Комітет з питань екологічної політики та природокористування рекомендує Верховній Раді прийняти за основу законопроект щодо об'єктів підвищеної небезпеки

Інформаційне управління Апарату Верховної Ради України
21 січня 2021, 15:15

20 січня відбулося засідання Комітету з питань екологічної політики та природокористування у режимі відеоконференції.

Комітет розглянув проект Закону «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо об'єктів підвищеної небезпеки» (№ 4407), розроблений з метою гармонізації українського законодавства із законодавством Європейського Союзу у сфері безпеки об’єктів підвищеної небезпеки (ОПН).

Законопроект упорядковує процедуру віднесення об’єктів до ОПН; зменшує адміністративний тиск на суб’єкти господарювання; визначає компетентний орган та його повноваження щодо надання інформації державам-членам ЄС, які можуть постраждати від аварій; удосконалює механізм координації між відповідними органами нагляду; зобов’язує суб’єкта господарювання самостійно призупиняти діяльність виробництва (експлуатацію обладнання), на якому виникла аварія; удосконалює процедуру надання інформації після нещасного випадку на ОПН.

Члени Комітету прийняли рішення рекомендувати Верховній Раді за підсумками розгляду законопроекту у першому читанні прийняти його за основу.

Комітет повторно розглянув проекти законів «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо удосконалення законодавства у сфері мисливського господарства та полювання та запобігання незаконному полюванню» (№ 3200) та «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України (щодо удосконалення законодавства у сфері мисливського господарства та полювання, а також боротьби з браконьєрством)» (№ 3200-1).

Як пояснив голова Комітету з питань екологічної політики та природокористування Олег Бондаренко, Комітет вже розглядав дані законопроекти у першому читанні і прийняв рішення рекомендувати Верховній Раді прийняти проект №3200 за основу, а альтернативний відхилити. Однак, після цього надійшли зауваження, які стосуються нової редакції статті 16 Закону «Про мисливське господарство та полювання», згідно з якою, затвердження лімітів на полювання на парнокопитних та інших, зазначених у цій частині, тварин на мисливський сезон здійснюється органами місцевої влади. Зокрема, як зазначається у висновку Комітету з питань антикорупційної політики, таке положення не відповідає чинному законодавству і містить корупційні ризики.

Як зауважив Олег Бондаренко, зауваження настільки вагомі, що було прийнято рішення поставити законопроект на розгляд Комітету ще раз.

Комітет прийняв рішення вилучити передбачені у проекті Закону №3200 зміни до Кодексу України про адміністративні правопорушення та Кримінального кодексу України.

Члени Комітету також затвердили нову редакцію статті 16 Закону «Про мисливське господарство та полювання», згідно з якою ліміти на полювання на парнокопитних та інших, зазначених у цій частині, тварин на мисливський сезон затверджує центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері лісового та мисливського господарства.

Комітет розглянув проект Закону «Про внесення змін до Кодексу цивільного захисту України (щодо удосконалення моніторингу та заходів із запобігання виникненню надзвичайних ситуацій)» (№ 3778).

Голова Комітету зазначив, що це доопрацьований законопроект і подається народним депутатом Сергієм Шаховим втретє.

Проектом пропонується внести зміни до статті 53 Кодексу цивільного захисту України, значно розширивши перелік об’єктів, на яких потрібно створювати системи раннього виявлення загрози виникнення надзвичайних ситуацій, додавши до нього об’єкти з масовим перебуванням людей.

Під час засідання відзначалось, що законопроект у нинішній редакції значно доопрацьований. Зокрема, до нього додано прикінцеві перехідні положення і доопрацьовано термінологію. Водночас, встановлення такої кількості систем потребує значних коштів.

Законопроект не підтримують Міністерство внутрішніх справ і Державна служба України з надзвичайних ситуацій.

Комітет прийняв рішення рекомендувати Верховній Раді направити законопроект на доопрацювання.

Народні депутати розглянули проект Закону «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо обов'язковості використання рідкого біопалива (біокомпонентів) у галузі транспорту» (№ 3356-д).

Законопроектом, зокрема, пропонується визначити обов’язковий вміст рідкого біопалива (біокомпонетів) в усіх обсягах бензинів автомобільних, за виключенням бензинів з октановим числом 98 і вище та бензинів, що поставляються для потреб Міністерства оборони, Державного резерву та для створення мінімальних запасів нафти та нафтопродуктів.

Як повідомила одна із авторів законопроекту народний депутат Юлія Овчинникова, у доопрацьованому законопроекті пом’якшено перехід до використання екологічних видів палива: відтерміновано до 1 травня 2022 року виконання вимог про вміст у бензинах не менш як 5% рідкого біопалива, зменшено штрафи за недотримання таких вимог, виключено обов’язковість поетапного збільшення частки рідкого біопалива. Вона наголосила, що законопроект направлений на виконання міжнародних зобов’язань України у цій сфері.

Члени Комітету прийняли рішення направити головному Комітету висновок, у якому рекомендувати Верховній Раді прийняти законопроект за основу.

Комітет розглянув і підтримав прийняття в цілому проекту Постанови «Про звернення Верховної Ради України до Кабінету Міністрів України, міністерств, державних служб, агентств, місцевих органів влади щодо здійснення заходів спрямованих на розвиток міста Умань як міжнародного центру паломництва хасидів» (№ 4426), який містить рекомендації виконавчим органам влади усіх рівнів щодо необхідності створення сучасної туристичної інфраструктури та міжнародного центру паломництва хасидів, вирішення проблем паломництва хасидів, будівництва комплексу «Малий Єрусалим» та інших об’єктів в рамках проектів «Велике будівництво», «25 магнітів» на території міста Умань Черкаської області.

Також народні депутати розглянули проект Закону «Про державну реєстрацію геномної інформації людини» (№ 4265), яким передбачено врегулювання як обов’язкової державної, так і добровільної реєстрації геномної інформації людини, чітко визначено категорії осіб, які підлягають обов’язковій реєстрації.

Комітет вирішив звернутися до головного Комітету із пропозицією прийняти рішення щодо даного законопроекту на власний розсуд, оскільки у ньому немає питань, що стосуються предметів відання Комітету з питань екологічної політики та природокористування.

На засіданні було розглянуто проект Закону «Про внесення змін до Бюджетного кодексу України щодо захищених видатків державного бюджету» (№ 4384), розроблений на забезпечення виконання рішення Конституційного суду щодо соціальної підтримки учасників війни, членів сімей загиблих, осіб, які мають особливі заслуги перед Батьківщиною, шляхом відновлення їх права на безкоштовний проїзд та отримання пільг без врахування їх доходу.

Комітет з питань екологічної політики та природокористування пропонує головному Комітету при розгляді законопроекту врахувати пропозиції що необхідності визначення захищеними видатками державного бюджету пільги та компенсації громадянам, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи і рекомендувати Верховній Раді прийняти законопроект у першому читанні за основу.

Також народні депутати розглянули звернення Державного агентства України з управління зоною відчуження щодо погодження спрямування коштів Державного фонду поводження з радіоактивними відходами на 2021 рік.

Представники Держагентства поінформували учасників засідання про надходження та витрачання коштів Державного фонду поводження з РАВ у 2020 році. Зокрема, планові надходження становили 988 мільйонів 322,5 тисяч гривень, із яких: 238 мільйонів 889,8 тисяч гривень становили поточні видатки; 41 мільйон 894,4 мільйони гривень – придбання обладнання і техніки; 707 мільйонів 538,3 тисячі гривень – видатки на капітальне будівництво, реконструкцію та реставрацію.

За інформацією доповідача, на 2021 рік заплановані надходження у сумі 964 мільйони 359,1 тисячі гривень, зокрема: поточні видатки – 263 мільйони 330,3 тисячі гривень; капітальне будівництво, реконструкція та реставрація – 701 мільйон 028,8 тисяч гривень.

На запитання членів Комітету відповів Голова Державного агентства України з управління зоною відчуження Сергій Калашник, який повідомив про причини невикористання 680 мільйонів гривень, виділених Державному фонду поводження з РАВ у 2020 році.

Комітет погодив спрямування коштів Державного фонду поводження з радіоактивними відходами на 2021 рік і звернувся до Комітету з питань бюджету з пропозицією затвердити даний бюджет.

Також під час засідання члени Комітету прийняли рішення відкласти заслуховування доповіді Голови Державного агентства лісових ресурсів України, яке планувалось на 28 січня, у зв’язку із призначенням нового керівника цього органу. Новий час розгляду цього питання буде визначено додатково.