09 березня 2023 року відбулося засідання Комітету Верховної Ради України з питань освіти, науки та інновацій. Головував Голова Комітету з питань освіти, науки та інновацій Бабак С.В. На засіданні були присутні народні депутати України - члени Комітету: Колебошин С.В., Піпа Н.Р., Воронов В.А., Гришина Ю.М., Грищук Р.П., Кириленко І.Г., Коваль О.В., Колюх В.В., Лис О.Г., Павленко Р.М.

Також у засіданні брали участь представники Міністерства освіти і науки України, Міністерства внутрішній справ України, експерти. Усього 30 учасників.

Переглянути запис засідання, яке транслювалось у прямому ефірі, в соціальних мережах, можна за посиланням: https://www.facebook.com/kom.osvita.nauka.

Під час засідання Комітету з питань освіти, науки та інновацій були розглянуті питання:

Про проект Закону про внесення змін до Закону України “Про повну загальну середню освіту” щодо обов’язкових результатів навчання (реєстр. №9046 від 22.02.2023, н.д.С.Бабак, О.Коваль, Н.Піпа, Р.Грищук, О.Бакумов та інші).

У пояснювальній записці до законопроекту відзначено, що його метою та завданням є “підвищення якості викладання та якості вивчення історії України та іноземної мови на кожному рівні повної загальної середньої освіти, що дозволить підвищити якість здобуття учнями результатів навчання з історії України та іноземної мови на кожному рівні повної загальної середньої освіти, що має, з одного боку, посилити єдність Українського народу у розумінні його минулого, а, з іншого боку, полегшити громадянам України спілкування з усім цивілізованим світом за усіма напрямами співпраці” (п. 2, 6 Пояснювальної записки).

Для досягнення цієї мети ініціаторами законопроекту пропонується внести зміни до частини 5 статті 17 та до частини 1 статті 44 Закону України “Про повну загальну середню освіту”, якими до переліку обов’язкових предметів для проходження державної підсумкової атестації за кожний рівень повної загальної середньої освіти включити історію України та іноземні мови (крім мови, визнаної Верховною Радою України державою-агресором або державою-окупантом). Крім того, пропонується зазначити, що державні стандарти повинні передбачати вільне володіння державною мовою, необхідний рівень математичної компетентності, знання історії України, володіння іноземною мовою (крім мови, визнаної Верховною Радою України державою-агресором або державою-окупантом) всіма учнями закладів освіти, які завершують здобуття повної загальної середньої освіти.

З метою урахування реалізації особистісного потенціалу здобувачів освіти, їхніх здібностей, інтересів, потреб, мотивації, зокрема щодо вивчення профільних предметів та/або мови відповідного корінного народу чи національної меншини, МОН винесло пропозиції надання можливості проходження ДПА за рівень початкової, базової та повної загальної середньої освіти також з інших навчальних предметів, перелік яких визначатиметься центральним органом виконавчої влади у сфері освіти і науки.

Заслухавши інформацію автора законопроекту, Голови Комітету з питань освіти, науки та інновацій Сергія Бабака та обговоривши цей законопроект, а також враховуючи рішення підкомітету з питань загальної середньої, інклюзивної освіти та освіти на тимчасово окупованих територіях від 08 березня 2023 року, народні депутати України - члени Комітету одностайно ухвалили висновок рекомендувати Верховній Раді України проект Закону України про внесення змін до Закону України “Про повну загальну середню освіту” щодо обов’язкових результатів навчання (реєстр. №9046 від 22.02.2023), поданий народними депутатами України Бабаком С.В., Коваль О.В., Піпою Н.Р. та іншими народними депутатами України, за результатами його розгляду в першому читанні прийняти за основу.

 

Про проект Закону про внесення змін до деяких законодавчих актів щодо забезпечення вивчення правил безпеки дорожнього руху (реєстр. №8356 від 12.01.2023, н.д.В.Крейденко).

У пояснювальній записці до законопроекту відзначено, що основним завданням законопроекту є забезпечення підвищення безпеки дорожнього руху шляхом запровадження комплексних дій як з боку держави, так і всіх громадян, зокрема, впровадження культури безпечної поведінки на дорозі, забезпечення вивчення Правил дорожнього руху, починаючи з дошкільного віку.

Для досягнення цієї мети суб’єктом права законодавчої ініціативи пропонується внести зміни до законів України “Про освіту”, “Про дошкільну освіту”, “Про загальну середню освіту” в частині відображення у стандартах освіти обов’язковості набуття дітьми компетентностей і знань про безпеку дорожнього руху. Також передбачено залучення батьків до вивчення правил дорожнього руху, які своїми настановами та поведінкою мають сприяти набуттю дітьми такої компетентності.

Заслухавши інформацію голови підкомітету з питань загальної середньої, інклюзивної освіти та освіти на тимчасово окупованих територіях Олени Лис, а також враховуючи рішення підкомітету з питань загальної середньої, інклюзивної освіти та освіти на тимчасово окупованих територіях від 20 лютого 2023 року, народні депутати України - члени Комітету одностайно ухвалили висновок рекомендувати Верховній Раді України проект Закону України про внесення змін до деяких законодавчих актів щодо забезпечення вивчення правил безпеки дорожнього руху (реєстр. №8356 від 12.01.2023), поданий народним депутатом України Крейденком В.В., прийняти за основу та доручити Комітету Верховної Ради України з питань освіти, науки та інновацій підготувати його до другого читання.

 

Про проект Закону про внесення змін до статті 111-1 Кримінального кодексу України щодо вдосконалення відповідальності за колабораційну діяльність (реєстр. №8301 від 23.12.2022, н.д.О.Бакумов, Є.Чернєв, І.Фріс, О.Федієнко та інші).

Про проект Закону про внесення змін до статті 111-1 Кримінального кодексу України щодо вдосконалення відповідальності за колабораційну діяльність (реєстр. №8301-1 від 05.01.2023, н.д.М.Павлюк).

Про проект Закону про внесення змін до Кримінального кодексу України щодо уточнення відповідальності за деякі види кримінальних правопорушень на тимчасово окупованих територіях (реєстр. №8301-2 від 09.01.2023, н.д.Я.Юрчишин, Ю.Клименко, І.Совсун, Р.Лозинський та інші).

Згідно з пояснювальними записками до законопроектів визначено, що їх розроблено з метою удосконалення  положення статті 111-1 Кримінального кодексу України в частині розширення переліку можливих санкцій за окремі прояви колабораційної діяльності для досягнення мети застосовуваного до винної особи покарання. Законопроекти покликані створити законодавче підґрунтя для правильного розмежування правопорушень, передбачених ст. 111-1 КК України “Колабораційна діяльність”, та інших суміжних правопорушень, удосконалення відповідальності за колабораційну діяльність та суміжні кримінальні правопорушення тощо.

Заслухавши інформацію голови підкомітету з питань освіти впродовж життя та позашкільної освіти і адаптації законодавства України до положень права Європейського Союзу Романа Грищука, заступника директора Департаменту взаємодії Міністерства внутрішніх справ України з Національною поліцією України Дмитра Ульянова, враховуючи рішення підкомітету з питань освіти впродовж життя та позашкільної освіти і адаптації законодавства України до положень права Європейського Союзу від 20 лютого 2023 року, а також враховуючи експертні висновки Головного науково-експертного управління Апарату Верховної Ради України, Комітету Верховної Ради України з питань бюджету, Міністерства освіти і науки України, Міністерства внутрішніх справ України, Міністерства фінансів України, Національної академії педагогічних наук України, народні депутати України – члени Комітету прийняли рішення рекомендувати Верховній Раді України проект Закону України про внесення змін до статті 111-1 Кримінального кодексу України щодо вдосконалення відповідальності за колабораційну діяльність (реєстр. № 8301-1 від 05.01.2023), поданий народним депутатом України Павлюком М.В., прийняти за основу та повернути суб’єктам права законодавчої ініціативи на доопрацювання законопроекти реєстр. № 8301 від 23.12.2022, реєстр. № 8301-2 від 09.01.2023; Висновки Комітету направити до Комітету Верховної Ради України з питань правоохоронної діяльності, визначеного головним з опрацювання цих законопроектів.

 

Про проект Закону про внесення змін до деяких законів України щодо упорядкування окремих питань пенсійного забезпечення та страхування працівників Державного бюро розслідувань (реєстр. №9002 від 08.02.2023, н.д.В.Медяник, О.Леонов, М.Павлюк, В.Зуб та інші).

У пояснювальній записці до проекту Закону визначено, що його розроблено з метою урегулювання питань, пов’язаних із пенсійним забезпеченням та загальнообов’язковим державним пенсійним страхуванням осіб рядового і начальницького складу Державного бюро розслідувань.

Для досягнення цієї мети ініціаторами проекту Закону пропонується внести зміни до Законів України “Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб”, “Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування”, “Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування”, поширивши норми цих законів стосовно пенсійного забезпечення та загальнообов’язкового державного соціального страхування на осіб рядового і начальницького складу Державного бюро розслідувань, що відповідає ч. 3 ст. 19 Закону України “Про Державне бюро розслідування”.

Крім того, проектом уточнюється перелік закладів освіти, час навчання у яких зараховується до вислуги років для призначення пенсії для поліцейських, співробітників Служби судової охорони, осіб офіцерського складу, осіб середнього, старшого та вищого начальницького складу органів внутрішніх справ, осіб рядового складу та деяких інших категорій осіб, на яких поширюється дія Закону.

Заслухавши інформацію голови підкомітету з питань вищої освіти Юлії Гришиної, а також враховуючи рішення підкомітету з питань вищої освіти від 08 березня 2023 року, народні депутати України - члени Комітету одностайно ухвалили висновок рекомендувати Верховній Раді України проект Закону України про внесення змін до деяких законів України щодо упорядкування окремих питань пенсійного забезпечення та страхування працівників Державного бюро розслідувань (реєстр. № 9002 від 08.02.2023), поданий народним депутатом України Медяником В. та іншими народними депутатами України, прийняти за основу; Висновок Комітету направити до Комітету Верховної Ради України з питань соціальної політики та захисту прав ветеранів, визначеного головним з опрацювання цього законопроекту.

 

Про проект Закону про внесення змін до пункту 10 Прикінцевих положень Закону України “Про Державний бюджет України на 2023 рік” (реєстр. №8383 від 25.01.2023, н.д.Ю.Тимошенко, М.Цимбалюк, І.Крулько).

У пояснювальній записці до законопроекту зазначено, що п. 10 Прикінцевих положень Закону України “Про Державний бюджет України на 2023 рік” передбачена норма: “10. Кабінету Міністрів України після припинення чи скасування воєнного стану в Україні опрацювати, виходячи з наявних фінансових ресурсів державного бюджету та оцінювання обґрунтованості додаткової потреби у бюджетних коштах, питання щодо збільшення видатків для підвищення розмірів прожиткового мінімуму і мінімальної заробітної плати на 2023 рік, освітньої субвенції, а також видатків для відновлення програм збереження української культурної та історичної спадщини”.

Автори законопроекту вважають, що така норма є необґрунтованою, оскільки збільшення видатків, особливо на соціальний захист найбідніших громадян України, може бути здійснено і в період воєнного стану.

Тому у проекті Закону передбачено, що “Кабінет Міністрів України повинен вживати заходи щодо збільшення видатків на 2023 рік для підвищення розмірів прожиткових мінімумів і мінімальної заробітної плати, стипендій та соціальних виплат, видатків на освіту та освітньої субвенції для місцевих бюджетів, видатків та субвенції на охорону здоров’я для місцевих бюджетів, а також видатків для відновлення програм збереження української культурної та історичної спадщини”.

Заслухавши інформацію голови підкомітету з питань вищої освіти Юлії Гришиної та обговоривши цей законопроект, а також враховуючи рішення підкомітету з питань вищої освіти від 20 лютого 2023 року, народні депутати України – члени Комітету ухвалили висновок рекомендувати Верховній Раді України проект Закону України про внесення змін до пункту 10 Прикінцевих положень Закону України “Про Державний бюджет України на 2023 рік” (реєстр. № 8383 від 25.01.2023), поданий народним депутатом України Тимошенко Ю.В. та іншими народними депутатами України, за результатами розгляду у першому читанні повернути суб’єкту права законодавчої ініціативи на доопрацювання; Висновок Комітету направити до Комітету Верховної Ради України з питань бюджету, який визначеного головним з опрацювання цього законопроекту.

 

Про проект Закону про внесення змін до Закону України “Про державну допомогу суб’єктам господарювання” та інших законодавчих актів України щодо державної допомоги суб’єктам господарювання (реєстр. №5648 від 10.06.2021) (доопрацьований 26.12.2022), н.д.Д.Наталуха, Г.Лічман, Б.Приходько, Б.Кицак, С.Тарута).

Законопроект реєстр. №5648, що розглядається, підготовлений головним Комітетом на повторне перше читання з урахуванням зауважень та пропозицій викладених у низці експертних висновків до законопроекту та поданий 10.06.2021 року із збереженням назви.

Головним Комітетом з розгляду проекту реєстр. № 5648 визначено Комітет Верховної Ради України з питань економічного розвитку.

Комітет з питань освіти, науки та інновацій 15 грудня 2021 року на своєму засіданні розглядав законопроект реєстр. № 5648 від 10.06.2021 та ухвалив рішення про прийняття проекту за основу з урахуванням рішення Комітету з питань освіти, науки та інновацій та висновків Міністерства освіти і науки України, Національної академії наук України, Національної академії правових наук України, Інституту законодавства Верховної Ради України.

Згідно з пояснювальною запискою проект спрямований на приведення національного законодавства до правил контролю і моніторингу державної допомоги, що закріплені Угодою про асоціацію між Україною, з однієї сторони, та Європейським Союзом, Європейським Співтовариством з атомної енергії і їхніми державами-членами, з іншої сторони, та на забезпечення ефективного функціонування системи контролю і моніторингу державної допомоги.

Проектом Закону передбачається суттєве обмеження випадків визнання державною допомогою державної підтримки, що зменшить навантаження на Антимонопольний комітет України та дасть йому можливість сконцентрувати увагу на більш важливих напрямках його роботи.

Заслухавши інформацію голови підкомітету з питань науки та інновацій Валерія Колюха та обговоривши цей законопроект, враховуючи експертні висновки Головного науково-експертного управління Апарату Верховної Ради України, Міністерства освіти і науки України, Міністерства економіки України, Міністерства фінансів України, Антимонопольного комітету України, Національної академії наук України, Національної академії правових наук України, які надали низку зауважень та пропозицій до законопроекту та підтримують його за умови врахування зауважень при подальшому доопрацюванні, а також враховуючи рішення підкомітету з питань науки та інновацій від 20 лютого 2023 року, народні депутати України – члени Комітету одностайно ухвалили висновок рекомендувати Верховній Раді України проект Закону України про внесення змін до Закону України “Про державну допомогу суб’єктам господарювання” та інших законодавчих актів України щодо вдосконалення контролю та моніторингу державної допомоги суб’єктам господарювання” (реєстр. № 5648 від 26.12.2022), поданий народними депутатами України Д. Наталухою та іншими народними депутатами України, за результатами розгляду в першому читанні прийняти за основу та доопрацювати законопроект з урахуванням висновків Головного науково-експертного управління Верховної Ради України, Міністерства освіти і науки України, Міністерства економіки України, Міністерства фінансів України, Антимонопольного комітету України, Національної академії наук України, Національної академії правових наук України і направити рішення Комітету та висновки Міністерства освіти і науки України, Міністерства економіки України, Міністерства фінансів України, Антимонопольного комітету України, Національної академії наук України, Національної академії правових наук України до Комітету Верховної Ради України з питань економічного розвитку, який визначеного головним з опрацювання цього законопроекту.

 

Про проект Закону про державний контроль за міжнародними передачами стратегічних товарів (реєстр. №8415 від 03.02.2023, н.д.О.Завітневич, Є.Брагар, М.Безугла, І.Калаур, Ю.Камельчук та інші).

Згідно з пояснювальною запискою метою законопроекту є «визначення на законодавчому рівні шляхів удосконалення механізму правового регулювання у сфері державного експортного контролю, приведення законодавства у відповідність із концептуальними підходами, що визначені законодавчими актами країн - членів ЄС у зазначеній сфері».

Питання експортного контролю врегульовано чинним Законом України «Про державний контроль за міжнародними передачами товарів військового призначення та подвійного використання».

Проектом пропонується прийняти новий Закон України «Про державний контроль за міжнародними передачами стратегічних товарів» з втратою чинності Закону України «Про державний контроль за міжнародними передачами товарів військового призначення та подвійного використання».

Заслухавши інформацію голови підкомітету з питань освіти впродовж життя та позашкільної освіти і адаптації законодавства України до положень права Європейського Союзу Романа Грищука з цього питання, враховуючи рішення підкомітету з питань освіти впродовж життя та позашкільної освіти і адаптації законодавства України до положень права Європейського Союзу від 20 лютого 2023 року, а також враховуючи експертні висновки Головного науково-експертного управління Апарату Верховної Ради України, Міністерства освіти і науки України, Міністерства фінансів України, народні депутати України - члени Комітету одностайно ухвалили висновок запропонувати визначитись щодо прийняття проекту Закону України про державний контроль за міжнародними передачами стратегічних товарів (реєстр. № 8415 від 03.02.2023), поданого народним депутатом України О.Завітневичем та іншими народними депутатами України, Комітету Верховної Ради України з питань національної безпеки, оборони та розвідки, який визначеного головним з опрацювання цього законопроекту.

 

Про проект Постанови про Заяву Верховної Ради України про посягання російської федерації на державність України з метою її знищення (реєстр. №8335 від 05.01.2023, н.д. Ф.Веніславський, А. Пушкаренко, С. Кузьміних, Ю.Мисягін, Р. Горбенко, О. Федієнко  та інші).

Згідно з пояснювальною запискою проект Постанови спрямований на схвалення Заяви Верховної Ради України про посягання російської федерації на державність України з метою її знищення.

Текст Заяви містить докази нехтування російською федерацією усіх норм міжнародного права, встановлених Статутом ООН, європейською спільнотою, міжнародними договорами, укладеними з Україною за участі російської федерації. Текстом Заяви зафіксовано злочинні дії росії, спрямовані на знищення української національної ідентичності та політичної державності.

Заслухавши інформацію голови підкомітету з питань освіти впродовж життя та позашкільної освіти і адаптації законодавства України до положень права Європейського Союзу Романа Грищука з цього питання, враховуючи рішення підкомітету з питань освіти впродовж життя та позашкільної освіти і адаптації законодавства України до положень права Європейського Союзу від 20 лютого 2023 року, а також враховуючи експертні висновки Комітету Верховної Ради України з питань інтеграції України до Європейського Союзу, Міністерства освіти і науки України, Міністерства закордонних справ України, народні депутати України - члени Комітету одностайно ухвалили висновок рекомендувати Верховній Раді України проект Постанови про Заяву Верховної Ради України про посягання російської федерації на державність України з метою її знищення (реєстр. №8335 від 05.01.2023), поданого народним депутатом України Веніславським Ф.В. та іншими народними депутатами України, прийняти за основу та в цілому; направити Висновок Комітету та висновки Міністерства освіти і науки України, Міністерства закордонних справ України до Комітету Верховної Ради України з питань зовнішньої політики та міжпарламентського співробітництва, який визначеного головним з опрацювання цього законопроекту.

 

Про тематики конкурсних робіт з питань розроблення проектів законодавчих та нормативно-правових актів на іменні стипендії Верховної Ради України для молодих учених - докторів наук на 2024 рік та конкурсний відбір за 2023 рік.

Комітет Верховної Ради України з питань освіти, науки та інновацій розглянув інформацію про конкурс на призначення іменних стипендій Верховної Ради України для молодих учених – докторів наук і зазначає таке.

Відповідно до пункту 1 Положення про іменні стипендії Верховної Ради України для молодих учених – докторів наук, затвердженого Постановою Верховної Ради України від 5 лютого 2019 року №2676-VIII, Комітет своїм рішенням може визначати до п’яти тематик конкурсних робіт з питань розроблення проeктів законодавчих та нормативно-правових актів, які належать до предмета його відання, здійснювати на загальних засадах їх окреме рейтингування та визначати до 5 конкурсних робіт - переможців відбору з пропонованої тематики, у тому числі об’єднуючи кількох виконавців за однією тематикою.

За зверненням Голови Комітету народні депутати України – члени Комітету, працівники секретаріату Комітету із залученням науковців напрацювали пропозиції щодо тематик таких стипендіальних робіт.

Заслухавши інформацію Голови Комітету Сергія Бабака, народні депутати України - члени Комітету Верховної Ради України з питань освіти, науки та інновацій одностайно прийняли рішення інформацію взяти до відома та використання в подальшій роботі і затвердити 5 тематик конкурсних робіт на призначення іменних стипендій Верховної Ради України для молодих учених - докторів наук на 2024 рік.

Перелік тематик конкурсних робіт на призначення іменних стипендій Верховної Ради України для молодих учених - докторів наук на 2024 рік з описом вимог щодо них довести до науковців, буде розміщено на офіційному сайті Комітету Верховної Ради України з питань освіти, науки та інновацій.

Повернутись до публікацій

Версія для друку

Ще за розділом

“Новини комітетів”

16 квітня 2024 16:20
16 квітня 2024 16:08
16 квітня 2024 15:58
16 квітня 2024 15:24
16 квітня 2024 12:23
15 квітня 2024 18:11
15 квітня 2024 18:10
15 квітня 2024 15:32
15 квітня 2024 14:25
15 квітня 2024 14:14