25 лютого 2015, 14:51
Члени Комітету розглянули законопроект (реєстр. №2147) і за результатами обговорення надали пропозиції та наполягають на їх врахуванні під час підготовки до другого читання.
Народні депутати, зокрема, звернули увагу на те, що у цьому році планується значне підвищення цін на енергоносії. Відповідно необхідно збільшити видатки на оплату комунальних послуг та енергоносіїв всім головним розпорядникам коштів. Проте, зазначили вони, таке збільшення передбачено проектом тільки Міністерству економічного розвитку і торгівлі (на 1,3 млн. гривень).
Члени Комітету також зауважили, що у липні-серпні 2014 року Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері комунальних послуг, було встановлено підприємствам теплопостачання, водопровідно-каналізаційного господарства тарифи на економічно обґрунтованому рівні. Стрімке зростання цін та тарифів на енергоносії призвело до того, що підприємства галузі стали неплатоспроможними, виникла значна заборгованість з оплати за спожиті природний газ, електроенергію, сплату податків, тощо.
Отже, наголосили вони, виникла необхідність передбачити у проекті змін до держбюджету на 2015 рік "Субвенцію з державного бюджету місцевим бюджетам на погашення заборгованості з різниці в тарифах на теплову енергію, послуги з централізованого водопостачання та водовідведення, що вироблялися, транспортувалися та постачалися населенню, яка виникла у зв'язку з невідповідністю фактичної вартості теплової енергії та послуг з централізованого водопостачання та водовідведення тарифам, що затверджувалися та/або погоджувалися органами державної влади чи місцевого самоврядування" в обсязі 8 004,8 млн. гривень (зокрема заборгованість за результатами 2014 року - 5,9 млрд. гривень та оптимістичний прогноз 1-го кварталу 2015 року - 2,1 млрд. гривень).
Комітет надає узгоджені з Міністерством регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства пропозиції щодо джерел наповнення у 2015 році зазначеної субвенції:
?за рахунок випуску облігацій внутрішньої державної позики із зарахуванням отриманих коштів до спеціального фонду державного бюджету і спрямуванням на субвенцію з державного бюджету місцевим бюджетам, для проведення розрахунків за природний газ з публічним акціонерним товариством "Національна акціонерна компанія "Нафтогаз України" у сумі 2 498,3 млн. гривень;
?за рахунок надходжень із сплати частини чистого прибутку (доходу), та дивідендів, підприємств електроенергетичної, нафтогазової, вугільної галузей, підприємствами, що надають послуги з виробництва, транспортування та постачання теплової енергії, підприємствами централізованого водопостачання та водовідведення за результатами діяльності у 2014 році, та надходжень від погашення реструктуризованої або розстроченої (відстроченої) заборгованості частини чистого прибутку (доходу), та дивідендів, підприємств електроенергетичної, нафтогазової, вугільної галузей, підприємствами, що надають послуги з виробництва, транспортування та постачання теплової енергії, підприємствами централізованого водопостачання та водовідведення у сумі 1529,5 млн. гривень;
?надходження від податку на додану вартість, що підлягає сплаті до державного бюджету у звітному періоді, та податкового боргу, в тому числі реструктуризованого або розстроченого (відстроченого) з податку на додану вартість, що сплачується підприємствами електроенергетичної, нафтогазової, вугільної галузей, підприємствами, що надають послуги з виробництва, транспортування та постачання теплової енергії, підприємствами централізованого водопостачання та водовідведення, та нараховані суми податку на додану вартість, які виникають після проведення розрахунків по субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам, у таких підприємств у сумі 3 584,3млн. гривень;
?плата за надання державних гарантій та плата за користування субкредитами, наданим комунальним підприємствам на впровадження проектів у сфері теплопостачання, водопостачання та каналізації, у тому числі надходження внаслідок стягнення пені за невиконання умов надання кредиту у сумі 82,5 млн. гривень;
?повернення субкредитів, наданих комунальним підприємствам на впровадження проектів у сфері теплопостачання, водопостачання та каналізації міст 309,9 млн. грн.
Комітет вважає за необхідне передбачити видатки за програмами:
КПКВК 2751370 "Фінансова підтримка Державного фонду сприяння молодіжному житловому будівництву" у сумі 1 412,496 тис. гривень (з 6 850 до 8 262,496 тис. гривень);
КПКВК 2751380 "Часткова компенсація відсоткової ставки кредитів комерційних банків молодим сім'ям та одиноким молодим громадянам на будівництво (реконструкцію) та придбання житла" у сумі 23 513,8 тис. гривень (з 49 260,8 до 72 774,6 тис. гривень).
Члени Комітету наголосили на тому, що неврахування цих пропозицій унеможливить:
ведення у 2015 році Єдиного державного реєстру громадян, які потребують поліпшення житлових умов, навіть в обмеженому режимі;
здійснення часткової компенсації процентів за іпотечними кредитами громадянам у 2015 році в повному обсязі (суми збільшення обсягу видатків пов'язана із збільшенням з 6 лютого 2015 року облікової ставки НБУ до 19,5% річних). Сьогодні компенсація здійснюється за 4 800 іпотечними кредитами, з яких 837 за кредитними договорами, укладеними у національній валюті, а 3 963 в іноземній). Без зменшення облікової ставки або без збільшення видатків за КПКВК 2751380 у 4-му кварталі 2015 році фінансовий ресурс для здійснення компенсації відсотків буде відсутній.
Комітет пропонує передбачити капітальні видатки за бюджетною програмою КПКВК 2751460 "Капітальний ремонт гуртожитків, що передаються з державної власності у власність територіальних громад" у сумі 157999,2 тис. гривень. Ця сума визначена Загальнодержавною цільовою програмою передачі гуртожитків у власність територіальних громад на 2015 рік.
Відповідно до Закону "Про Загальнодержавну цільову програму передачі гуртожитків у власність територіальних громад на 2012-2015 роки" від 21.06.2012 №4995-VI планується провести капітальний ремонт 1058 гуртожитків з подальшою їх передачею у власність територіальних громад. У 2014 році Програма з Держбюджету не фінансувалася, а потреба в коштах складала 395,7 млн. у тому числі: 394,2 млн. грн. - капітальний ремонт 668 гуртожитків; 1,5 млн. грн. - погашення кредиторської заборгованості, яка виникла за виконані у 2012 році роботи. Потреба в коштах Програми на 2015 рік - 158,0 млн. гривень. Фінансування Програми здійснюватиметься за рахунок коштів державного бюджету - 50% та місцевого бюджету - 50%. Передача гуртожитків у власність територіальних громад надасть змогу мешканцям гуртожитків здійснити приватизацію житла. Без належного фінансування з Держбюджету Програма не буде виконана, що викличе соціальне невдоволення мешканців гуртожитків.
Комітет направив свої пропозиції Комітету з питань бюджету для врахування під час підготовки законопроекту про внесення змін до Закону "Про Державний бюджет України на 2015 рік" до другого читання.