13 лютого 2015, 10:57
Як зазначалося під час засідання Комітету, концепція реформування системи державної реєстрації речових прав на нерухоме майно розроблена з метою удосконалення діючої системи державної реєстрації прав, наближення її до споживача, запровадження механізмів, що дозволять мінімізувати корупційні ризики у відповідній сфері, а також підвищать рішень довіри споживачів адміністративних послуг до органів державної влади, які їх надають.
Для цього Концепцією, зокрема, передбачається розподілити функціональні обов’язки між особами, які здійснюють прийом заяв у сфері державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень, а також видачу документів за результатами проведення реєстрації (фронт-офіс), та особами, які безпосередньо приймають рішення (бек-офіс). На думку розробників, такий розподіл дозволить виключити зв'язок між державним реєстратором та споживачем послуг, що мінімізує прояви корупції.
До роботи фронт-офісів планується залучити приватний сектор (приватні нотаріуси, банки інші особи, яких визначатиме Кабінет Міністрів України) та наділити їх можливістю надавати такі найпростіші сервіси, як видача інформації з Державного реєстру прав.
Передбачається також надання можливості подачі заяв та документів для проведення державної реєстрації прав в електронній формі всіма особами .
Також розглядається варіант створення системи досудового оскарження рішень державних реєстраторів до вищестоящого органу.
Під час засідання Комітету наголошувалося, зокрема, що однією з пріоритетних функцій реєстраційної служби повинно стати ефективне здійснення внутрішнього контролю за роботою реєстраторів.
За словами П. Петренка, реформування системи у такому напрямку гарантовано забезпечить пришвидшення розвитку ринку нерухомості, покращення інвестиційного клімату та підвищення рівня довіри до системи реєстрації.