30 вересня 2025 року на позачерговому засіданні Комітету з питань правоохоронної діяльності розглянуто поданий Президентом України Зеленським В.О. проект Закону України «Про внесення змін до Кримінального кодексу України та Кодексу України про адміністративні правопорушення щодо діяльності Військового омбудсмана» (реєстр. №13267).
Законопроект за реєстр. №13267, метою якого відповідно до пояснювальної записки є створення ефективного правового механізму для захисту прав військовослужбовців, посилення демократичного цивільного контролю за діяльністю військових і правоохоронних органів, пов’язаний із Законом України «Про Військового омбудсмана» №4603-IX від 17.09.2025, яким визначається правовий статус, основні завдання, повноваження та організаційні засади діяльності Військового омбудсмана.
Законопроектом пропонується доповнити Кодекс України про адміністративні правопорушення новою статтею 17221 «Невиконання законних вимог Військового омбудсмана», а також віднести Військового омбудсмана до переліку осіб, які маюсь право складати протоколи про адміністративні правопорушення, а також визначити, що відповідні справи мають розглядати районні, районні у місті, міські чи міськрайонні суди (судді).
Крім того, пропонується доповнити положення статті 344 «Втручання у діяльність державного діяча» Кримінального кодексу України, запровадивши кримінальну відповідальність за втручання (незаконний вплив) у діяльність Військового омбудсмана у вигляді штрафу від двохсот до трьохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або пробаційного нагляду на строк до двох років, або обмеження волі на строк до двох років, або позбавлення волі на той самий строк.
За результатами розгляду зазначеного законопроекту Комітет ухвалив рішення рекомендувати Верховній Раді України прийняти його в першому читанні за основу з урахуванням положень частини першої статті 116 Регламенту Верховної Ради України.