Комітет з питань державного будівництва та місцевого самоврядування рекомендує парламенту взяти до відома Основні напрямки бюджетної політики України на 2005 рік

17 червня 2004, 12:14

Комітет висловив низку зауважень до цього документу. Зокрема, стосовно порушення Національним банком України вимоги частини 5 ст. 33 Бюджетного кодексу України щодо подання до 1 квітня 2004 року до Верховної Ради України та Кабінету Міністрів України проектів основних засад грошово-кредитної політики та кошторису доходів та видатків Національного банку України на 2005 рік Внаслідок чого, вважають народні депутати, неможливо оцінити реальність позиції щодо взаємної узгодженості бюджетної та грошово-кредитної держави на наступний період.

Акцентувалась увага на зайвій декларативності і відсутності багатьох конкретних показників у переліку заходів, спрямованих на реалізацію напрямків бюджетної політики на 2005 рік, зокрема щодо належного забезпечення функцій місцевого самоврядування.

Комітет вважає за необхідне запропонувати низку пропозицій до розділу Основні параметри бюджетної політики.

З метою забезпечення визначеності і прогнозованості складання показників бюджетів, встановити конкретне числове значення частки перерозподілу валового внутрішнього продукту через зведений бюджет України.

Передбачити питому вагу трансфертів з державного бюджету до місцевих бюджетів у видатках Державного бюджету України на 2005 рік у розмірі, не меншому, ніж у 2004 році”.

Голова Комітету Анатолій Матвієнко вважає, що питома вага капітальних вкладень у видатках Державного бюджету України на 2005 рік має бути не менше відповідного показника 2004 року. Розподіл коштів в розрізі головних розпорядників коштів державного бюджету за відповідними бюджетними програмами відображати в регіональному розрізі окремим додатком до проекту Закону України "Про Державний бюджет України на 2005 рік".

За його словами, показники до проектів місцевих бюджетів на 2005 рік та їхні взаємовідносини з державним бюджетом необхідно формувати на основі положень Конституції України, Бюджетного кодексу України, законів України “Про місцеве самоврядування в Україні”, “Про столицю України – місто-герой Київ”, статус міста Севастополя та інших законів, положення яких стосуються власних та делегованих повноважень місцевого самоврядування.

Голови підкомітету з питань бюджетного забезпечення органів місцевого самоврядування, народний депутат Тарас Чорновіл наголосив на необхідності запровадження коригуючих коефіцієнтів, передбачених ст. 98 Бюджетного кодексу України, які враховують соціально-економічні, демографічні, екологічні та інші особливості адміністративно-територіальних одиниць.

Т.Чорновіл вважає, що слід також передбачити на 2005 рік приріст обсягу фінансового ресурсу місцевих бюджетів без урахування субвенцій на рівні, не меншому, ніж запланований приріст реального ВВП. А також компенсацію втрат доходів місцевих бюджетів внаслідок податкової реформи та при виконанні власних повноважень внаслідок застосування пільг, встановлених органами державної влади.

Для зміцнення ресурсної бази місцевих бюджетів, прийняти і розпочати з 2005 року поетапне запровадження Закону “Про податок на будівлі та споруди”. Надати відповідному податку статус місцевого, а надходження коштів у повному обсязі зараховувати до місцевих бюджетів та використовувати на цілі, самостійно визначені органами місцевого самоврядування.”