22 травня 2015, 10:00
Під час засідання Комітету зазначалося, що метою законопроекту №2373 є забезпечення реалізації гарантованого Конституцією України права на правову допомогу особам, які були вимушені залишити місця проживання внаслідок тимчасової окупації Автономної Республіки Крим та обставин, пов'язаних з проведенням антитерористичної операції на території України.
Проектом пропонується встановити, що особи, на яких поширюється дія Закону "Про забезпечення прав і свобод внутрішньо переміщених осіб", матимуть право на отримання безоплатної вторинної правової допомоги на всі види правових послуг, передбачені частиною другою статті 13 Закону України "Про безоплатну правову допомогу".
Члени Комітету під час обговорення звернули увагу на те, що забезпечення належним юридичним захистом законних інтересів громадян України, які проживають на тимчасово окупованій території Автономної Республіки Крим та м. Севастополя, а також на тимчасово непідконтрольних органам влади України територіях Луганської та Донецької областей (у тому числі тих, які тимчасово виїхали з зазначених територій) передбачено Угодою про коаліцію депутатських фракцій "Європейська Україна" та проектом Плану законодавчого забезпечення реформ в Україні.
Крім того, Управління Верховного комісара ООН у справах біженців (УВКБ ООН) в Україні неодноразово наголошувало на необхідності створення дієвої системи правових норм у сфері надання різних видів допомоги внутрішньо переміщеним особам, враховуючи при цьому Керівні принципи з питань щодо переміщення осіб в середині країни (1998 року).
Члени Комітету, загалом підтримуючи законодавчу ініціативу, зазначили, що за станом на 24 квітня 2015 року УВКБ ООН в Україні має інформацію про 1 236 500 внутрішньо переміщених осіб.
Пунктом 6 розділу VI Закону України "Про безоплатну правову допомогу" передбачається, що надання безоплатної вторинної правової допомоги всім категоріям осіб, зазначеним у статті 14 цього Закону, в повному обсязі забезпечується з 1 липня 2015 року.
Зважаючи на викладене, на даний час не можливо спрогнозувати точну кількість осіб, які матимуть право на безоплатну вторинну правову допомогу, у тому числі, з урахуванням надання такої допомоги внутрішньо переміщеним особам, збільшення кількості яких безумовно призведе до значного збільшення навантаження на центри з надання безоплатної вторинної правової допомоги та необхідності додаткового державного фінансування.