Комітет на засіданні 27 липня розглянув законопроєкт №0160 (https://itd.rada.gov.ua/billInfo/Bills/Card/39974) про ратифікацію Фінансової угоди «Програма підтримки професійно-технічної освіти в Україні» між Україною та Європейським інвестиційним банком. Ця угода передбачає залучення 58 000 000 євро кредитного фінансування ЄІБ для створення Центрів професійної досконалості у сфері професійно-технічної освіти. Комітет ухвалив рішення рекомендувати Верховній Раді України ухвалити проєкт закону за основу та в цілому.

Комітет також розглянув та ухвалив висновки щодо таких законопроєктів:

Проєкту Закону №7466 (https://itd.rada.gov.ua/billInfo/Bills/Card/39920) про внесення змін до Податкового кодексу України щодо оподаткування транспортних засобів, що ввозяться на митну територію України. Проєкт пропонує змінити існуючу систему оподаткування легкових автомобілів, запровадивши нову формулу розмитнення транспортного засобу, за якою не буде братись до уваги вартість транспортного засобу. Комітет ухвалив висновок, що проєкт Закону не відповідає міжнародно-правовим зобов’язанням України у сфері європейської інтеграції. Такі ж висновки члени Комітету ухвалили і щоо альтернативних законопроєктів: №7466-1 (https://itd.rada.gov.ua/billInfo/Bills/Card/39913) та №7466-2(https://itd.rada.gov.ua/billInfo/Bills/Card/39920).

 

Проєкт Закону №7468 про внесення змін до Митного кодексу України щодо оподаткування транспортних засобів, що ввозяться на митну територію України. Документ пропонує передбачити, що електронне декларування може здійснюватися з використанням Єдиного державного веб-порталу електронних послуг. Також пропонує встановити, що митне оформлення транспортних засобів для їхнього вільного обігу на території України, що класифікуються за кодом товарної позиції 8703 згідно з УКТ ЗЕД (автомобілі легкові та інші МТЗ, призначені головним чином для перевезення людей), включаючи вантажопасажирські автомобілі-фургони та гоночні автомобілі), здійснюватиметься митними органами на підставі електронної митної декларації, яка подається через Єдиний державний веб-портал електронних послуг. Проєкт, за висновком Комітету, частково суперечить зобов’язанням у сфері європейської інтеграції, зокрема окремим положенням Регламенту 1186/2009. Альтернативний проєкт Закону №7468-1, за висновком Комітету, не суперечить міжнародно-правовим зобов’язанням України у сфері європейської інтеграції.

 

Проект Закону №6544 (http://w1.c1.rada.gov.ua/pls/zweb2/webproc4_1?pf3511=73633) про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо модернізації державної політики в напрямі досягнення Цілей сталого розвитку та стимулювання впровадження раціональної моделі споживання природних ресурсів і продукції. Як вказано у пояснювальній записці до законопроєкту, його метою є створення законодавчих передумов для трансформації споживчого ринку, зміни споживчих вподобань, «м’якої», заохочувальної корекції поведінки споживачів, розвитку і впровадження новітніх технологій для стимулювання переходу України до моделі відповідального споживання та виробництва, що матиме позитивний ефект для довкілля і здоров’я громадян. Проєкт Закону за своєю метою не суперечить міжнародно-правовим зобов’язанням України у сфері європейської інтеграції та праву ЄС.

 

Проєкт Закону №7463 (https://itd.rada.gov.ua/billInfo/Bills/Card/39785) про внесення змін до Закону України «Про судоустрій і статус суддів» щодо забезпечення виконання Україною взятих на себе обов’язків згідно з Конвенцією про захист прав людини і основоположних свобод. Законопроєкт пропонує удосконалити дисциплінарну відповідальності суддів, через введення нової підстави - ухвалення суддею рішення з недотриманням положень Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод, що встановлено Рішенням Європейського Суду з прав людини, яке набрало статусу остаточного. За висновком Комітету, проєкт Закону не суперечить цілям Угоди про асоціацію.

 

Проєкт Закону №7008 (http://w1.c1.rada.gov.ua/pls/zweb2/webproc4_1?pf3511=73702) про внесення змін до Закону України «Про ринок природного газу» щодо належності мешканців гуртожитків та відомчого житла до категорії побутових споживачів. Проєкт пропонує, зокрема, щоб договір постачання природного газу постачальник укладав не з побутовим споживачем, а із власником відповідного гуртожитку/відомчого житла, оплата за постачання газу входила б до оплати за користування приміщенням, а в разі несвоєчасної оплати за газ власник та побутовий споживач солідарно відповідали б перед постачальником газу. Комітет ухвалив висновок, що проєкт Закону не суперечить міжнародно-правовим зобов’язанням України у сфері європейської інтеграції.

Водночас, відповідно до пункту 5 Додатку ХХVII-A Угоди про асоціацію Україна зобов’язана провести консультації з Європейською Комісією щодо сумісності положень законопроєкту з відповідними положеннями права ЄС. Тому необхідно відтермінувати розгляд законопроєкту до отримання висновку Єврокомісії.

Щодо альтернативного законопроєкту №7008-1 (http://w1.c1.rada.gov.ua/pls/zweb2/webproc4_1?pf3511=73801) Комітет ухвалив висновок, що він частково суперечить міжнародно-правовим зобов’язанням України за Угодою про асоціацію, і потребує доопрацювання з метою приведення у відповідність до положень Директиви 2009/73/ЄС та Регламенту 2017/1938. В частині дотримання законодавства про державну допомогу законопроєкт потребує отримання висновку Антимонопольного комітету щодо визначення належності та допустимості державної допомоги. Також, відповідно до пункту 5 Додатку ХХVII-A Угоди про асоціацію, потребує висновку Єврокомісії щодо сумісності його законопроєкту з відповідними положеннями права ЄС.

Проєкт Закону №6455 «Про внесення змін до Закону України «Про відповідальність перевізників під час здійснення міжнародних пасажирських перевезень» щодо посилення відповідальності за перевезення нелегальних мігрантів». Як зазначено у пояснювальній записці до законопроєкту, його метою є посилення відповідальності перевізників за перевезення пасажирів без документів, необхідних для в’їзду до держави прямування або транзиту, а також врегулювання порядку розгляду й оскарження справ за невиконання перевізниками обов’язку перевірити перед початком міжнародного пасажирського перевезення такі документи. За висновком Комітету, проєкт Закону не суперечить цілям Угоди про асоціацію.

Проєкт закону №7548-1 «Про внесення зміни до розділу XXІ «Прикінцеві та перехідні положення» Митного кодексу України щодо звільнення від оподаткування ввізним митом товарів, що використовуються для забезпечення зберігання зернових та/або олійних культур». Документ пропонує звільнити від оподаткування ввізним митом в Україну мішків, рукавів для зберігання зернових та олійних культур та обладнання для їхнього наповнення, завантаження-розвантаження. Комітет ухвалив висновок, що проєкт закону не суперечить міжнародно-правовим зобов’язанням України у сфері європейської інтеграції, водночас окремі його положення потребують доопрацювання з метою повного врахування норм Регламенту Ради (ЄС) №1186/2009 від 16.11.2009 року про створення спільної системи звільнення від мита, передбачених Угодою про асоціацію.

 

Члени Комітету розглянули проєкт Постанови №7582 про Звернення Верховної Ради України до Європейського Союзу та країн Групи Семи як засновників Міжнародної групи з протидії відмиванню брудних грошей (FATF) з приводу посилення боротьби з відмивання коштів та з коштами кримінального походження, з фінансуванням тероризму, з фінансовими механізмами, які використовує Російська Федерація для уникнення санкцій і які сприяють продовженню російського вторгнення на територію України. Комітет ухвалив рішення рекомендувати Верховній Раді України ухвалити зазначений проєкт постанови в цілому із врахуванням редакційних уточнень.

Також Комітет з питань інтеграції України до ЄС ухвалив рішення делегувати Дмитра Люботу до складу Міжвідомчої робочої групи з питань підготовки актів законодавства щодо забезпечення функціонування англійської мови як мови міжнародного спілкування.

Комітет ухвалив рішення виключити представників, делегованих фракцією ОПЗЖ, яка нині не існує, із постійних делегацій Верховної Ради України до ПА Євронест та Парламентського Комітету Асоціації Україна-ЄС (ПКА). Також виключити зі складу делегації ПА Євронест Ольгу Совгирю та Олександра Дубінського.

Повернутись до публікацій

Версія для друку

Ще за розділом

“Ми разом - проти російської агресії”

24 вересня 2022 12:08
23 вересня 2022 17:00
23 вересня 2022 16:59
23 вересня 2022 16:35
23 вересня 2022 16:03
23 вересня 2022 14:55
23 вересня 2022 13:47
23 вересня 2022 12:52
23 вересня 2022 12:30
23 вересня 2022 11:22