Дослідження було проведено Державною службою якості освіти України спільно з Міністерством освіти і науки України, Українським інститутом розвитку освіти, Інститутом освітньої аналітики та за підтримки проекту «Супровід урядових реформ в Україні» (SURGe).
Це моніторингове дослідження було спрямовано на вивчення питань якості організації освітнього процесу в закладах загальної середньої освіти під час війни, зокрема якості організації дистанційного навчання, аналіз і оцінку стану освіти в умовах конфлікту, визначення проблем і шляхів їх вирішення, а також на розробку та впровадження нових форм та методів навчання, визначення потреб у допомозі та ресурсах для забезпечення якісної освіти в умовах війни.
Для участі у досліджені були відібрані 150 шкіл з усіх областей України, охоплено понад 20 тисяч респондентів (директори шкіл, вчителі, учні та батьки).
Під час заходу було обговорено питання, пов’язані з освітніми втратами та компенсаторними механізмами для учасників освітнього процесу.
Заступник Голови Комітету з питань освіти, науки та інновацій Сергій Колебошин акцентував на кількох найголовніших проблемах, які є до початку навчального року. Він зазначив, що проблема освітніх втрат - це проблема виключно держави. За його словами, починати потрібно з дітей та батьків, які самі собі повинні відповісти: чи є у них освітні втрати, які вони і для цього не потрібно чекати національного моніторингового дослідження. «Кожна родина розуміє, як це можна зробити: або з вчителем або з репетитором або в якийсь інший спосіб. Бо визнати, що в тебе є освітні втрати - це досить важко. І це дослідження теж про це говорить. Якщо визнати це і подумати як з цим працювати, це вже буде половина успіху», - зазначив С.Колебошин.
Голова підкомітету з питань вищої освіти Юлія Гришина, коментуючи результати дослідження, зазначила: «Коли ти бачиш ці цифри, ти розумієш наскільки складна ситуація і це мене вразило. Мене вразили декілька цифр, які пов’язані з формальним підходом до ситуації директорів шкіл і в деяких випадках наших вчителів. І нам потрібно це прийняти і з цим працювати. У нас немає чіткого визначення освітніх втрат. Його скласти дуже важко. Але ми до цього прийдемо, я впевнена найближчим часом я найголовніше - визначити якою є ця освітня втрата для кожної дитини. Ми повинні відкрито про це говорити».
У заході також взяв участь голова підкомітету з питань освіти впродовж життя та позашкільної освіти і адаптації законодавства України до положень Європейського Союзу Роман Грищук.
Онлайн-трансляція - на каналі YouTube Державної служби якості освіти.


