Комітет з питань законодавчого забезпечення правоохоронної діяльності рекомендує Верховній Раді прийняти за основу проект Закону «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо посилення контролю за безпекою автомобільних перевезень вантажів і відповідальності за порушення правил дорожнього руху»

Інформаційне управління Апарату Верховної Ради України
11 липня 2016, 16:15

 
Законопроектом №4661 пропонується удосконалити перелік підстав для зупинки транспортних засобів з метою здійснення габаритно-вагового контролю, визначити механізм контролю вагових та габаритних параметрів таких транспортних засобів та їх фіксації спеціальними технічними засобами шляхом низькошвидкісного і високошвидкісного зважування і вимірювання без зупинки автомобіля, встановити розміри адміністративної відповідальності водіїв та громадян - суб’єктів підприємницької діяльності за порушення правил перевезення великогабаритних і великовагових вантажів.

Відповідні зміни передбачається внести до Кодексу України про адміністративні правопорушення, Законів України «Про автомобільні дороги» та «Про автомобільний транспорт».

Крім того проектом пропонується виділити з чинної статті 132-1 Кодексу України про адміністративні правопорушення окремо нову статтю 132-2 щодо порушень правил дорожнього перевезення небезпечних вантажів.

Законопроектом також передбачається суттєво збільшується розмір штрафних санкцій з метою запобігання виникненню правопорушень, пов’язаних з безконтрольним рухом великовагових та/або великогабаритних транспортних засобів.

Під час обговорення необхідність прийняття законопроекту обумовлювалася тим, що порушення правил перевезення небезпечних вантажів і правил проїзду великогабаритних і великовагових транспортних засобів мають  високий ступінь суспільної небезпеки.

На думку народних депутатів, прийняття законопроекту покращить рівень і якість контролю за дотриманням стандартів і нормативів щодо габаритів і ваги вантажів, що перевозяться автомобільним транспортом, забезпечить збереження мережі доріг від передчасних руйнувань, дасть можливість збільшити надходження до Державного бюджету України для фінансування дорожнього господарства.

Проаналізувавши законопроект, члени Комітету зазначили, що він містить окремі недоліки, які можуть бути усунуті під час підготовки його до розгляду в другому читанні.