08 лютого 2023 року на засіданні Комітету Верховної Ради України з питань освіти, науки та інновацій було розглянуто проект Закону про дошкільну освіту (реєстр. №8030 від 13.09.2022, н.д.В.Воронов, С.Бабак, О.Лис, С.Колебошин, Н.Піпа, В.Колюх, О.Коваль, Ю.Гришина та інші).
За результатами розгляду даного законопроекту, народні депутати України - члени Комітету ухвалили висновок рекомендувати Верховній Раді України прийняти за основу проект Закону України про дошкільну освіту реєстр. № 8030 від 13.09.2022 р. і доручити Комітету з питань освіти, науки та інновацій доопрацювати зазначений законопроект з урахуванням поправок і пропозицій суб’єктів законодавчої ініціативи та внести його на розгляд Верховної Ради України у другому читанні.
Мета дошкільної освіти - всебічний розвиток, навчання, виховання, виявлення обдарувань та соціалізація дитини, формування у неї дбайливого та турботливого ставлення до себе, родини, довкілля, України, здатності та прагнення до подальшого здобуття освіти у початковій школі.
У всіх діях, які здійснюють публічна влада або приватні установи по відношенню до дітей, першочергова увага повинна приділятися забезпеченню вищих інтересів дитини.
(Хартія Європейського Союзу про основні права (п.2. ст.24)/2007/)
ЩО ПРОПОНУЄ ЗАКОНОПРОЕКТ ПРО ДОШКІЛЬНУ ОСВІТУ ДЛЯ ДІТЕЙ?
Формула щасливої дитини
1. Дитячий садок стає ближчим до місця проживання дитини:
визначення територій обслуговування.
2. Дитячий садок стає більш доступним, а черги зменшуються:
чітка справедлива черговість зарахування дітей до комунальних закладів освіти.
3. Безпека та підтримка здоров’я дітей:
створення кожним дитячим садком безпечного, здорового та інклюзивного освітнього середовища;
вимога до органів влади усіх рівнів: сприяти у забезпеченні закладів дошкільної освіти засобами цивільного захисту, у тому числі найпростішими укриттями;
залучення за потреби для дітей з ООП асистента дитини, асистента вихователя;
сучасні підходи в організації харчування та медичного обслуговування.
4. Ціннісна платформа дітей:
5. Різноманіття форм здобуття дошкільної освіти:
ОЧНА
(безпосередньо в дитячому садочку (центрі));
ДИСТАНЦІЙНА
(з урахуванням можливостей дитини, дитячого садочка та бажання батьків;
як правило, в умовах форс-мажору в регіоні або в країні або особливих обставин в родині);
ПЕДАГОГІЧНИЙ ПАТРОНАЖ
(педагогічні працівники з урахуванням можливостей дитячого садочка та потреб дитини організовують освітній процес у домашніх умовах);
МЕРЕЖЕВА
(участь дитини в освітньому процесі різних дитячих садочків одночасно);
СІМЕЙНА (ДОМАШНЯ)
(освітній процес організовано батьками самостійно).
6. Законопроектом пропонується 7 форм дитячих садочків:
ясельки (для дітей від 3 місяців до 3 років);
дитячий садочок (звичайний садочок від 3 років);
спеціальний дитячий садочок (для дітей з особливими потребами);
мобільний дитячий садочок (пересувний, для дітей з віддалених населених пунктів);
сімейний дитячий садочок (свої діти + діти друзів/сусідів);
центр педагогічного партнерства (діти від народження разом з батьками);
центр розвитку дитини.
У центрі уваги – кожна дитина!