08 лютого 2023 року на засіданні Комітету Верховної Ради України з питань освіти, науки та інновацій було розглянуто проект Закону про дошкільну освіту (реєстр. №8030 від 13.09.2022, н.д.В.Воронов, С.Бабак, О.Лис, С.Колебошин, Н.Піпа, В.Колюх, О.Коваль, Ю.Гришина та інші).

За результатами розгляду даного законопроекту, народні депутати України - члени Комітету ухвалили висновок рекомендувати Верховній Раді України прийняти за основу проект Закону України про дошкільну освіту реєстр. № 8030 від 13.09.2022 р. і доручити Комітету з питань освіти, науки та інновацій доопрацювати зазначений законопроект з урахуванням поправок і пропозицій суб’єктів законодавчої ініціативи та внести його на розгляд Верховної Ради України у другому читанні.

Мета дошкільної освіти - всебічний розвиток, навчання, виховання, виявлення обдарувань та соціалізація дитини, формування у неї дбайливого та турботливого ставлення до себе, родини, довкілля, України, здатності та прагнення до подальшого здобуття освіти у початковій школі.

У всіх діях, які здійснюють публічна влада або приватні установи по відношенню до дітей, першочергова увага повинна приділятися забезпеченню вищих інтересів дитини.

(Хартія Європейського Союзу про основні права (п.2. ст.24)/2007/)

ЩО ПРОПОНУЄ ЗАКОНОПРОЕКТ ПРО ДОШКІЛЬНУ ОСВІТУ ДЛЯ ДІТЕЙ?

Формула щасливої дитини

 

1.      Дитячий садок стає ближчим до місця проживання дитини:

визначення територій обслуговування.

 

2.      Дитячий садок стає більш доступним, а черги зменшуються:

чітка справедлива черговість зарахування дітей до комунальних закладів освіти.

 

3.      Безпека та підтримка здоров’я дітей:

створення кожним дитячим садком безпечного, здорового та інклюзивного освітнього середовища;

вимога до органів влади усіх рівнів: сприяти у забезпеченні закладів дошкільної освіти засобами цивільного захисту, у тому числі найпростішими укриттями;

залучення за потреби для дітей з ООП асистента дитини, асистента вихователя;

сучасні підходи в організації харчування та медичного обслуговування.

 

4.      Ціннісна платформа дітей:

5.      Різноманіття форм здобуття дошкільної освіти:

ОЧНА

(безпосередньо в дитячому садочку (центрі));

ДИСТАНЦІЙНА

(з урахуванням можливостей дитини, дитячого садочка та бажання батьків;

як правило, в умовах форс-мажору в регіоні або в країні або особливих обставин в родині);

 

ПЕДАГОГІЧНИЙ ПАТРОНАЖ

(педагогічні працівники з урахуванням можливостей дитячого садочка та потреб дитини організовують освітній процес у домашніх умовах);

 

МЕРЕЖЕВА

(участь дитини в освітньому процесі різних дитячих садочків одночасно);

СІМЕЙНА (ДОМАШНЯ)

(освітній процес організовано батьками самостійно).

 

6.      Законопроектом пропонується 7 форм дитячих садочків:

ясельки (для дітей від 3 місяців до 3 років);

дитячий садочок (звичайний садочок від 3 років);

спеціальний дитячий садочок (для дітей з особливими потребами);

мобільний дитячий садочок (пересувний, для дітей з віддалених населених пунктів);

сімейний дитячий садочок (свої діти + діти друзів/сусідів);

центр педагогічного партнерства (діти від народження разом з батьками);

центр розвитку дитини.

 

У центрі уваги – кожна дитина!

Повернутись до публікацій

Версія для друку

Ще за розділом

“Новини комітетів”

19 квітня 2024 12:31
19 квітня 2024 11:11
19 квітня 2024 09:47
19 квітня 2024 09:39
18 квітня 2024 18:54
18 квітня 2024 18:32
18 квітня 2024 18:25
18 квітня 2024 18:15
18 квітня 2024 17:17
18 квітня 2024 17:09