З 2019 року ведеться активна робота з передачі частину портів, які не задіяні активно в експорті нашого зерна й товарообігу, у приватну власність. Порти «Херсон», «Ольвія» передали в концесії, Усть-Дунайський порт близько місяця тому було продано через аукціон Prozorro.Продажі, Білгород-Дністровський порт так само виставлено на продаж.
Про це розповів народний депутат, заступник голови парламентського Комітету з питань економічного розвитку Олексій Мовчан.
«Такий підхід зараз важливий, тому що нам і нашим експортерам потрібна логістика. Ті порти, що нині продаються, - це порти, що були недофінансовані. Вони перебували в гіршому стані, ніж чорноморські та одеські. Там не було елеваторів, зернових терміналів, іншої портової інфраструктури. Ці порти не були пріоритетними ані для держави, ані для бізнесу. Відповідно, щоб вони були повноцінними, необхідно вкласти значні кошти. Нині державі є що витрачати в іншому напрямку», - сказав політик.
Водночас, за його словами, аграрний бізнес, що є одним із ключових в економіці України, може придбати такий порт, побудувати все необхідне, щоби збільшити його пропускну спроможність.
«Білгород-Дністровський порт останні кілька років був збитковим. Його почали активно використовувати від початку війни як сухий порт для перевалки на землі, перевантаження на залізницю. Проте, за інформацією Фонду держмайна, за 9 місяців 2022 року він залишився збитковим. Приватний власник може запустити його знову в економіку, побудувавши необхідну інфраструктуру. На мій погляд, цей об’єкт приватизації є перспективним для розвитку українського експорту і для економіки загалом. Це важливий крок, щоб не компенсувати з державного бюджету постійні збитки неефективних підприємств», - наголосив депутат.
Він нагадав, що саме завдяки закону, який Верховна Рада ухвалила влітку минулого року, сьогодні є можливою такого типу приватизація. Це дозволяє державі не тільки позбутися збиткових підприємств, а й стимулювати приватного інвестора створювати нові робочі місця, платити зарплати й податки.
