і 8-х класів з української мови та математики: другій рік моніторингового дослідження
09 жовтня 2024 року Державна служба якості освіти України презентувала підсумки ІІ етапу загальнодержавного моніторингового дослідження якості освіти у закладах загальної середньої освіти в умовах воєнного стану, проведеного методом тестування учнів 6-х і 8-х класів з української мови та математики.
«На другому році дослідження очікували відстежити ймовірні зміни в результатах навчання українського учнівства. Втім з’ясувалося, що тести виконані майже так само, як минулоріч, - на “середньому” рівні», - зазначив Голова Державної служби якості освіти України Руслан Гурак.
Шестикласники продемонстрували незначне покращення в результатах навчання і з математики, і з української мови. Одначе серед восьмикласників спостережено зниження середніх результатів у тестуванні, особливо з математики.
Учні та учениці так само, як і минулоріч, менш успішно впоралися із завданнями когнітивних вимірів «Застосування» і «Міркування».
Детальніше на сайті Державної служби якості освіти України.
МОН розпочинає громадське обговорення законопроекту ДЛЯ ВПРОВАДЖЕННЯ реформИ старшої школи
Міністерство освіти і науки України оприлюднило для громадського обговорення законопроект для внесення змін до Законів України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту» і «Про фахову передвищу освіту». Ці зміни створять умови для впровадження «Профільної» - реформи старшої школи.
Мета реформи - підвищити якість освіти й запропонувати учнівству якомога ширші можливості, незалежно від місця проживання і соціального статусу. Реформа розпочнеться 2027 року.
Більше про реформу читайте за посиланням.
Законопроект перебуватиме на громадському обговоренні до 24 жовтня 2024 року. Після доопрацювання МОН спрямує документ на затвердження Урядом і подання до Верховної Ради України.
Детальніше на сайті МОН України.
Кабінет Міністрів України завершив процедуру передання Міжнародного науково-навчального центру інформаційних технологій та систем до НАН України
З метою оптимізації мережі установ подвійного підпорядкування Національної академії наук України та Міністерства освіти і науки України Спільним наказом МОН України та НАН України від 17.09.2024 № 625/1331 Міжнародний науково-навчальний центр інформаційних технологій та систем НАН і МОН України виведено з підпорядкування Міністерства освіти і науки України.
У зв’язку зі зміною подвійного підпорядкування та задля успішного завершення Міжнародним центром виконання у 2024 році науково-дослідних робіт, які фінансувалися за кошти Міністерства освіти і науки України у 2024 році, зокрема зі створення сучасних вітчизняних прототипів безпілотних авіаційних і наземних комплексів, систем інтелектуального управління та аналізу даних, виникла потреба передання частини бюджетних призначень в обсязі 2 920,0 тис. гривень, виділених МОН на 2024 рік, Національній академії наук України.
Ухвалення цього акта дозволить Міжнародному науково-навчальному центру інформаційних технологій та систем успішно завершити виконання науково-дослідних робіт, які фінансувалися за кошти Міністерства освіти і науки України у 2024 році.
Більше на сайті МОН України.
відбулося Засідання Президії НАН України
02 жовтня 2024 року під головуванням Президента НАН України академіка Анатолія Загороднього відбулося чергове засідання Президії Національної академії наук України.
У засіданні взяла участь делегація Німецького електронного синхротрону (DESY) на чолі з Головою ради директорів DESY, віцепрезидентом Асоціації імені Гельмгольца професором Гельмутом Дошем.
Очільник Академії подякував керівництву DESY за зусилля з налагодження співпраці між DESY та НАН України.
Далі учасники засідання заслухали дві наукові доповіді.
З доповіддю «Ройовий інтелект для оптимізації рішень під час планування місій рухомих роботизованих систем (РРС)» виступив завідувач відділу Інституту кібернетики імені В.М.Глушкова НАН України член-кореспондент НАН України Леонід Гуляницький.
Доповідь «Керування люмінесцентними властивостями молекулярних нанокристалів на основі ціанінових барвників» представив заступник директора з наукової роботи Інституту сцинтиляційних матеріалів НАН України член-кореспондент НАН України Олександр Сорокін.
Детальніше на сайті НАН України.
3793 заклади освіти зазнали бомбардувань та обстрілів, з них 365 повністю зруйновано
Станом на 06 жовтня 2024 року 3428 закладів освіти пошкоджено та 365 зруйновано повністю – про це повідомляють на ресурсі Міністерства освіти і науки України.
Сайт saveschools.in.ua документує та в реальному часі надає статистику зруйнованих українських закладів освіти.
До того ж на сайті можна переглянути картину руйнувань кожного регіону.