Тепер не лише готовий електротранспорт можна буде завозити в Україну з пільгами, але й компоненти для них – заступник Голови Комітету з питань економічного розвитку Дмитро Кисилевський

Прес-служба Апарату Верховної Ради України
23 листопада 2022, 18:54


«Кабінет Міністрів України прийняв підзаконку по стимулам для виробництва електротранспорту. Зробив він це із запізненням майже на рік. Але краще пізно, ніж ніколи. Відповідні закони, в яких я є співавтором, були прийняті ще в липні минулого року, - розповідає Дмитро Кисилевський.

Суть їх в тому, що не лише готовий електротранспорт можна буде завозити в Україну з пільгами, але й компоненти для них. Це створить передумови для розвитку відповідних виробництв в Україні.

Тепер без імпортного мита і імпортного ПДВ можна буде завозити в Україну комплектуючі і обладнання для виготовлення електротранспорту. А виробництво електродвигунів, акумуляторів і транспортних засобів з електродвигунами буде звільнено від сплати податку на прибуток за умови реінвестування вивільнених коштів.

В Україні є сформована галузь виробництва міського електротранспорту - трамваїв, тролейбусів, електробусів, а також компонентів для них. Серед виробників львівський "Електрон", одесько-дніпровська "Татра-Юг", запорізький ЗАЗ, луцький "Богдан", закарпатський "Єврокар", чернігівський "Еталон" та інші.

Також до переліку отримувачів стимулів додане виробництво транспорту на природному газі або біогазі. Такий транспорт, як і електричний, зменшує викиди шкідливих газів в атмосферу. Виробників міського транспорту на природному газі у нас немає. Але ми маємо формувати стимули для того, щоб вони з'явились. Так само, які і працювати над появою виробників електромобілів.

Через руйнування і війну українським містам знадобиться багато муніципального транспорту. Задовольняти цей попит імпортом – економічна безглуздість. Неможливо перемогти бідність та бути економічно успішною країною, стимулюючи імпорт складних товарів та одночасно збільшуючи частку сировини у ВВП і експорті.

Очевидно, що зараз, під російськими обстрілами, міста виводять на маршрути автобуси замість тролейбусів, бо економлять електрику. Але після Перемоги попит на електротранспорт відновиться і збільшиться, а отже завчасне прийняття нормативної бази дозволить виробникам краще підготуватись».