Комітет з питань економічного розвитку рекомендує прийняти за основу і в цілому законопроєкт щодо виключення можливості здійснення закупівель без використання електронної системи закупівель

Інформаційне управління Апарату Верховної Ради України
10 вересня 2020, 14:15

Комітет з питань економічного розвитку провів засідання у режимі відеоконференції, на якому розглянув Проєкт Закону України «Про внесення змін до Закону України "Про тимчасові заходи на період проведення антитерористичної операції" (№ 2781).

Метою законопроєкту є сприяння інтеграції в Україну тимчасово непідконтрольних владі територій, відродження промислового потенціалу цих територій, повернення довіри бізнесу, що зазнав втрат у зв’язку з припиненням виробництва.

Пропонується звільнити суб’єктів господарювання, що здійснюють (здійснювали) діяльність на території проведення антитерористичної операції або переселилися з неї під час її проведення від нарахування процентів на основну суму заборгованості за кредитними договорами та договорами позики за період з 14 квітня 2014 року і здійснити реструктуризацію зазначеної заборгованості після повернення в Україну, з метою сприяння відновленню роботи підприємств. Передбачається, що строк дії цього нормативного акту поширюється на період проведення антитерористичної операції та 12 місяців після її завершення.

За результатами обговорення Комітет прийняв рішення рекомендувати Верховній Раді за результатами розгляду проєкту Закону у першому читанні прийняти його за основу.

Члени Комітету розглянули проєкт Закону України «Про внесення змін до розділу X "Прикінцеві і перехідні положення" Закону України "Про публічні закупівлі" (щодо виключення можливості здійснення закупівель без використання електронної системи закупівель)» (№ 3715).

Як повідомила одна із авторів законопроєкту народна депутатка Лариса Білозір, пропонується скасувати запроваджену раніше можливість закупівлі товарів, робіт та послуг необхідних для попередження та лікування коронавірусної хвороби (COVID-19) без використання електронної системи закупівель, як таку, що втратила актуальність і з метою запобігання зловживанням.

Як зазначалося під час обговорення, на даному етапі немає потреби у таких пільгах, оскільки Міністерство охорони здоров’я ними вже скористалося і зробило необхідні запаси засобів захисту. На даний час всі закупівлі можна проводити планово і з дотриманням необхідних процедур.

Комітет прийняв рішення рекомендувати Верховній Раді за результатами розгляду законопроєкту у першому читанні прийняти його за основу і в цілому як Закон з техніко-юридичним опрацюванням.

Також була підтримана ідея звернутися до Кабінету Міністрів України із пропозицією розробити порядок закупівлі першочергових засобів захисту на випадок загострення епідемічної ситуації.

На засіданні розглянули проєкт Закону «Про внесення змін до Закону України "Про тимчасові заходи на період проведення антитерористичної операції" та інших законів України щодо узгодження термінів та уточнення окремих норм» (№ 2830).

Проектом передбачається внесення уточнень термінів які вживаються у Законі з урахуванням проведення не тільки антитерористичної операції але і здійснення заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації у Донецькій та Луганській областях.

Також Закон доповнюється новою статтею, якою пропонується здійснити списання надмірних нарахувань по кредитах (позиках) осіб, які проживають на території проведення антитерористичної операції та/або здійснення заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації у Донецькій та Луганських областях, або переселилися з неї і які, станом на 14 квітня 2014 року, добросовісно виконували свої зобов’язання перед кредитором.

Під час обговорення зазначалося, що пропоноване незастосування фінансових санкцій за всіма кредитними договорами та договорами позики, не залежно від дати укладення, на територіях проведення АТО або ООС порушує законні права кредиторів.

Голова Комітету з питань економічного розвитку Дмитро Наталуха зауважив: «Закон "Про тимчасові заходи на період проведення антитерористичної операції" діє уже шість років, тому називати його «тимчасовим» стає дедалі важче. Тому і питання треба врегульовувати не тимчасово, а, на жаль, із врахуванням тієї реальності, яка у нас є на сьогодні, з урахуванням шостого року війни і продовження її ще не відомо скільки».

Він запропонував прийняти проєкт за основу і під час підготовки до другого читання узгодити його із проєктом Закону «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України у зв'язку з завершенням антитерористичної операції та проведенням операції Об'єднаних сил» (№2783), який розглядається паралельно.

За підсумками обговорення члени Комітету прийняли рішення рекомендувати Верховній Раді за результатами розгляду у першому читанні повернути законопроєкт суб’єкту права законодавчої ініціативи на доопрацювання.

Проєкт Закону «Про внесення зміни до пункту 1 розділу ХІІ Прикінцеві та перехідні положення Закону України "Про концесію" (№ 3961) на засіданні представила заступниця Міністра розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України Ірина Новікова.

За її словами, пунктом 1 розділу ХІІ “Прикінцеві та перехідні положення” Закону визначено, що він набирає чинності з дня, наступного за днем його опублікування, крім положень, що визначають використання електронної торгової системи (ЕТС), які набирають чинності з дня початку функціонування ЕТС для проведення концесійного конкурсу, але не пізніше 1 жовтня 2020 року.

Однак, на сьогодні ЕТС для проведення концесійного конкурсу не створено і, оскільки така система не має аналогів у світі, Мінекономіки проводяться консультації та триває пошук можливих варіантів оптимального технічного рішення її створення. Заступниця Міністра також зазначила, що у Державному бюджеті на 2020 рік не передбачено кошти на проєктування, розробку, тестування та запровадження подібної ЕТС.

Ірина Новікова поінформувала, що проєктом пропонується внести зміни до Закону, змінивши термін набрання чинності положень, що визначають використання ЕТС, з 1 жовтня 2020 року на 1 січня 2022 року.

Під час обговорення народні депутати виступили за скорочення терміну перенесення введення в дію Закону в частині запровадження ЕТС.

Комітет прийняв рішення рекомендувати включити законопроєкт №3961 до порядку денного сесії Верховної Ради та за результатами розгляду в першому читанні прийняти за основу та в цілому з техніко-юридичним опрацюванням, виклавши частину першу законопроекту в редакції Комітету, а саме: замінивши слова та цифри «1 січня 2022 року» на «1 вересня 2021 року».

Наступне засідання Комітету з питань економічного розвитку заплановано на середу, 16 вересня.