Пленарні засідання 18 лютого 2016 року

Інформаційне управління
18 лютого 2016, 18:57

 

У четвер, 18 ЛЮТОГО, відбулися пленарні засідання ЧЕТВЕРТої сесії Верховної Ради України восьмого скликання.

Голова Верховної Ради України Володимир Гройсман перед відкриттям ранкового засідання нагадав, що саме в цей день у 2014 році розпочалися масові розстріли людей ні в чому не винних, які були справжніми патріотами, які хотіли жити в незалежній державі, які хотіли, щоб їх поважали. "Саме в цей день масово з бойової зброї, яка була роздана, почали просто їх вбивати, абсолютно незахищених людей. Ще певний період часу ми навіть не могли уявити, що таке може бути в нашому житті. Але, я думаю, що будь-які трагедії потрібно пам'ятати всім живим для того, щоби не допускати їх більше ніколи. А всіх, хто це зробив, мають бути покарані, засуджені до найвищої міри покарання", - зазначив В.Гройсман.


Народні депутати хвилиною мовчання вшанували пам'ять загиблих Героїв Майдану.

Головуючий повідомив про нараду керівників фракцій, на якій було прийнято рішення питання безвізового режиму розглянути на вечірньому засіданні, а зараз розпочати з тих питань порядку денного, які йдуть далі.


В.Гройсман надав слово народному депутату Ігорю Лапіну, який закликав приєднатися до нього усіх, хто був на Майдані і наголосив, що вони не залишать сесійної зали, поки не будуть прийняті усі "безвізові закони".

Для участі в пленарному засіданні зареєструвалося 312 народних депутатів.

В.Гройсман відкрив ранкове засідання. Він зазначив, що в порядку денному є три законопроекти, які необхідно включити і розглянути.

Народні депутати включили до порядку денного сесії три законопроекти - це внесений Президентом України (№4020) - "Про військовий обов'язок і військову службу", "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" (№4022) і про пільговий проїзд громадян в транспорті (№4024).

Головуючий повідомив про заяву двох фракції, які просять надати можливість для заяви.

Заяву зробив голова фракції Радикальної партії Олег Ляшко. Він зазначив, що політична криза, яку сьогодні всі ми спостерігаємо, нездатність парламенту приймати елементарні рішення, навіть зараз, у порядок денний треба по кілька разів голосувати, показує, що ми сьогодні стоїмо на порозі великих потрясінь.

"Заява вчорашня фракції "Батьківщина" про вихід із коаліції, сьогоднішні ймовірні рішення фракції "Самопомочі" про подальше перебування в коаліції перетворюють парламент на недієздатний. Відсутність коаліції, відсутність уряду, який користується підтримкою, відсутність програми, чіткої економічної програми, спрямованої на радикальне підвищення рівня життя людей, на радикальне відновлення економічного зростання, на радикальну боротьбу з корупцією - усе це штовхає країну у вир виборів", - наголосив О.Ляшко і заявив, що Радикальна партія готова взяти участь у створенні нової коаліції та нового уряду.

Парламентарії розглянули включені законопроекти.

Проект Закону про внесення зміни до статті 15 Закону України "Про військовий обов'язок і військову службу" щодо призову громадян України на строкову військову службу №4020 доповів Представник Президента України у Верховній Раді України Степан Кубів. Він зазначив, що положення законопроекту спрямовані на врегулювання питання щодо термінів видання Указу про призов громадян України на строкову військову службу.


Проектом пропонується закріпити на законодавчому рівні можливості оперативно приймати рішення щодо комплектування Збройних Сил України та інших військових формувань особовим складом у разі суттєвих змін о воєнно-політичній обстановці держави. 

За словами доповідача, прийняття законопроекту забезпечить своєчасне проведення підготовчих заходів щодо призову на строкову військову службу та звільнення у запас військовослужбовців, які вислужили встановлені строки військової служби.

Секретар Комітету з питань національної безпеки і оборони Іван Вінник доповів рішення Комітету, який рекомендує Верховній Раді прийняти законопроект за основу та в цілому. Він також зазначив, що цей закон є надзвичайно простим, але є надзвичайно важливим. Він уточнює юридичні певні колізії, які сьогодні є в тій законодавчій базі, яка не змінювалась 25 років і яку системно протягом останніх півтора року Верховна Рада восьмого скликання змінює.

І.Вінник повідомив, що Комітет пропонує, уточнивши редакцію проекту, зараз невідкладно його прийняти за основу і в цілому.


Співдоповідач зачитав під стенограму нову редакцію статті 15 Закону України "Про військовий обов'язок і військову службу": "Строки проведення призову (призовів) громадян України на строкову службу визначається Указом Президента України. Такий указ публікується в засобах масової інформації не пізніше як за місяць до закінчення року, що передує року призову (призовів) громадян України на строкову військову службу, крім Указу про призов (призови) громадян України на строкову військову службу в особливий період, який публікується не пізніше як за місяць до початку  проведення призову (призовів) громадян України на строкову військову службу".

Верховна Рада 235 голосами прийняла законопроект за основу та в цілому з урахуванням пропозиції Комітету.

Проект Закону про внесення змін до статті 32 Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" щодо призначення пенсій особам, які стали інвалідами внаслідок поранень, каліцтва, контузії чи інших ушкоджень здоров'я, одержаних під час участі у Революції Гідності №4022 доповів народний депутат Юрій Луценко. Він зазначив, що законопроект направлений на соціальну підтримку осіб, які отримали тяжкі ушкодження здоров'я під час трагічних подій на Майдані. "Саме сьогодні, саме в цей день це є нашим обов'язком і перед обличчям тих, хто віддав своє життя і здоров'я за нову Україну. Прошу підтримати даний законопроект, який має позитивний висновок профільного комітету Верховної Ради. Я не вважаю за необхідне говорити багато пафосних слів, монополізувати добру справу, закликаю, щоб Верховна Рада прийняла спільно всіма голосами усіх фракцій закон, котрий є невеличкою частиною того, чим ми зобов'язані даним людям", - наголосив народний депутат.

Голова Комітету з питань соціальної політики, зайнятості та пенсійного забезпечення Людмила Денісова доповіла рішення Комітету, який рекомендує Верховній Раді прийняти законопроект за основу та в цілому.

Вона також зазначила, що законопроект стосується невеличкої кількості людей, яких сьогодні 25, а завтра може бути 50, тому що просто вони не знають про те, що можна звернутися, отримати підтримку держави.

245 голосами законопроект було прийнято за основу та в цілому.

Проект Закону "Про внесення змін до додатків №3 та №7 Закону України "Про Державний бюджет України на 2016 рік" щодо фінансового забезпечення компенсації за пільговий проїзд окремих категорій громадян та інших передбачених законодавством пільг" №4024 доповіла народний депутат Оксана Продан. За її словами, цей законопроект дає можливість органам місцевого самоврядування укласти договори з перевізниками на відшкодування перевезення пільгових категорій громадян. "Це законопроект, який вирішує соціальній конфлікт, який ми з вами створили, коли голосували бюджет. Закон дає право людям їздити в пільговому режимі безкоштовно. Це 24 категорії громадян, в першу чергу це різного ступеню інваліди, це пенсіонери, які мають по закону право їздити безкоштовно. Частина з них мають пенсію 949 гривень.

І ця можливість безкоштовної поїздки - це можливість для них купити в якомусь місці дешевші ліки, в якомусь місці дешевші навіть продукти харчування", - пояснила вона.

"Коли ми з вами голосували бюджет, ми не заклали жодної копійки в бюджеті на компенсацію цих пільгових перевезень. І місцеві органи сьогодні, органи місцевого самоврядування не мають коштів і не мають можливості укладати договори і компенсувати перевізникам ці кошти. Звичайно, у бюджеті коштів немає вільних. Тому для того, щоб забезпечити вже сьогодні пільги, на які люди мають право, ми переформатовуємо кошти, які виділені в бюджеті на субсидії, на рік це виділено 35 мільярдів, ми 1,9 мільярда, а точніше 1 мільйон 917 тисяч  833 гривні, перерозподіляємо на компенсацію пільгового перевезення. Наша з вами відповідальність - уже сьогодні забезпечити людей  можливістю їздити", - додала вона.

Заступник Голови Комітету з питань бюджету Сергій Мельник зазначив, що проект унормовує питання фінансування за пільговий проїзд та інших передбачених законодавством пільг. "Ми передбачаємо субвенцію, відновлюємо її в межах тогорічної за рахунок зменшення субвенції на субсидії", - пояснив співдоповідач.

С.Мельник повідомив, що за наслідками розгляду Комітет ухвалив таке рішення рекомендувати Верховній Раді законопроект №4024 прийняти за основу та в цілому з урахуванням пропозицій і змін, викладених у висновку Комітету.

245 голосами законопроект було прийнято за основу та в цілому.

Парламентарії далі розглянули підготовлений до другого читання проект Закону "Про внесення змін до Земельного кодексу України щодо проведення земельних торгів" №2279.

Член Комітету з питань аграрної політики та земельних відносин Олег Кулініч зазначив, що до законопроекту було подано 58 правок. На засіданні комітету 19 лютого розглянуті подані поправки до повторного другого читання. За результатами розгляду 29 пропонується відхилити комітетом, а 29 враховано повністю, частково або редакційно. Зокрема, за результатами обговорення вирішено врахувати поправки щодо передачі без аукціонів земельних ділянок громадянам для сінокосіння, городництва, випасання великої рогатої худоби, а також під творчі майстерні. За словами доповідача, це ті всі дискусійні питання, які піднімалися у сесійному залі під час розгляду цього законопроекту у другому читанні. Комітет всі ці правки врахував і рекомендує Верховній Раді прийняти законопроект в другому читанні та в цілому.


Народні депутати розглянули поправки до законопроекту, на яких наполягали їх автори.

За результатами розгляду законопроект було ухвалено в цілому 228 голосами.

Верховна Рада прийняла обговорені на минулому пленарному засіданні Постанови "Про Звернення Верховної Ради України до парламентів іноземних держав, парламентських асамблей міжнародних організацій щодо засудження триваючої агресії Російської Федерації проти України" №4042 і "Про Звернення Верховної Ради України до парламентів іноземних держав, парламентських асамблей та міжнародних організацій у зв'язку із загрозами життю заручників, що утримуються російськими бойовиками на території окремих районів Донецької та Луганської областей" №4071.

Парламентарії розглянули у другому читанні проект Закону "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо управління об'єктами державної власності"  №3062.

Про пропозиції, що надійшли до Комітету під час підготовки законопроекту доповів голова Комітету з питань економічної політики Андрій Іванчук.

Після розгляду поправок законопроект 251 голосом було прийнято в цілому.

Урядовий проект Закону "Про освіту" №3491 доповіла перший заступник Міністра освіти і науки Інна Совсун. Вона зазначила, що законопроект є базовим, рамковим законопроектом про освіту, який системно доповнюється вже діючим на сьогодні Законом "Про вищу освіту", а також буде доповнений новими законами про професійну освіту, котрий вже внесено до Верховної Ради, законами про дошкільну, позашкільну та загальносередню освіту.

Доповідачка відповіла на запитання: що повинен дати новий закон про освіту? Чого сьогодні не вистачає системі освіти? "Першочергово необхідно забезпечити свободу в системі освіти, свободу для закладів освіти через їх автономію, зокрема кадрову та фінансову, свободу здобувачам освіти, вчителям, педагогам, академічну свободу, академічну мобільність, свободу творчості, простір для ініціативності тощо. Жодна норма нових законів не повинна обмежувати ініціативу та творчість в системі освіти.

Друге важливе завдання, яке стоїть перед реформою в системі освіти, - це затвердити людину як найвищу цінність відповідно до духу нашої Конституції. Таке бачення людини повинно стосуватися всіх учасників освітнього процесу як здобувачів освіти, так і вихователів, вчителів, викладачів тощо.

Третє завдання, яке стоїть перед нами в контексті нового Закону про освіту, - це створення умов для розвитку конкуренції в освіті та рівноправності закладів освіти усіх форм власності.

І.Совсун також відзначила, що законопроект містить багато новаторських пропозицій, нових ідей, в тому числі запровадження 12-річної школи, розширення функцій нагляду за академічною доброчесністю, створення можливостей для підвищення оплати викладам, котрі будуть проходити додаткову сертифікацію, незалежну сертифікацію. Законопроект містить абсолютно нові статті про кваліфікації, про рівні національної рамки кваліфікацій.

Законопроект передбачає зменшення регуляторної функції держави в умовах переходу до автономії закладів освіти, а також перерозподіл функцій управління між органами державної влади та органами місцевого самоврядування різних рівнів.

Голова Комітету з питань науки і освіти Лілія Гриневич повідомила, що Комітет одноголосно рекомендує Верховній Раді направити законопроект на доопрацювання.


"Ми бачимо, що Кабінет Міністрів таки доопрацював цей законопроект, але не в усіх частинах, в яких необхідно заповнити прогалини. Нам треба цілу низку норм посилити в цьому законопроекті, а навіть включити деякі нові статті, які стосуються реального запуску реформи освіти. Наприклад, в частині 12-річної освіти ми повинні в законопроекті показати чим саме відрізняється 12-річна школа. Бо для нас не самоціль посадити дітей ще на один рік у школу. Ця школа має бути школою нової якості з новим змістом, з формуванням нових компетентностей, які потрібні для наших дітей. Законопроект також має дати відповіді на взаємозв'язок освіти з ринком праці. Законопроект має дати відповіді, яким чином ми будемо підвищувати соціальний статус педагогічних працівників. Тому наша пропозиція цей законопроект відправити до Комітету з питань освіти і науки на повторне перше читання", - зазначила Л.Гриневич.

Народні депутати під час обговорення погодилися з рішенням Комітету, що цей законопроект потребує доопрацювання.

За результатами кількох сигнальних голосувань законопроект не набирав достатньої кількості голосів. Повернувшись до нього пізніше, народні депутати 232 голосами направили його на доопрацювання.

Проект Закону "Про внесення змін до Закону України "Про вищу освіту" щодо формування штатного розпису вищих навчальних закладів" №2281а доповів народний депутат Олександр Співаковський. Він пояснив, як зараз відбувається навчання в університетах? Згідно діючого штатного розпису згідно постанови Кабінету Міністрів України №1022) від 2002 року на кожну ставку в середньому приходиться 10 студентів. Зараз така ситуація: приходять студенти, викладач не хоче ставити їм двійки, тому що кожна двійка для нього це мінус 10 відсотків заробітної плати. Тобто скорочення студента - це означає скорочення штатного розпису.

За словами доповідача, це приводить до інфляції вищої освіти, бо, якщо викладач не хоче немотивованому студенту ставити двійки, це означає, що ми підтримуємо баласт, ми підтримуємо тих, хто навчатись не хоче. Але ті студенти, які не навчаються, все-таки отримують дипломи. Це призводить до ситуації, коли 100 абітурієнтів вступають до вишу і 100 отримують дипломи.


"Так надалі ситуація не може тривати. Тому ми пропонуємо в рамках діючого законодавства зробити наступне: внести поправки, які дозволять до 30 відсотків студентів відраховувати без зміни штатного розпису. Наприклад, академічна група 35 студентів, якщо відраховується 20-25 відсотків, це означає, що група буде 28-27 студентів. Це абсолютно нормально", - пояснив суть законопроекту О.Співаковський.

Голова Комітету з питань науки і освіти Лілія Гриневич повідомила, що Комітет розглянув законопроект і підтримує його ідею, тому що, справді, сьогодні є патова ситуація у вищих навчальних закладах, коли вони не ставлять двійок для того, щоб зберегти контингент. І це порушує фактично об'єктивність оцінки навчання студентів. Але для того, щоб цей закон працював, необхідно внести деякі поправки.

Л.Гриневич зачитала поправки до цього законопроекту, вірніше, редакцію, яку Комітет з питань освіти і науки пропонує, а саме: пункт 1 цього законопроекту вилучити.

Проектом також пропонується пункт 5 частини другої статті 32 викласти в такій редакції: "Формувати та затверджувати власний штатний розпис відповідно до чинного законодавства.

При зменшенні чисельності осіб, які навчаються за кожною освітньою програмою у межах 20 відсотків від їх чисельності, визначеної на початок навчання за цією програмою, штатна чисельність науково-педагогічних працівників не скорочується".

З урахування пропозицій Комітету законопроект 228 голосами було прийнято за основу та в цілому.

Народні депутати повернулися до раніше розглянутого законопроекту №3491 і за результатами голосування ("за" - 232) направили його на доопрацювання.

Проект Закону "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо діяльності технологічних парків" №2216а доповів заступник Міністра освіти і науки Максим Стріха. Він наголосив, що законопроект має надзвичайно велике значення для інноваційної сфери України, яка зараз перебуває в дуже скрутній ситуації. Його розроблено з метою вирішення проблемних питань діяльності технологічних парків, головною метою яких є комплексна організація наукоємного виробництва та запровадження нових технологій, підтримка досліджень на завершальному етапі, розробок та промислового випуску наукоємної, високотехнологічної, конкурентоспроможної на вітчизняному та світових ринках інноваційної продукції.

Доповідач нагадав, що на початку 2000-х українські технопарки реалізували понад 120 інноваційних проектів, в результаті було створено 3 з половиною тисячі робочих місць, вироблено на 13 мільярдів гривень інноваційної продукції, і до бюджету надійшов понад 1 мільярд гривень в тодішніх цінах.

За його словами, в результаті змін до законодавства протягом минулих п'яти років не було зареєстровано жодного нового інноваційного проекту технопарків.

Законопроект враховує європейський досвід і пропонує дерегуляцію і спрощення процедур реєстрації як самих технопарків, так і проектів, що ними виконуються. І відтак створять сприятливі умови для їх діяльності. Він не запроваджує жодних нових пільг.

Голова Комітету з питань промислової політики та підприємництва Віктор Галасюк у співдоповіді зазначив, що цей законопроект дозволяє дерегуляцію в сфері науково-технічного співробітництва реального сектора економіки і університетів. З іншого боку, він встановляє абсолютно чіткі вимоги, відповідальність процедури на рівні норм прямої дії законодавства.

"Якщо казати концептуально, то цей законопроект - це крок вперед на шляху реалізації моделей потрійної спіралі професора Стенфорда Генрі Іцковіца, яка полягає в тому, що освіта і наука розвиває економіку і суспільство тільки, коли вона вбудована в трикутник. Є університети, є реальний сектор економіки підприємства і є  держава, яка сприяє тому, щоб вони між собою співпрацювали.

Тому цей законопроект він практично допомагає створити такий трикутник і допомагає науково-освітнім інституціям, дослідницьким університетам, університетам співпрацювати з реальним сектором економіки. На жаль, він не встановлює жодних податкових чи інших пільг для таких технологічних парків, а тільки врегульовує норми їх діяльності. Більш того, прибирає перелік технологічних парків з вільних економічних зон. Тобто вони не будуть вільними економічними зонами. А також змінює механізми державної реєстрації і буде прибирати ту колосальну бюрократію, яка на сьогоднішній день існує.

Тому це крок одночасно на зустріч освіті, науці і на зустріч реальному сектору економіки, щоб ліквідувати ті величезні бар'єри, які між ними існують", - пояснив В.Галасюк.

Він також повідомив, що Комітет рекомендує цей законопроект прийняти у першому читанні за основу для того, щоб до другого читання спільно з Міністерством освіти і науки, спільно з провідними університетами і підприємцями, які співпрацюють з наукою, доопрацювати його, вийти на якісний результат, який дозволить Україні реально інтегруватися в науково-технічний простір Європи.

Народні депутати за результатами голосування підтримали законопроект за основу.

Проект Закону "Про органи самоорганізації населення" №2466 доповіла народний депутат О.Бойко.

Законопроект має на меті полыпшення ситуації у сфері регламентації правового статусу органів самоорганізації населення і створення умов для безпосередньої участі членів територіальних громад у вирішенні питань місцевого значення шляхом, зокрема, уточнення та розширення понятійного апарату, що вживається у Законі, спрощення процедури утворення та скорочення терміну легалізації органу самоорганізації населення, розширення повноважень органу самоорганізації населення тощо.

О.Бойко повідомила, що Комітет, підтримуючи необхідність встановлення нових правових та організаційних засад функціонування органів самоорганізації населення в Україні, рекомендує Верховній Раді прийняти законопроект про органи самоорганізації населення за основу.

В.Гройсман поставив законопроект на сигнальне голосування - "за" проголосувало 212 парламентаріїв. Рішення щодо нього буде прийнято пізніше.

Головуючий закрив ранкове засідання.

На початку вечірнього засідання В.Гройсман оголосив про вихід з коаліції депутатської фракції "Батьківщина".

Заяву фракцій "Батьківщина" і "Самопоміч" зробила голова фракції "Батьківщина" Юлія Тимошенко.

"Стало очевидною олігархічна змова в парламенті і стало очевидно, що демократична коаліція, яка декларувалась, насправді не існує, а існує змова залишків "Партії регіонів", "Народного фронту" і інших депутатів", - заявила Ю.Тимошенко.

За словами народного депутата, саме тому фракція"Батьківщина" вийшла з коаліції і "з цієї хвилини у парламенті не існує демократичної коаліції.

Ю.Тимошенко також зазначила, що "треба розпочати переговори про створення нової коаліції, переговори про створення нового неолігархічного уряду. З сьогоднішнього дня починається відлік 30 днів, які відведені Конституцією для створення нової коаліції".

В.Гройсман сказав, що це був виступ і тільки Голова Верховної Ради може оголошувати про припинення діяльності коаліції у парламенті.

Головуючий повідомив, що до Верховної Ради України надійшло Звернення Президента України до Верховної Ради України.

Звернення зачитав Представник Президента України у Верховній Раді Степан Кубів. У зверненні, зокрема йшлося про те, що вихід із парламентсько-урядової кризи потребує швидких і рішучих дій. Але ця криза жодним чином не повинна перешкоджати європейській інтеграції України.

Президент України у Зверненні наголошує, що залишився один день, навіть вечір для ухвалення останніх кількох законів, які відчиняють двері громадянам України для безвізових поїздок до країн Євросоюзу.

Президент України закликав:  "Голосувати треба саме в цій редакції, як цього вимагає Європейський Союз". Правила приєднання до престижного клубу країн з безвізовим режимом - це їхні правила і до них нас ніхто не силує. Але є чіткий запит суспільства прийняти ці нововведення. Більшість з них стосується боротьби з корупцією І це насамперед наш, український інтерес. Це нам потрібно в першу чергу, а не Євросоюзу", - наголошується у Зверненні.

Президент України зазначає, що "суть так званих безвізових законів не у красивій назві, а в ефективному антикорупційному змісті. Якщо сьогодні під час голосування в сесійній залі він буде вихолощений запровадження безвізового режиму буде відкладено", і звертається до народних депутатів із проханням ухвалити всі ці закони.

Народні депутати приступили до розгляду у другому читанні законопроектів з пакету "безвізових законів".

Проект Закону "Про внесення змін до Кримінального та Кримінального процесуального кодексів України щодо виконання рекомендацій, які містяться у шостій доповіді Європейської Комісії про стан виконання Україною Плану дій щодо лібералізації Європейським Союзом візового режиму для України, стосовно удосконалення процедури арешту майна та інституту спеціальної конфіскації" №4054 доповів голова Комітету з питань законодавчого забезпечення правоохоронної діяльності Андрій Кожем'якін.

Народні депутати розглянули поправки, на яких наполягали автори, підтвердивши деякі з них.

З урахуванням прийнятих поправок законопроект 252 голосами було прийнято в цілому.

Парламентарії далі розглянули наступний з пакету "безвізових законів" - про внесення змін до Закону України "Про прокуратуру" щодо забезпечення прозорості в організації діяльності Спеціалізованої антикорупційної прокуратури з метою виконання рекомендацій Міжнародного валютного фонду №4055.

Голова Комітету з питань законодавчого забезпечення правоохоронної діяльності Андрій Кожем'якін повідомив, що під час підготовки законопроекту до другого читання надійшло 9 пропозицій, з яких 6 враховано, три - відхилено.


Народні депутати розглянули поправки. на підтвердженні яких наполягали автори. Були враховані поправки народних депутатів Ю.Луценка і С.Кубіва.

Законопроект 302 голосами було прийнято в цілому.

Ще один проект закону з пакету "безвізових законів" - "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо виконання рекомендацій, які містяться у шостій доповіді Європейської комісії про стан виконання Україною Плану дій щодо лібералізації Європейським Союзом візового режиму для України стосовно удосконалення засад діяльності Національного агентства України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів" №4056 доповів голова Комітету з питань запобігання і протидії корупції Єгор Соболєв.

Народні депутати розглянули поправки до законопроекту.

Під час розгляду поправок парламентарії підтримали пропозицію головуючого про продовження вечірнього засідання до завершення розгляду "безвізових" законів.

Народні депутати розглянули всі поправки і 261 голосом прийняли законопроект в цілому.

Проект Постанови про скасування рішення Верховної Ради України від 16 лютого 2016 року про прийняття за основу та в цілому проекту Закону України "Про внесення змін до Закону України "Про вибори народних депутатів України" (щодо виключення кандидатів у народні депутати України з виборчого списку у багатомандатному окрузі) №3700-П1 доповів народний депутат Дмитро Добродомов. Він запропонував скасувати рішення Верховної Ради України від 16 лютого 2016 року про прийняття за основу та в цілому проекту Закону України "Про внесення змін до Закону України "Про вибори народних депутатів України" (щодо виключення кандидатів у народні депутати України з виборчого списку у багатомандатному окрузі)" (реєстр. №3700).

Перший заступник голови Комітету з питань Регламенту та організації роботи Верховної Ради України Павло Пинзеник доповів проект постанови про скасування рішення Верховної Ради України від 16 лютого 2016 року про прийняття за основу та в цілому проекту Закону України "Про внесення змін до Закону України "Про вибори народних депутатів України" (щодо виключення кандидатів у народні депутати України з виборчого списку у багатомандатному окрузі) №3700-П.

Цим проектом також пропонувалося скасувати рішення Верховної Ради України від 16 лютого 2016 року про прийняття за основу та в цілому проекту Закону України "Про внесення змін до Закону України "Про вибори народних депутатів України" (щодо виключення кандидатів у народні депутати України з виборчого списку у багатомандатному окрузі).

За результатами голосування обидва проекти постанов не набрали голосів і були відхилені.

Народні депутати розглянули проекти постанов "Про скасування рішення Верховної Ради України від 16.02.2016 про прийняття в цілому, як закону законопроекту" №3755 і "Про скасування рішення Верховної Ради України від 16 лютого 2016 року про прийняття за основу та в цілому як закон проекту Закону України "Про внесення змін до Закону України "Про запобігання корупції" (щодо роботи електронної системи подання та оприлюднення декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування)" №3755-П1.

Обидва проекти постанов були відхилені.

Наприкінці вечірнього засідання голова депутатської фракції "Самопоміч" Олег Березюк заяву зробив про припинення участі фракції політичної партії "Об'єднання Самопоміч" у парламентській коаліції та про відкликання підписів членів фракції під Угодою під коаліцією "Європейська Україна".

Перший заступник Голови Верховної Ради України Андрій Парубій привітав усіх з прийняттям "безвізових законів" і закрив вечірнє засідання.