Комітет з питань організації державної влади, місцевого самоврядування, регіонального розвитку та містобудування рекомендує Верховній Раді прийняти в цілому законопроект щодо посилення захисту осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення при здійсненні містобудівної діяльності

Інформаційне управління Апарату Верховної Ради України
21 листопада 2019, 15:03

Комітет з питань організації державної влади, місцевого самоврядування, регіонального розвитку та містобудування на своєму засіданні розглянув у другому читанні проект Закону «Про внесення змін до Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» (щодо посилення захисту осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення при здійсненні містобудівної діяльності)» (№0863).

Голова підкомітету з питань містобудування, благоустрою та земельних відносин у межах територій забудови Ганна Бондар поінформувала, що даний законопроект був прийнятий в першому читанні за основу Верховною Радою восьмого скликання 4 грудня 2018 року.

За її словами: «Проект направлений на спрощення процедури встановлення спеціального обладнання для маломобільних груп населення».

Законопроектом пропонується внести зміни до Закону “Про регулювання містобудівної діяльності”, що дозволять улаштування засобів безперешкодного доступу до об’єктів житлово-комунального та громадського призначення, в тому числі до під’їздів та/або квартир у житлових будинках, осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення за відсутності документа, що засвідчує право власності чи користування земельною ділянкою.

Також пропонується передбачити норму, згідно з якою об’єкт не може бути прийнятий в експлуатацію, якщо він не відповідає вимогам у тому числі щодо доступності для осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення.

Комітет прийняв рішення рекомендувати Верховній Раді України законопроект №0863 прийняти в другому читанні та в цілому. У разі ухвалення проекту Закону, пропонується доручити Комітету з питань організації державної влади, місцевого самоврядування, регіонального розвитку та містобудування спільно з Головним юридичним управлінням здійснити його техніко-юридичне доопрацювання.

Члени Комітету розглянули у другому читанні перехідні проекти Законів «Про внесення зміни до Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» щодо покращення інвестиційних можливостей у сфері виробництва електричної енергії з альтернативних джерел» (№0859) та «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України у сфері містобудування» (№0861) і прийняли рішення рекомендувати Верховній Раді зняти з розгляду обидва законопроекти як такі, що втратили актуальність внаслідок прийняття інших законодавчих актів, та визнати такими, що втратили чинність постанови про прийняття даних проектів за основу.

Комітет розглянув проект Закону «Про внесення змін до статті 24-1 Бюджетного кодексу України (щодо підвищення ефективності використання коштів державного фонду регіонального розвитку)» (№2202), спрямований на удосконалення порядку розподілу та використання коштів Державного фонду регіонального розвитку, підвищення взаємозв’язку між стратегічним та бюджетним плануванням.

Презентуючи законопроект, перший заступник Міністра розвитку громад та територій України Дмитро Живицький зауважив: «Він несе в собі зміну філософії, зміну підходу до фінансування державної регіональної політики». Зокрема, за його словами, пропонується дві третини коштів Державного фонду регіонального розвитку (ДФРР) спрямувати саме на реалізацію Державної стратегії регіонального розвитку та регіональних стратегій розвитку і одну третину – на інші проекти, які реалізовуються на загальнодержавному рівні і «спрямовані на зшивання країни». Також пропонується, щоб фінансування ДФРР було не менше одного відсотка прогнозного обсягу доходів загального фонду проекту Держбюджету України на відповідний бюджетний період; запровадити відкриту конкуренцію між проектами, які подаються на фінансування за рахунок ДФРР; удосконалити процедуру розподілу коштів ДФРР між регіонами з урахуванням рівня їх розвитку та ряд інших змін.

Дмитро Живицький відповів на запитання народних депутатів. Свої пропозиції висловили представники Асоціації міст України та Рахункової палати.

Комітет прийняв рішення запропонувати Комітету з питань бюджету, який визначено головним з підготовки даного законопроекту, рекомендувати Верховній Раді проект Закону №2202 прийняти за основу. Також пропонується врахувати пропозиції, озвучені під час засідання.

Народні депутати розглянули альтернативний проект Закону «Про внесення змін до статті 24-1 Бюджетного кодексу України (щодо вдосконалення порядку розподілу коштів Державного фонду регіонального розвитку) (№2202-1) і прийняли рішення запропонувати Комітету з питань бюджету рекомендувати Верховній Раді його відхилити.

На засіданні було прийнято рішення про утворення робочої групи Комітету з питань організації державної влади, місцевого самоврядування, регіонального розвитку та містобудування з підготовки проекту закону України щодо парламентської служби. Керівником групи призначено голову підкомітету з питань організації державної влади, державної служби, служби в органах місцевого самоврядування, державних символів та нагород Олександра Корнієнка.

Комітет також делегував своїх членів у робочі групи, створені при міністерствах з метою напрацювання законопроектів.

Народні депутати затвердили розклад засідань Комітету на грудень 2019 року.

Народні депутати заслухали доповідь про діяльність проекту «Реформа управління на сході України II», що виконується компанією Deutsche Gesellschaft fur Internationale Zusammenarbeit (GIZ) GmbH за дорученням Федерального уряду Німеччини, яку представив керівник Проекту Тарас Журавель.

Він зауважив: «Хоча Проект розпочався у 2010 році, за ці роки виклики, які стояли при його створенні, кардинально не змінилися, оскільки реформа місцевого самоврядування і децентралізації влади все ще триває і існують значні розриви між прийнятими актами законодавства та їх реалізацією на місцевому рівні».

«Мета Проекту – сприяти органам місцевого самоврядування і державним інституціям у активному використанні інноваційних інструментів та процедур для ефективного та сталого надання публічних послуг», - сказав Тарас Журавель. Він також повідомив, що проект має три напрямки роботи: надання адміністративних послуг, впровадження електронних сервісів та муніципальне співробітництво, або співробітництво територіальних громад.

«За підтримки Проекту було створено 25 центрів надання адміністративних послуг, які були першими, пілотними, і досвід їх діяльності ліг в основу багатьох нормативних актів», - поінформував доповідач. Він також розповів про консультативну та навчальну діяльність проекту.

Тарас Журавель запевнив, що Проект і надалі буде сприяти розвитку інноваційних і людиноорієнтованих підходів у наданні адміністративних послуг.

Про подальші кроки по проведенню реформи територіальної організації влади членів Комітету поінформував директор ГО «Інститут розвитку територій» Юрій Ганущак.

За його словами, після реформи в Україні буде сформовано 1300-1500 громад і 96 районів, а кількість областей не зміниться.

Стосовно розподілу владних повноважень, Юрій Ганущак висловив припущення, що будуть скасовані районні ради, а залишаться держадміністрації, які, у разі внесення змін до Конституції, будуть називатися префектури. Вони будуть діяти на регіональному і субрегіональному рівнях.

Доповідач запропонував напрямки законодавчої діяльності для завершення реформи територіальної організації влади: закріплення адміністративно-територіального устрою, розмежування повноважень між державою та місцевим самоврядуванням, визначення статусу префектів як органів загальної юрисдикції.

Юрій Ганущак наголосив, що основною вимогою для створення територіальних громад буде їх спроможність. Критерії спроможності ще розробляються.

Директор ГО «Інститут розвитку територій», відповідаючи на запитання народних депутатів, наголосив на важливості проведення реформи територіальної організації влади.