Верховна Рада України прийняла у другому читанні та в цілому проект Закону про деякі питання використання транспортних засобів, оснащених електричними двигунами та внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо подолання паливної залежності і розвитку електрозарядної інфраструктури та електричних транспортних засобів, (реєстр. №8172).
Голова Комітету з питань енергетики та ЖКП Андрій Герус повідомляє, що Закон надає стимули для розвитку мережі зарядної інфраструктури, що в результаті призведе до зростання кількості електромобілів і електробусів на дорогах та зменшить кількість «брудного» транспорту.
Законом передбачено:
- спрощені земельні вимоги щодо розміщення електрозарядних станцій;
- спрощення і здешевлення приєднання автозарядок до електромереж (без плати за потужність при приєднанні до кінця 2024р);
- передбачає можливість встановлення автозарядних станцій для ОСББ в межах існуючої потужності;
- передбачається пільгове (без плати за потужність) приєднання до мереж НЕК "Укренерго" energy storage до кінця 2024 року.
Також законопроект запроваджує обмеження на закупівлю і експлуатацію автобусів з двигунами внутрішнього згорання (ДВЗ), що використовуються у сфері громадського транспорту. З 2036 року діятиме повна заборона на експлуатацію автобусів з ДВЗ (крім водневих і метанових). При цьому місцева влада матиме право коригувати термін запровадження таких обмежень.
«Як результат цього закону, очікується, що у 2030 році у обласних центрах близько 25% громадського транспорту будуть складати електробуси/водневі автобуси/метанові автобуси. Спалювання бензинів та дизелю автомобілями є найбільшим джерелом шкідливих викидів у містах», - з повідомлення Андрія Геруса на його офіційному телеграм-каналі.