Комітет з питань фінансів, податкової та митної політики рекомендує Верховній Раді прийняти у першому читанні проект Закону "Про платіжні послуги"

Інформаційне управління Апарату Верховної Ради України
05 лютого 2021, 13:50

На засіданні Комітету з питань фінансів, податкової та митної політики, яке відбулося 3 лютого в режимі відеоконференції, був розглянутий проект Закону «Про внесення змін до розділу ХІ Митного тарифу України щодо уніфікації ставок ввізного мита на товари легкої промисловості» (№ 4410).

Як повідомив заступник Міністра фінансів з питань європейської інтеграції Юрій Драганчук: «У проекті передбачається встановлення однакових пільгових ставок ввізного мита на однорідні товари легкої промисловості шляхом зниження або підвищення діючих ставок, при цьому не перевищуючи зв’язаних ставок в рамках зобов’язань, взятих Україною при вступі до СОТ».

Так, пропонується встановити пільгові ставки ввізного мита у розмірі 0% на сировину, що не виробляється в Україні (пряжа, волокна, нитки 50-53 групи УКТ ЗЕД); пільгові ставки ввізного мита в розмірі від 1 до 8 відсотків на готову продукцію – тканини, фетр і повсть, сітки плетені, шпагат та канати; підвищити повні ставки ввізного мита до 10% на товари легкої промисловості за тими товарними підкатегоріями згідно з УКТ ЗЕД, де такі ставки менші 10%.

Комітет прийняв рішення рекомендувати Верховній Раді проект Закону включити до порядку денного п’ятої сесії та прийняти за основу і в цілому як Закон з урахуванням пропозиції щодо введення в дію Закону з 1 липня 2021 року

Комітет розглянув проект Закону «Про платіжні послуги» (№ 4364).

Проект визначає поняття та загальний порядок виконання платіжних операцій в Україні (у тому числі платіжних операцій, які ініціюються або завершуються в Україні), установлює виключний перелік платіжних послуг, порядок їх надання, умови авторизації та перелік категорій надавачів платіжних послуг, визначає загальні засади функціонування платіжних систем в Україні, загальні засади випуску та використання електронних грошей та цифрових грошей Національного банку в Україні, установлює права, обов’язки та відповідальність учасників платіжного ринку України, визначає загальний порядок здійснення нагляду за надавачами платіжних послуг, порядок здійснення оверсайта за платіжною інфраструктурою та платіжними інструментами.

Законопроектом визнається таким, що втратив чинність, Закон «Про платіжні системи та переказ коштів в Україні», а також пропонуються зміни до Господарського, Цивільного кодексів України, Кодексу України з процедур банкрутства і низки законів.

Під час обговорення, у якому взяв участь Голова Національного банку Кирило Шевченко, дискусію викликало питання про необхідність включення до законопроекту норми про граничний розмір комісії за розрахунки з використанням платіжних систем. Дане питання буде вирішене під час підготовки до другого читання.

Комітет напрацював ще ряд позицій, які планується врахувати при подальшій роботі над законопроектом, і прийняв рішення рекомендувати Верховній Раді включити його до порядку денного і прийняти за основу.

На засіданні була розглянута електронна петиція Орлова В.С. з пропозицією щодо необхідності термінового розгляду проекту Закону України «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законодавчих актів України щодо запровадження щорічного підвищення граничних обсягів доходів для застосування спрощеної системи оподаткування, відновлення права платників єдиного податку не застосовувати реєстратори розрахункових операцій, а також скасування корупційного механізму кеш-бек» (№3853-1), яка зібрала 25351 підпис.

За підсумками обговорення Комітетом був ухвалений висновок у якому, зокрема, вказується, що 1 грудня 2020 року Верховною Радою прийнято Закон України «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо лібералізації застосування реєстраторів розрахункових операцій платниками єдиного податку та скасування механізму компенсації покупцям (споживачам) за скаргами щодо порушення встановленого порядку проведення розрахункових операцій частини суми застосованих штрафних санкцій» №1017-IX, який набрав чинності 10 грудня 2020 року.

Згідно з рішенням Комітету, вказаний Закон №1017-IX спрямований на врегулювання тих же питань, що і законопроект, про який йдеться у петиції. Враховуючи викладене, проект Закону №3853-1 у більшій частині втратив актуальність.

Члени Комітету вирішили інформацію, викладену в електронній петиції, взяти до відома і висновок Комітету надіслати автору електронної петиції.

Також на засіданні були затверджені пропозиції Комітету до проекту порядку денного п’ятої сесії Верховної Ради дев’ятого скликання та переліку законопроектів, які втратили актуальність, а також план роботи Комітету з питань фінансів, податкової та митної політики на період п'ятої сесії.