Комітет з питань економічної політики заслухав інформацію Міністра юстиції України Павла Петренка про Концепцію реформування системи державної реєстрації речових прав на нерухоме майно

Інформаційне управління Апарату Верховної Ради України
13 лютого 2015, 10:57

Як зазначалося під час засідання Комітету, концепція реформування системи державної реєстрації речових прав на нерухоме майно розроблена з метою удосконалення діючої системи державної реєстрації прав, наближення її до споживача, запровадження механізмів, що дозволять мінімізувати корупційні ризики у відповідній сфері, а також підвищать рішень довіри споживачів адміністративних послуг до органів державної влади, які їх надають.

Для цього Концепцією, зокрема, передбачається розподілити функціональні обов’язки між особами, які здійснюють прийом заяв у сфері державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень, а також видачу документів за результатами проведення реєстрації (фронт-офіс), та особами, які безпосередньо приймають рішення (бек-офіс). На думку розробників, такий розподіл дозволить виключити зв'язок між державним реєстратором та споживачем послуг, що мінімізує прояви корупції.

До роботи фронт-офісів планується залучити приватний сектор (приватні нотаріуси, банки інші особи, яких визначатиме Кабінет Міністрів України) та наділити їх можливістю надавати такі найпростіші сервіси, як видача інформації з Державного реєстру прав.

Передбачається також надання можливості подачі заяв та документів для проведення державної реєстрації прав в електронній формі всіма особами .

Також розглядається варіант створення системи досудового оскарження рішень державних реєстраторів до вищестоящого органу.

Під час засідання Комітету наголошувалося, зокрема, що однією з пріоритетних функцій реєстраційної служби повинно стати ефективне здійснення внутрішнього контролю за роботою реєстраторів.

За словами П. Петренка, реформування системи у такому напрямку гарантовано забезпечить пришвидшення розвитку ринку нерухомості, покращення інвестиційного клімату та підвищення рівня довіри до системи реєстрації.