Верховна Рада України прийняла за основу та в цілому проект Закону про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо вдосконалення засад організації та ведення руху опору (реєстр. №7180).
Цей Закон розроблено у зв’язку з необхідністю удосконалення законодавства України у сфері оборони з урахуванням найкращих практик та набутого практичного бойового досвіду в організації відсічі збройній агресії Російської Федерації проти України, що має забезпечити більш ефективне виконання завдань, покладених на національний спротив.
Реалізація передбачених Законом норм забезпечить:
спрощення процедури призначення командирів добровольчих формувань територіальних громад та підвищення оперативності прийняття відповідних управлінських рішень щодо формування військових частин Сил територіальної оборони Збройних Сил України та добровольчих формувань територіальних громад;
комплектування Збройних Сил України особами рядового, сержантського і старшинського складу, молодшого та старшого офіцерського складу, яким виповнилося 60 років і які виявили бажання служити під час дії воєнного стану (оголошення стану війни) – граничний вік перебування їх на військовій службі встановлюється до 65 років;
уточнення повноважень Сил спеціальних операцій Збройних Сил України в інтересах організації, підготовки, підтримки та ведення руху опору, а також осіб, залучених до конфіденційного співробітництва з ними;
унормування питання щодо забезпечення осередків руху опору зброєю та боєприпасами до неї, а також належний порядок зберігання і застосування зброї, бойової техніки та спеціальних засобів під час виконання завдань територіальної оборони;
наділення Сил спеціальних операцій Збройних Сил України статусом суб’єкта розвідувального співтовариства та наділення їх повноваженнями здійснювати перевірку осіб у зв’язку з призначенням на посади в Силах спеціальних операцій Збройних Сил України або залученням до конфіденційного співробітництва з ними для виконання завдань руху опору, а також перевірки кандидатів на військову службу або на військову службу в резерві у Силах спеціальних операцій Збройних Сил України;
підвищення повноважень і відповідальності сільських, селищних, міських голів територіальної громади, на території якої безпосередньо не ведуться бойові дії, та на території якої не прийняте рішення про утворення військової адміністрації;
фінансування заходів і матеріально-технічного забезпечення територіальної оборони та підготовки громадян України до національного спротиву у розмірі не менше 5% надходжень бюджетів розвитку місцевих бюджетів тощо.