Законопроектом передусім пропонується збільшити майже на 81 млрд грн видатки державного бюджету за такими напрямами:
соціальна підтримка населення - 73,8 млрд грн, а саме: надання щомісячної адресної допомоги внутрішньо переміщеним особам для покриття витрат на проживання - 32,4 млрд грн; трансферти Пенсійному фонду України - 32,3 млрд грн; виплата деяких видів допомог, компенсацій, грошового забезпечення та оплата послуг окремим категоріям населенню - 5,8 млрд грн; виплата пільг і житлових субсидій громадянам на оплату житлово-комунальних послуг - 3,3 млрд грн;
забезпечення функціонування Фонду розвитку підприємництва - 4 млрд грн;
відновлення об’єктів критичної інфраструктури в рамках спільного з МБРР проекту «Проект розвитку міської інфраструктури-2» - 1,7 млрд грн;
підтримка фермерських господарств та інших сільгоспвиробників - 1,5 млрд грн.
Для покриття зазначених додаткових видатків законопроектом передбачається збільшити державні запозичення на 79,4 млрд грн (з відповідним збільшенням граничних обсягів державного боргу і дефіциту державного бюджету) та надходження допомоги, наданої Європейським Союзом, на 1,5 млрд грн.
У законопроекті також пропонується врегулювати питання щодо:
можливості надання державних гарантій для реалізації інвестиційних проектів із забезпечення ефективного функціонування та розвитку залізничного транспорту;
надання права Укравтодору за погодженням з Мінфіном здійснювати правочини з борговими зобов’язаннями, що виникли за запозиченнями, залученими під державні гарантії з метою фінансового забезпечення розвитку мережі та утримання автомобільних доріг загального користування державного значення.
Крім того, законопроектом передбачаються зміни до Бюджетного кодексу України щодо незастосування у період дії воєнного стану та протягом 6 місяців після його припинення пені та інших санкцій у разі виникнення простроченої заборгованості суб’єкта господарювання за кредитом, залученими АР Крим, обласною радою чи міською територіальною громадою або під місцеву гарантію, а також обмежень щодо здійснення нових місцевих запозичень і надання місцевих гарантій, визначених частиною сьомою статті 74 цього Кодексу. Водночас, Комітет з питань бюджету пропонує виключити із законопроекту такі зміни, оскільки згідно з вимогами частини п’ятої статті 4 цього Кодексу зміни до нього можуть вноситися виключно законами про внесення змін до Бюджетного кодексу України.
Загалом у разі прийняття законопроекту реалізація його положень дозволить вирішити невідкладні завдання, спричинені російською агресією проти України, насамперед в частині фінансового забезпечення належної державної соціальної підтримки населення, заходів посівної кампанії, відновлення критичної інфраструктури у містах, які найбільше постраждали від цієї агресії, підтримки фермерських господарств та інших виробників сільськогосподарської продукції, надання можливості отримати кредити великому бізнесу, державним підприємствам, на релокацію підприємств та подолання наслідків цієї агресії.
