У Комітеті з питань аграрної та земельної політики обговорили стан та проблеми логістики аграрної продукції залізничною інфраструктурою

Прес-служба Апарату Верховної Ради України
07 грудня 2023, 17:48

 

7 грудня 2023 року в Комітеті з питань аграрної та земельної політики за ініціативи Голови підкомітету з питань інновацій та інфраструктури у сфері агропромислового комплексу Максима Гузенка обговорили стан і проблеми логістики аграрної продукції залізничною інфраструктурою й ефективність використання рухомого складу логістичних перевезень.

Зазначалося, що єдиним донором валютних надходжень, які Україна може використовувати для фінансування збройного опору російській агресії, є саме експорт, провідним сектором якого залишається агропромисловий комплекс.

Також економічна життєздатність країни значною мірою залежить від логістики української аграрної продукції, її експорту на зовнішні ринки й ефективності обертання вантажів головною залізничною артерією.

В умовах війни в аграріїв й експортерів ще на етапі укладання контракту на експорт відсутня гарантована можливість максимально чітко спланувати за термінами й вартістю всі етапи його виконання, зокрема, зберігання, навантаження, перевезення та доставляння вантажу покупцю відповідно до договірних умов.

Російська агресія, блокування портів і зміна звичних маршрутів українських вантажів на світові ринки мали вплив на аграрний сектор. Незадоволений попит на визначеність і відповідальність у залізничній логістиці значно посилив дію економічних шоків. За окремими даними протягом 2022 року агровиробники переплатили за внутрішню залізничну логістику зерна шість млрд грн і витратили близько 30 млрд грн на придбання надлишкового транспорту.

Отже, подорожчання логістики спричинило найбільші втрати й збитки аграрного сектору з початку війни.

Народні депутати України-члени Комітету також висловили занепокоєння щодо інформації стосовно масових випадків тривалого простою та неефективного використання вантажних вагонів-зерновозів АТ «Укрзалізниця» (простій 5,0 тис. вагонів-зерновозів), у той самий час, як приватні вагони використовуються на повну. Причиною такої ситуації є зависока ціна.

За  результатом  обговорення  Комітет  Верховної  Ради України з  питань аграрної та земельної політики вирішив звернутися до Міністерства розвитку громад, територій та інфраструктури України та АТ «Укрзалізниця» й заслухати інформації стосовно ефективності використання рухомого складу логістичних перевезень аграрної продукції для її подальшого експорту.