Тижневі освітянські та наукові новини від Комітету освіти, науки та інновацій

Прес-служба Апарату Верховної Ради України
19 травня 2024, 12:00

 

ОНОВЛЕНО ПОРЯДОК НАДАННЯ СУБВЕНЦІЇ НА МОДЕРНІЗАЦІЮ ЇДАЛЕНЬ І ХАРЧОБЛОКІВ У ШКОЛАХ

17 травня 2024 року Кабінет Міністрів України вніс важливі зміни до постанови від 16 лютого 2022 року №120 Про затвердження Порядку надання субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на придбання обладнання, створення та модернізацію їдалень (харчоблоків) у закладах загальної середньої освіти.

У 2024 році в державному бюджеті України передбачено субвенцію на модернізацію харчоблоків у сумі 1,5 млрд гривень. Із метою розподілу цих коштів МОН проводитиме відбір проектів, Порядок та умови якого подані на затвердження КМУ.

Детальніше за покликанням .

 

НМТ–2024 ЗА КОРДОНОМ: РОЗШИРЕНО ПЕРЕЛІК КРАЇН / МІСТ

Перелік країн і міст, де буде створено тимчасові екзаменаційні центри за кордоном, розширено.

Скласти НМТ можна буде також в 54 містах за кордоном. Детальний перелік міст, який постійно оновлюють: https://testportal.gov.ua/nmt-2024-za-kordonom-rozshyreno-perelik-krayin-mist/

 

МОН І ЮНІСЕФ ПРЕЗЕНТУЮТЬ ОСВІТНІЙ СЕРІАЛ ПРО ДОШКІЛЛЯ

Міністерство освіти і науки України спільно із Представництвом Дитячого фонду ООН (ЮНІСЕФ) презентують освітній серіал для вихователів та освітян дошкільної освіти. Серіал допоможе ліпше зрозуміти особливості організації якісного освітнього середовища дитячого садка за методикою ECERS-3.

Протягом 10 епізодів розкриваються теми організації простору дитячого садка, практик особистого догляду, адаптації та розвитку дитини в садочку. Серіал буде цікавим не лише для педагогів, а й для батьків та опікунів, адже допоможе у формуванні орієнтирів оцінювання щоденного життя дошкільного закладу. А ще глядач зможе ліпше зрозуміти процес адаптації дитини до садочка та важливість міцних стосунків між вихователями, дітьми та батьками.

Освітній серіал доступний на платформі для розвитку дошкільнят НУМО, а також безоплатно в розділі MEGOGO «Освіта від медіасервісу MEGOGO» з різних пристроїв.

 

ЗАСІДАННЯ ПРЕЗИДІЇ НАН УКРАЇНИ

15 травня 2024 року під головуванням Президента Національної академії наук України академіка Анатолія Загороднього відбулося чергове засідання Президії Національної академії наук України.

Цього дня учасники засідання заслухали дві наукові доповіді.

З доповіддю “Дистанційне зондування Землі у розв’язанні геоекологічних проблем України: сучасний стан і перспективи” виступив директор Державної установи "Науковий центр аерокосмічних досліджень Землі Інституту геологічних наук Національної академії наук України" член-кореспондент НАН України Михайло Попов.

Другу доповідь “Правова політика як складова євроінтеграційного курсу України: виклики, реалії, перспективи” представила заступниця директора з наукової роботи Інституту держави і права імені В.М. Корецького НАН України доктор юридичних наук Наталія Оніщенко.

Далі Президент НАН України академік Анатолій Загородній розповів про результати обговорення проекту Методики оцінювання ефективності наукової (науково-технічної) діяльності наукових установ та закладів вищої освіти, винесеного на громадське обговорення Міністерством освіти і науки України.

Більше на сайті.

 

ВІДБУЛОСЯ ЗАСІДАННЯ КОМІТЕТУ ВЕРХОВНОЇ РАДИ УКРАЇНИ З ПИТАНЬ ОСВІТИ, НАУКИ ТА ІННОВАЦІЙ

14 травня 2024 року відбулося засідання Комітету Верховної Ради України з питань освіти, науки та інновацій, на якому було розглянуто низку питань, щодо яких народні депутати України – члени Комітету прийняли такі рішення:

рекомендувати Верховній Раді України прийняти за основу:

проект Закону України «Про академічну доброчесність» (реєстр. № 10392 від 08.01.2024);

проект Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо сприяння розвитку волонтерства серед здобувачів освіти» (реєстр. № 11159 від 09.04.2024);

проект Закону України «Про внесення змін до Закону України «Про наукову і науково-технічну діяльність» щодо встановлення цільових показників діяльності керівників наукових установ, визначення стратегій і перспективних напрямів діяльності наукових установ» (реєстр. № 10424 від 22.01.2024),

рекомендувати Верховній Раді України за результатами розгляду прийняти в другому читанні та в цілому з необхідними техніко-юридичними правками:

проект Закону України «Про внесення змін до деяких законів України щодо запобігання насильству та унеможливлення жорстокого поводження з дітьми» (реєстр. № 6393-д від 09.06.2023);

проект Закону України «Про дошкільну освіту» (реєстр. № 8030 від 13.09.2022);

проект Закону України «Про внесення змін до деяких законів України щодо підтримки наукової роботи в закладах вищої освіти» (реєстр. № 9600 від 10.08.2023);

Рекомендувати Верховній Раді України:

проект Постанови Верховної Ради України «Про внесення змін до Постанови Верховної Ради України «Про Премію Верховної Ради України молодим ученим» щодо процедури присудження Премії» включити до порядку денного одинадцятої сесії Верховної Ради України ІХ скликання та за наслідками його розгляду прийняти в цілому;

внести зміни до Додатку 3 «Персональний склад об’єднаної Конкурсної комісії з присудження Премії Верховної Ради України молодим ученим та іменних стипендій Верховної Ради України для молодих учених – докторів наук» до Рішення Комітету «Про конкурси на присудження Премії Верховної Ради України молодим ученим та призначення іменних стипендій Верховної Ради України для молодих вчених – докторів наук» від 15.12.2021 протокол № 90.

Переглянути запис засідання, яке транслювалось у прямому ефірі, в соціальних мережах, можна за посиланням: https://www.facebook.com/kom.osvita.nauka.

 

ПРЕЗИДЕНТ УКРАЇНИ ПІДПИСАВ ЗАКОН УКРАЇНИ «ПРО ВНЕСЕННЯ ЗМІН ДО ДЕЯКИХ ЗАКОНІВ УКРАЇНИ ЩОДО РОЗВИТКУ ІНДИВІДУАЛЬНИХ ОСВІТНІХ ТРАЄКТОРІЙ ТА ВДОСКОНАЛЕННЯ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ»

14 травня 2024 року Президент України підписав Закон України «Про внесення змін до деяких законів України щодо розвитку індивідуальних освітніх траєкторій та вдосконалення освітнього процесу» (№ 3642-ІХ).

Закон прийнято з метою розширення можливостей здобувачів вищої освіти формувати індивідуальні освітні траєкторії, а також розширення автономії закладів вищої освіти в розробленні та реалізації освітніх програм.

Прийнятим актом пропонується шляхом внесення змін до законів України «Про відпустки», «Про вищу освіту», «Про освіту» визначити поняття індивідуальної освітньої траєкторії для здобувачів вищої освіти, передбачивши для цього вибір здобувачем вищої освіти освітніх програм, суб’єктів освітньої діяльності, що їх реалізують, освітніх компонентів і рівня їх складності; розширити практику міждисциплінарних освітніх програм на всі рівні вищої освіти; врегулювати питання освітньої кваліфікації, академічних та професійних прав випускників таких програм тощо.

 

У ХАРКОВІ РОЗПОЧАЛА РОБОТУ ПЕРША ПІДЗЕМНА ШКОЛА

Навчання в підземній школі організували для 230 дітей. В школі облаштували 20 кабінетів, в яких проходять заняття для учнів з першого по четвертий класи та випускників.

У перший навчальний день у харківській підземній школі рятувальники та психологи Державної служби України з надзвичайних ситуацій розповіли учням про правила мінної безпеки та навчили їх розпізнавати небезпечні предмети та території. Ця школа - бункер, але попри кілька метрів під землю, уроки, як належить, розпочав дзвоник.

Харківський міський голова Ігор Терехов сподівається, що до вересня 2024 року міська влада встигне побудувати ще три підземних школи в інших районах міста.

Детальніше за покликанням.

 

ЗАПУЩЕНО ЕЛЕКТРОННУ СИСТЕМУ БЕЗПЕРЕРВНОГО ПРОФЕСІЙНОГО РОЗВИТКУ ПРАЦІВНИКІВ СФЕРИ ОХОРОНИ ЗДОРОВʼЯ

Безперервний професійний розвиток працівників сфери охорони здоровʼя є однією із передумов забезпечення якості та ефективності медичної допомоги. МОЗ України за сприяння проекту USAID «Підтримка реформи охорони здоров’я» запустило електронну систему забезпечення безперервного професійного розвитку працівників сфери охорони здоров’я.

Електронне рішення дозволить спростити реєстрацію провайдерів і заходів БПР. Воно також зробить швидким та прозорим процес звітності за результатами проведених заходів. Підписання договорів про послуги в електронному вигляді, захищеність даних, наявність електронного кабінету – все це переваги використання електронної системи забезпечення БПР.

Детальніше на сайті МОЗ України.

 

МИХАЙЛО-КОЦЮБИНСЬКИЙ ЛІЦЕЙ ВІДБУДУЮТЬ ЗА КОШТИ З БЛАГОДІЙНОГО МАТЧУ UNITED24, - ПОСТАНОВА УРЯДУ

64 мільйони гривень, зібрані через платформу UNITED24, виділено на відбудову Михайло-Коцюбинського ліцею на Чернігівщині. Відповідне рішення Уряд ухвалив на своєму засіданні 10 травня 2024 року.

Заклад потребує повного відновлення, оскільки потрапив під обстріл 4 березня 2022 року, селище на той час було в окупації. В укритті закладу освіти перебували люди, одна з працівниць загинула. Основний удар прийшовся на кабінети хімії, фізики, інформатики та захисту України.

Фінансування здійснюватиметься за кошти, залучені в межах благодійного футбольного матчу Game4Ukraine, організованого в Лондоні амбасадорами фандрейзингової платформи UNITED24 Андрієм Шевченком та Олександром Зінченком. Кошти надійшли на рахунок, відкритий Міністерством освіти і науки в Національному банку.

 

ВІДБУВСЯ ЄДКІ ЗА СПЕЦІАЛЬНОСТЯМИ 211 ВЕТЕРИНАРНА МЕДИЦИНА ТА 212 ВЕТЕРИНАРНА ГІГІЄНА, САНІТАРІЯ І ЕКСПЕРТИЗА

09 травня 2024 року відбувся єдиний державний кваліфікаційний іспит за спеціальностями 211 Ветеринарна медицина та 212 Ветеринарна гігієна, санітарія і експертиза на другому (магістерському) рівні вищої освіти.

Іспит проходив у формі комп’ютерного онлайн-тестування українською мовою з незалежним проктором у кожній аудиторії, дистанційним адмініструванням та відеоспостереженням. Відповідальною за проведення ЄДКІ є Державна установа «Науково-методичний центр вищої та фахової передвищої освіти».

14 травня п. р. відбулося засідання фахових комісій ЄДКІ за відповідними спеціальностями, члени яких провели експертне оцінювання тестів та визначили порогові бали.

Мінімальний поріг установили для спеціальності 211 Ветеринарна медицина на рівні 33 правильних відповідей із 93 тестових завдань, для спеціальності 212 Ветеринарна гігієна, санітарія і експертиза - 30 правильних відповідей із 89 тестових завдань.

Індивідуальні результати ЄДКІ повідомлять здобувачам через заклади вищої освіти. ЗВО отримають результати іспиту до 19 травня 2024 року.

Учасникам тестування, які не з’явилися на ЄДКІ або неуспішно його склали, нададуть можливість повторно його скласти 30 травня 2024 року.

Детально за покликанням .

 

3793 ЗАКЛАДІВ ОСВІТИ ЗАЗНАЛИ БОМБАРДУВАНЬ ТА ОБСТРІЛІВ, З НИХ 365 ПОВНІСТЮ ЗРУЙНОВАНО

Станом на 12 травня 2024 року 3428 закладів освіти пошкоджено та 365 зруйновано повністю – про це повідомляють на ресурсі Міністерства освіти і науки України.

Сайт saveschools.in.ua документує та в реальному часі надає статистику зруйнованих українських закладів освіти.

До того ж на сайті можна переглянути картину руйнувань кожного регіону.