Комітет з питань соціальної політики, зайнятості та пенсійного забезпечення рекомендує Верховній Раді підтримати законопроект про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо запобігання надмірному тиску на суб’єктів господарювання заходів державного нагляду (контролю) за додержанням законодавства про працю та зайнятість населення

Інформаційне управління Апарату Верховної Ради України
11 лютого 2019, 10:22

 

Комітет на своєму засіданні 6 лютого розглянув підготовлений до другого читання законопроект №6489.

Законопроект розроблено з метою удосконалення порядку здійснення державного нагляду (контролю) за додержанням законодавства про працю та зайнятість населення, підвищення його ефективності, а також зменшення фінансового навантаження на роботодавця.

Проектом, зокрема, пропонується:

визначити поняття «створення перешкод органам державного нагляду (контролю) чи їх посадовим особам при здійсненні заходів державного нагляду (контролю)» передбачивши, що це невиконання законних вимог посадових осіб органу нагляду (контролю), або недопущення посадових осіб цього органу до проведення перевірки;

уточнити повноваження органів місцевого самоврядування щодо здійснення перевірок за дотриманням законодавства про працю та зайнятість населення на підприємствах, установах та організаціях комунальної форми власності, встановивши виключно право ініціювання перед Державною інспекцією України з питань праці проведення перевірок;

встановити адміністративну відповідальність фізичних осіб та посадових осіб органів місцевого самоврядування за подання до Державної інспекції України з питань праці безпідставних скарг про порушення роботодавцем законодавства про працю та зайнятість населення;

передбачити, якщо роботодавцем створюються перешкоди органу державного нагляду (контролю) чи його посадовим особам при здійсненні заходів державного нагляду (контролю), в акті обов'язково зазначається опис дій чи бездіяльності, що призвели до створення таких перешкод, з посиланням на відповідні норми закону;

встановити новий вид адміністративної відповідальності інспекторів при здійсненні заходів державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності за винесення приписів, розпоряджень, податкових повідомлень-рішень, вимог та рішень про накладення фінансових стягнень, що скасовані в адміністративному чи судовому порядку, а також збільшити розмір відповідальності за порушення визначені цією статтею, встановивши її в розмірі від 80 до 130 неоподаткованих мінімум доходів громадян;

визначити граничні строки накладення фінансових санкцій за порушення законодавства про працю та зайнятість населення, зокрема передбачити, що штрафні санкції можуть бути накладені протягом шести місяців з дня виявлення порушень вимог законодавства про працю, але не пізніш як через один рік з дня вчинення правопорушення.

Законопроектом також пропонується передбачити новий механізм застосування штрафних санкцій. Зокрема, в разі виявлення у роботодавця порушення вперше, державний інспектор вносить попередження про усунення такого порушення без застосування штрафних санкцій. Про строк, в який роботодавець зобов’язаний усунути порушення, державний інспектор зазначатиме у матеріалах перевірки.

Під час обговорення порівняльної таблиці до законопроекту відбувалася дискусія навколо окремих правок народних депутатів. Так, за наполяганням народного депутата О.Продан на підтвердження було поставлено поправки №№14, 15 та з 18-тої по 31-шу. Обговоривши вказані поправки, члени Комітету проголосували за їх відхилення.

За результатами голосування законопроекту Комітет прийняв рішення схвалити текст порівняльної таблиці з урахуванням проголосованих на засіданні Комітету поправок народних депутатів та рекомендував парламенту прийняти законопроект у другому читанні та в цілому як Закон.