02 жовтня 2023, 13:23
У всьому українському портовому кластері сьогодні вирішуються надважливі для України питання збереження робочих місць на підприємствах, надходження валюти та податків до бюджету, що прямо впливає на стабільність гривні й усієї вітчизняної економіки. У цих умовах вкрай важливо підтримувати новий транспортний морський маршрут в обхід російської блокади.
Про це заявив член Комітету з питань фінансів, податкової та митної політики Олексій Леонов.
«Через повномасштабну російську агресію було заблоковано роботу десяти з тринадцяти портів нашої держави. До останнього часу повноцінно працювали лише три порти Дунайського регіону. І, попри війну та обстріли, за останні 15 місяців у цей регіон приватні компанії інвестували майже 100 млн доларів для розвитку портової інфраструктури. Крім того, Уряд фінансував проведення днопоглиблювальних робіт, і надалі Мінінфраструктури планує збільшити пропускну здатність українських портів на Дунаї у 1,7 разів. Вони мають забезпечувати перевалку майже 25 млн тонн вантажів на рік», — повідомив парламентарій.
Він нагадав, що для повноцінного функціонування всіх українських портів необхідно звільнити наші території, зокрема, Крим, щоби гарантувати безпеку флоту.
«Як сказав Президент України Володимир Зеленський, Крим — це ключ до безпеки у Чорному морі, і не можна залишати ці ключі в руках терориста. Також дуже важливо посилювати захист наших портів, адже ми захищаємо своє суверенне право торгувати з тим, із ким хочемо ми, а не з тим, з ким нам нібито дозволяв агресор», — наголосив політик.
Нагадаємо, що новим транспортним маршрутом в обхід російської блокади пожвавлюється рух суден. Днями з портів «Чорноморський» і «Південний» вийшли три балкери із сільськогосподарською продукцією та залізною рудою. Ще п’ять суден прямує на завантаження. Вони мають забрати майже 120 тонн збіжжя.