Голова Верховної Ради України Андрій Парубій підписав Закон «Про Національну безпеку»

Прес-служба Апарату Верховної Ради України
27 червня 2018, 12:37


 

Перебуваючи у Сполучених Штатах Америки з робочим візитом, Голова Верховної Ради України Андрій Парубій повідомив, що підписав Закон «Про Національну безпеку» та направив його на підпис Президенту України.

Попередньо Голова Верховної Ради України Андрій Парубій, коментуючи ухвалення Закону «Про національну безпеку» (Проект Закону зареєстровано за №8068),  зазначив, що це «надто великої ваги закон, щоб можна було поставити його під сумнів». «Цей закон – не тільки реформування Збройних сил України, а й приведення їх у відповідність до стандартів НАТО», - підкреслив він.

В інтерв’ю українським телеканалам А.Парубій наголошував, що Верховна Рада України визначила стратегічний напрям нашої держави – вступ до НАТО, тому цей закон надзвичайно важливий для адаптації усього сектору безпеки до стандартів Північноатлантичного альянсу.

 

Довідково: Проект Закону зареєстровано за №8068. Законодавчий акт визначає основи та принципи національної безпеки і оборони, цілі та основні засади державної політики, що гарантуватимуть суспільству і кожному громадянину захист від загроз.

Законом визначаються та розмежовуються повноваження державних органів у сферах національної безпеки і оборони, створюється основа для інтеграції політики та процедур органів державної влади, інших державних органів, функції яких стосуються національної безпеки і оборони, сил безпеки і сил оборони, визначається система командування, контролю та координації операцій сил безпеки і сил оборони, запроваджується всеосяжний підхід до планування у сферах національної безпеки і оборони, забезпечуючи у такий спосіб демократичний цивільний контроль над органами та формуваннями сектору безпеки і оборони.

Закон містить п’ять розділів. У Розділі І подано визначення термінів, які використовуються у Закону.

Розділ ІІ закріплює правові засади та принципи державної політики у сфері національної безпеки і оборони, фундаментальні національні інтереси України, серед яких забезпечення державного суверенітету і територіальної цілісності, інтеграція України в європейський політичний, економічний, правовий простір, набуття членства в Європейському Союзі та в Організації Північно-Атлантичного договору.

Загрози національній безпеці України та відповідні пріоритети державної політики у сферах національної безпеки і оборони визначаються у Стратегії національної безпеки України, Стратегії воєнної безпеки України, Стратегії кібербезпеки України, інших документах з питань національної безпеки і оборони, які схвалюються Радою національної безпеки і оборони України і затверджуються указами Президента України.

Розділ ІІІ визначає засади та механізми цивільного демократичного контролю, повноваження у здійсненні такого контролю законодавчої, виконавчої й судової влади, органів місцевого самоврядування та громадянського суспільства.

Розділ IV визначає склад сектору безпеки і оборони та правовий статус основних органів, що входять до його складу, а також управління та координацію у сфері національної безпеки.

Згідно із Законом, сектор безпеки і оборони України складається з чотирьох взаємопов'язаних складових: сили безпеки; сили оборони; оборонно-промисловий комплекс; громадяни та громадські об'єднання, які добровільно беруть участь у забезпеченні національної безпеки. Функції та повноваження складових сектору безпеки і оборони визначаються законодавством України.

Розділ V регулює планування у сфері національної безпеки і оборони, визначає основні документи довгострокового планування, зокрема Стратегію національної безпеки України, Стратегію воєнної безпеки України, Стратегію громадської безпеки та цивільного захисту України, Стратегію розвитку оборонно-промислового комплексу України, Стратегію кібербезпеки України, Національну розвідувальну програму, а також порядок їх формування та реалізації у документах середньострокового та короткострокового планування.

Законом визнано такими, що втратили чинність закони "Про основи національної безпеки України", "Про демократичний цивільний контроль над Воєнною організацією і правоохоронними органами держави" та "Про організацію оборонного планування".

Закон прийнято з урахуванням пропозицій Комітету Верховної Ради України з питань національної безпеки і оборони.