Виділення 1 мільярду гривень на шкільні автобуси та інші нагальні рішення Уряду коментує заступник Голови Комітету з питань економічного розвитку Дмитро Кисилевський.

«Шкільні автобуси. Тут мова не тільки про те, що дітей треба доставляти до школи. Це безумовно важливо. А ще й про те, що виділені кошти завдяки політиці локалізації не будуть витрачені на імпорт. В Україні є 4 виробники шкільних автобусів – в Чернігові, Черкасах, Луцьку і Запоріжжі. Їх потужності щонайменше втричі перевищують наявний обсяг фінансування. Виробництво автобуса передбачає залучення від 20 до 200 інших українських виробників з усіх куточків країни.

Тож виділення цих коштів принесе багато різних вигод. Громади отримають автобуси для доставки дітей. Держава отримає податки від виробництва. Жителі громад матимуть роботу.

Валютна виручка – 270 днів для машинобудування. Це рішення показове тим, що Уряд зміг сформувати пріоритети. Очевидно, що продаж на експорт сировинних товарів має коротший цикл, ніж експорт машинобудування. Якщо продати зерно і повернути валюту за 90 днів ще більш менш можливо, то продати оприскувач – ні.

Аналогічно при імпорті. Коли імпортуєш сировину, її поставлять в менші терміни, ніж коли замовляєш складне виробниче обладнання, яке спеціально під твої параметри виготовляють. Там навіть 270 днів може бути недостатньо, бо є верстати і машини, які виготовляють і рік, і півтора. Проте крок правильний і абсолютно логічний для залучення інвестицій у виробництво.

Правильні рішення з точки зору політики розвитку переробної промисловості. І важливо, що вони компліментарні з іншими політиками – локалізацією, грантами на переробну промисловість і іншими, об’єднаними загальною ідеєю Зроблено в Україні.»

 

Повернутись до публікацій

Версія для друку

Ще за розділом

“Новини комітетів”

17 травня 2025 11:00
17 травня 2025 10:00
16 травня 2025 17:17
16 травня 2025 16:07
16 травня 2025 15:59
16 травня 2025 15:52
16 травня 2025 15:41
16 травня 2025 15:33
16 травня 2025 15:26
16 травня 2025 13:57