28 квітня 2015, 10:20
Проектом № 2679 передбачається запровадити ряд новел, які сприятимуть поліпшенню бізнес-клімату в Україні та підвищенню її у рейтингу Doing Business.
Зокрема, пропонується впровадити дієвий механізм захисту прав кредиторів в процесі відновлення платоспроможності боржника, який полягає в:
наданні веб-доступу індивідуальному кредитору до інформації щодо неплатоспроможного боржника (проект Закону зобов’язує арбітражного керуючого здійснювати розкриття інформації про боржника в закритій частині спеціалізованої сторінки веб-сайту державного органу з питань банкрутства);
розширенні прав кредиторів в процесі провадження справи щодо неплатоспроможності (пропонується в процедурі розпорядження майном надати кредиторам право попереднього погодження значних правочинів щодо майна боржника, вчинення яких погоджено розпорядником майна, а також пропонується надати комітету кредиторів право на звернення до господарського суду з клопотанням про призначення кандидатури та припинення повноважень арбітражного керуючого (розпорядника майна)).
Такий закон має вдосконалити нормативно-правове регулювання цільового призначення позик (кредитів), які має право отримати неплатоспроможний боржник (проектом передбачається, що в процедурі розпорядження майном неплатоспроможний боржник має право отримувати позики (кредити) для фінансування поточних витрат боржника, а в процедурі санації - позику (кредит) для фінансування поточних витрат боржника та/або оздоровлення фінансово-господарського становища боржника).
Проектом закону передбачається надання можливості керуючому санацією виступати замовником аукціону для продажу майна боржника в процедурі санації, а також - розміщення замовником аукціону інформації щодо проведення конкурсу про визначення організатора аукціону на спеціалізованій сторінці веб-сайту державного органу з питань банкрутства.
Задля оптимізації процесу примусового виконання рішень органами державної виконавчої служби проектом закону пропонується:
запровадити можливість надсилання копій постанов державного виконавця адресатам кур’єрською доставкою;
встановити, що документи виконавчого провадження державним органам, банкам, іншим фінансовим установам, іншим органам, установам, організаціям, посадовим особам можуть надсилатися у формі електронних документів;
спростити процедуру реєстрації обтяження майна боржника шляхом надання державним виконавцям повноважень державного реєстратора щодо реєстрації обтяжень речових прав;
передбачити, що у разі, якщо майно боржника передано на реалізацію, а шестимісячний строк оцінки сплинув, то повторна оцінка в цьому випадку не проводиться;
запровадити єдиний підхід до реалізації земельних ділянок у виконавчому провадженні.
Проектом удосконалюються окремі норми у сферіі ведення та використання відомостей Державного земельного кадастру, а також окремі положення у сфері державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень.