15 лютого відбулося засідання Комітету з питань антикорупційної політики у режимі відеоконференції.

Комітет розглянув у першому читанні проект Закону «Про внесення змін до Закону України «Про запобігання корупції» щодо встановлення заборони особам, уповноваженим на виконання функцій держави або місцевого самоврядування та членам їх сімей на відкриття та/або використання рахунків і збереження фінансових активів в іноземних банках» (№5350).

Законопроектом пропонується заборонити особам, уповноваженим на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, та членам їх сімей відкривати та/або використовувати рахунки і зберігати фінансові активи в іноземних банках. Дану заборону пропонується не поширювати на осіб, які є дипломатичними службовцями.

Як повідомила Голова Комітету з питань антикорупційної політики Анастасія Радіна, зацікавлені органи влади заявили про неможливість підтримки законопроекту у запропонованій редакції. Так, представник Національного агентства з питань запобігання корупції (НАЗК) зазначив, що документ не відповідає Конституції України, міжнародним зобов’язанням і принципам юридичної визначеності.

Комітет ухвалив рішення запропонувати Верховній Раді за підсумками розгляду у першому читанні законопроект відхилити.

Аналогічні зауваження були висловлені до проекту Закону «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо деофшоризації доходів національних публічних діячів» (№6142).

Проектом пропонується встановити заборону національним публічним діячам та/або членам їхніх сімей відкривати та/або використовувати будь-які рахунки в банках в іноземній валюті; відкривати та/або використовувати за межами України валютні рахунки фізичних осіб в установах банків-нерезидентів; володіти готівковими коштами в іноземній валюті, а також набувати у власність цінні папери та/або володіти цінними паперами, вартість яких визначена або встановлена в іноземній валюті. Порушення вказаних вимог пропонується визнати підставою для дострокового припинення повноважень/звільнення.

Під час обговорення зазначалося, що, фактично, даний законопроект робить неможливим перебування за кордоном будь-якого національного публічного діяча.

Члени Комітету підтримали пропозицію рекомендувати Верховній Раді відхилити проект Закону.

Також на засіданні був розглянутий проект Закону «Про внесення змін до Закону України «Про запобігання корупції» щодо декларування видатків на отримання медичних послуг поза межами України» (№6008).

Метою законопроекту є створення законодавчої бази щодо встановлення зацікавленості та відповідальності Президентів України, членів Уряду, народних депутатів та окремих посадових осіб органів державної влади у прийнятті рішень, спрямованих на забезпечення умов для ефективного і доступного для всіх громадян медичного обслуговування.

Зокрема, пропонується встановити для Президента України, повноваження якого припинено, народних депутатів попередніх скликань, Прем’єр-міністра, членів Кабінету Міністрів, звільнених з посади, необхідність декларування видатків на отримання медичних послуг поза межами України.

Анастасія Радіна зауважила, що предметом Закону «Про запобігання корупції», в який пропонується внести зміни, не є створення стимулів для розвитку медицини.

Комітет пропонує рекомендувати Верховній Раді проект Закону відхилити.

Члени Комітету розглянули проекти нормативно-правових актів на предмет відповідності вимогам антикорупційного законодавства.

Комітет визнав такими що, не містять корупційних ризиків і відповідають вимогам антикорупційного законодавства законопроекти: «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо встановлення строків набрання чинності нових форм податкових декларацій, податкових та акцизних накладних» (№5516) (із зауваженнями) і «Про внесення змін до Закону України «Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію» (№ 5337).

Проект Закону «Про внесення змін до Закону України «Про оцінку впливу на довкілля» стосовно удосконалення процедури оцінки впливу на довкілля» (№5766) визнано таким, що має корупційні ризики і не відповідає антикорупційному законодавству. Зокрема, у проекті не вказано вичерпний перелік додаткової інформації, яку має надавати відповідний орган до звіту про оцінки впливу на довкілля; немає чітких строків надання суб’єктами господарювання додаткової інформації; наявні оціночні судження; законопроект відсилає до норм закону про Смарагдові мережі, який не був прийнятий Верховною Радою; уповноважений орган наділяється надмірними дискреційними повноваженнями при ухваленні рішення про видачу або невидачу висновків ОВД.

Законопроект «Про внесення змін до Закону України "Про аграрні розписки" та деяких інших законодавчих актів України щодо функціонування та обігу аграрних розписок» №2805-д, визнаний таким, що містить корупційні ризики, оскільки у ньому не прописані повноваження центрального органу державної влади, що забезпечує формування державної аграрної політики і відсутня процедура визначення реєстратора аграрних розписок.

Народні депутати затвердили розклад засідань Комітету з питань антикорупційної політики на березень. Так, 1 і 15 березня засідання відбудуться о 15.30, 9 і 22 березня – о 12.00 в режимі відеоконференції.

 

Повернутись до публікацій

Версія для друку

Ще за розділом

“Новини комітетів”

29 березня 2024 16:47
29 березня 2024 16:43
29 березня 2024 16:39
29 березня 2024 16:23
29 березня 2024 16:09
29 березня 2024 15:57
29 березня 2024 15:47
29 березня 2024 14:58
29 березня 2024 14:25
29 березня 2024 14:09