Пленарне засідання 4 квітня 2003 року

04 квітня 2003, 15:48

У П'ЯТНИЦЮ, 4 КВІТНЯ, ЗАВЕРШИВСЯ ЧЕРГОВИЙ ТИЖДЕНЬ РОБОТИ ВЕРХОВНОЇ РАДИ УКРАЇНИ В ПЛЕНАРНОМУ РЕЖИМІ.

Зранку сесія розглянула депутатські запити, яких, за словами головуючого, нагромадилось багато.

Було прийнято рішення про їх направлення відповідним посадових особам органів виконавчої влади.

Голова Верховної Ради Володимир ЛИТВИН вніс пропозицію, в порядку винятку з регламентних правил, попрацювати цього дня в режимі прийняття рішень. Пропозиція, на жаль, не здобула підтримки.

Далі, за скороченою процедурою, розглядалися законопроекти в першому читанні.
Було проаналізовано дві редакції проекту Закону про порядок обрання на посаду та звільнення з посади професійного судді Верховною Радою України (по доповіді першого заступника голови парламентського Комітету з питань правової політики Миколи ОНІЩУКА). Як і в рішенні комітетських фахівців, під час обговорення надавалась перевага редакції авторської групи народних депутатів ВАСИЛЬЄВА Г.А., МОЙСИКА В.Р., БАНДУРКИ О.М. та СІРЕНКА В.Ф.

Зазначалось, що цим проектом може більшою мірою забезпечуватися участь парламентаріїв у всіх стадіях обрання та звільнення судді з посади, що надаватиме додаткові гарантії для формування в державі відповідального суддівського корпусу, сприятиме підвищенню професійних та особистих якостей суддів, усуненню багатьох нарікань на діяльність представників судової гілки влади.

Водночас йшлося про певні гідності іншого проекту, якими слід би скористатись, готуючи узгоджений варіант. Висловлювалися, однак, і думки про недоцільність прийняття такого законодавчого акту як такого, що лише частково вирішує проблеми правового врегулювання в цій галузі. Чи не корисніше було б, мовляв, істотно оновити базовий закон про судоустрій? Рішення з розглянутого питання прийматиметься в день голосування.

Такі ж самі вагання мали місце під час обговорення законопроекту щодо внесення змін до деяких законів України у зв'язку з прийняттям Закону України "Про радіочастотний ресурс України" (по доповіді голови Державного комітету телебачення і радіомовлення України Івана ЧИЖА).

Часткова згода з концепцією проекту парламентського Комітету з питань будівництва, транспорту, житлово-комунального господарства, зв'язку, від якого мав слово перший заступник голови Комітету Станіслав ДОВГИЙ, не рятувала становища. Промовці поділяли висновок парламентського Комітету з питань свободи слова та інформації (від нього виступив заступник голови Юрій АРТЕМЕНКО) про неприйнятність законопроекту як такого, що суперечить концептуальній спрямованості інформаційної сфери на прозорість і відкритість. Щоправда, І.ЧИЖ у заключному слові просив зважити на те, що йдеться, по суті, про неминучі зміни, які доводиться вносити у зв'язку з уже прийнятим законом.

Удосконаленню механізму відповідальності водіїв транспортних засобів за порушення правил руху має прислужитись законопроект змін до Кодексу України про адміністративні правопорушення.

Цей проект розглядався в двох редакціях (урядовій і депутатській) по доповідях першого заступника державного секретаря МВС України Михайла КОРНІЄНКА та секретаря парламентського Комітету з питань законодавчого забезпечення правоохоронної діяльності Володимира МАЗУРЕНКА. Перевага надавалась депутатському варіантові, оскільки він пропонує більш гнучкий механізм відповідальності і, на відміну від суміжного, не входить у суперечність з конституційними нормами. Йдеться про відповідальність, переважно, за судовим рішенням, а не на санкціоновану вимогу працівника ДАІ. Наголошувалось на потребі ретельніше узгодити проект з європейськими нормами в цій галузі. Був і інший погляд: обидві редакції від досконалості, не позбавлені корупційних нашарувань. А отже, потрібен концептуально нових законопроект.

По доповіді М.КОРНІЄНКА і співдоповіді голови підкомітету парламентського Комітету з питань законодавчого забезпечення правоохоронної діяльності Андрія ШКІЛЯ сесія розглянула проект Закону про соціальну адаптацію осіб, які відбували покарання у виді обмеження волі або позбавлення волі на певний строк, а також законопроект щодо внесення змін до Закону України "Про адміністративний нагляд за особами, звільненими з місць позбавлення волі" (щодо особливо тяжких злочинів). Учасники обговорення в основному підтримували пропозицію стосовно прийняття проектів у першому читанні як таких, що покликані сприяти кращим умовам і порядку надання належної допомоги зазначеним особам. Крім того, другим законопроектом досягатиметься ще одна мета - узгодження Закону України "Про адміністративний нагляд за особами, звільненим з місць позбавлення волі" з положеннями й нормами Кримінального кодексу України.

Не мав підтримки внесений Л.ЧЕРНОВЕЦЬКИМ законопроект щодо змін стосовно виплати пенсії банківськими установами до Закону України "Про пенсійне забезпечення військовослужбовців та осіб начальницького та рядового складу органів внутрішніх справ та деяких інших осіб". Проект відхилено парламентським Комітетом з питань безпеки і оборони, від якого співдоповідав голова комітету Георгій КРЮЧКОВ. Народний депутат України, голова підкомітету з проблем соціального захисту військовослужбовців, членів їх сімей та військових пенсіонерів згаданого комітету Степан БУЛЬБА охарактеризував законопроект як такий, що може заблокувати своєчасне отримання пенсій особами зазначеної категорії, послабить їх соціальний захист. Гостро критикували проект Л.ЧЕРНОВЕЦЬКОГО й інші учасники дискусії. Багато хто вбачав у ньому пряме лобіювання можливостей банківських установ нажитись за рахунок пенсіонерів.

Рекомендувалось прийняти в першому читанні законопроект щодо внесення змін і доповнень до Закону України "Про пенсійне забезпечення". Проектом пропонується ввести пільги з обчислення стажу працівникам за роботу в таких медичних установах, як інфекційні та психіатричні лікувальні заклади або відділення. Зазначалось, однак, що це потребуватиме непередбачених бюджетом витрат, а отже, внесену законодавчу пропозицію слід ретельно узгодити з урядом.
Наприкінці ранкового засідання відбулася дискусія за пунктом порядку денного - "Різне".

ІЗ РОЗКЛАДУ РОБОТИ ВЕРХОВНОЇ РАДИ УКРАЇНИ НАСТУПНОГО ТИЖНЯ.

У понеділок, 7 квітня, народні депутати працюють у комітетах і фракціях.

У вівторок, 8 квітня, в сесійні залі Верховної Ради (в межах часу, що відводиться на ранкове пленарне засідання) відбудеться День Уряду України з порядком денним "ПРО СТАН ТА ПЕРСПЕКТИВИ ДЕПРЕСИВНИХ РЕГІОНІВ, МІСТ ТА СЕЛИЩ УКРАЇНИ".

У середу, 9 квітня, з 10-ї години, в сесійній залі проходитимуть парламентські слухання на тему: "РЕФОРМА ПОЛІТИЧНОЇ СИСТЕМИ В УКРАЇНІ: МЕТА ТА КОНЦЕПТУАЛЬНІ ЗАСАДИ КОНСТИТУЦІЙНИХ ЗМІН".

У четвер, 10 квітня, робота в комітетах і фракціях.

У п'ятницю, 11 квітня, з 10-ї години, в сесійні залі Верховної Ради відбудеться День Уряду України з порядком денним: "ПРО СТАН ДОТРИМАННЯ ЗАКОНОДАВСТВА УКРАЇНИ ЩОДО ВИДАЧІ ДЕРЖАВНИХ АКТІВ НА ПРАВО ПРИВАТНОЇ ВЛАСНОСТІ НА ЗЕМЛЮ, СЕРТИФІКАТІВ НА ЗЕМЕЛЬНУ ЧАСТКУ (ПАЙ) ТА ЇХ ОБІГУ; ПРО ДОТРИМАННЯ ЗАКОНОДАВСТВА УКРАЇНИ ЩОДО ВИДІЛЕННЯ В НАТУРІ, ВИКОРИСТАННЯ ТА ОБІГУ ЗЕМЕЛЬНИХ ДІЛЯНОК СІЛЬСЬКОГОСПОДАРСЬКОГО ПРИЗНАЧЕННЯ".