Комітет з питань бюджету рекомендує прийняти Закон, який врегульовує відносини на ринку газу у сфері теплопостачання

Інформаційне управління
18 липня 2022, 08:30

 Комітет з питань бюджету рекомендує Верховній Раді України прийняти у другому читанні і в цілому законопроект за реєстр. № 7429 щодо фінансування заходів, спрямованих на врегулювання відносин на ринку природного газу та у сфері теплопостачання під час війни та подальшого відновлення.

Комітет Верховної Ради України з питань бюджету на своєму засіданні 16 липня 2022 року розглянув питання про підготовку до другого читання законопроекту про внесення змін до Закону України «Про Державний бюджет України на 2022 рік» (щодо фінансування заходів, спрямованих на врегулювання відносин на ринку природного газу та у сфері теплопостачання під час війни та подальшого відновлення) за реєстр. № 7429.

За підсумками розгляду даного питання Комітет з питань бюджету ухвалив рішення: рекомендувати Верховній Раді України законопроект за реєстр. № 7429 розглянути у другому читанні після прийняття в цілому проекту Закону України «Про особливості регулювання відносин на ринку природного газу та у сфері теплопостачання протягом дії воєнного стану та подальшого відновлення» (реєстр. № 7427) та за результатами такого розгляду прийняти у другому читанні і в цілому як закон в остаточній редакції, викладеній Комітетом у порівняльній таблиці до законопроекту, з урахуванням внесення необхідних редакційних і техніко-юридичних поправок.

Зокрема, в остаточній редакції законопроекту реєстр. № 7429 передбачається:
    - збільшити доходи і видатки державного бюджету (разом і за спеціальним фондом) на 264,3 млрд грн;
    - зарахувати до спеціального фонду такі доходи: надходження від сплати дивідендів, що нараховуються на акції НАК «Нафтогаз України», що належать державі, за результатами фінансово-господарської діяльності у 2022 р. (64,4 млрд       грн);                  
    -  авансовий внесок з податку на прибуток при виплаті цих дивідендів (11,6 млрд грн); надходження в рамках програм допомоги ЄС, урядів іноземних держав, міжнародних організацій, донорських установ, яка надається з метою фінансового забезпечення заходів, спрямованих на врегулювання відносин на ринку природного газу та у сфері теплопостачання під час воєнного стану та подальшого відновлення (188,3 млрд грн);
    - передбачити видатки спеціального фонду на: фінансове забезпечення заходів з врегулювання заборгованості, передбачених Законом України «Про заходи, спрямовані на подолання кризових явищ та забезпечення фінансової стабільності на ринку природного газу» (76 млрд грн за рахунок дивідендів і податку на прибуток НАК «Нафтогаз України»);
    - компенсацію суб’єктам ринку природного газу, на яких Кабінетом Міністрів України покладено спеціальні обов’язки для забезпечення загальносуспільних інтересів у процесі функціонування ринку природного газу (150,1 млрд грн за рахунок надходжень в рамках програм відповідної міжнародної допомоги);
    - субвенцію місцевим бюджетам на компенсацію різниці в тарифах на теплову енергію, послуги з постачання теплової енергії та постачання гарячої води згідно із Законом України «Про особливості регулювання відносин на ринку природного газу та у сфері теплопостачання під час дії воєнного стану та подальшого відновлення їх функціонування» (38,2 млрд грн за рахунок надходжень в рамках програм відповідної міжнародної допомоги).

Загалом метою прийняття законопроекту за реєстр. № 7429 є:
    - забезпечення компенсацій суб’єктам ринку природного газу та у сфері теплопостачання для покриття втрат/витрат, спричинених запровадженням мораторію на підвищення цін і тарифів на ринку природного газу та у сфері теплопостачання, застосуванням інших інструментів державного регулювання ринків, а також для покриття витрат, понесених на ліквідацію наслідків воєнних дій, для попередження гуманітарних криз та запобігання негативним соціальним наслідкам;
    - створення умов для стабілізації діяльності підприємств стратегічних галузей, що докладають зусилля для забезпечення енергетичної безпеки держави та запобігання настанню гуманітарних катастроф на усій території України, у період воєнного стану та післявоєнний період.