14 грудня відбулося засідання Комітету з питань антикорупційної політики, на якому було розглянуто проект Закону «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо уточнення терміну нематеріальних активів» (№ 5627).

Як повідомив один із авторів проекту народний депутат Олексій Жмеренецький, законопроект виокремлює питання декларування віртуальних активів, що визначаються Законом "Про віртуальні активи"(проект №3637), який вже кілька місяців чекає на розгляд із пропозиціями Президента.

Зокрема, законопроектом пропонується внести зміни до Закону «Про запобігання корупції», замінивши поняття «криптовалюти», інформація про які зазначається під час декларування активів особами, уповноваженими на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, на ширший термін «віртуальні активи». Крім того, законопроектом пропонується дати визначення поняття «система обігу віртуальних активів».

Під час обговорення зазначалося, що даний законопроект доцільно приймати після остаточного прийняття Закону №3637 або паралельно з ним.

Комітет ухвалив рішення рекомендувати Верховній Раді включити законопроект до порядку денного сесії і за результатами розгляду у першому читанні прийняти його за основу.

Члени Комітету розглянули проекти нормативно-правових актів на предмет відповідності вимогам антикорупційного законодавства і визнали такими, що не містять корупційних ризиків законопроекти: №5727, №6096 (із зауваженнями), 3667, 6302, 6051, 5847, 6265 (із зауваженнями).

Комітет визнав таким, що не відповідає вимогам антикорупційного законодавства проект Закону «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо удосконалення правових засад діяльності Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини» (№ 5019).

Законопроектом, зокрема, пропонується вдосконалити порядок призначення та звільнення Уповноваженого, а також визначити окремі повноваження у період триваючого збройного конфлікту та після його закінчення.

В обговоренні взяла участь Уповноважений Верховної Ради з прав людини Людмила Денісова, яка висловила зауваження до законопроекту.

Зокрема, за її словами, пропозиція про встановлення переліку державних органів, діяльність яких не може бути предметом індивідуальної скарги до Уповноваженого, суперечить Конституції України та міжнародним правовим стандартам.

Також у законопроекті передбачено, що Уповноважений «сприяє забезпеченню права на правду, пов’язаного з конфліктом», в той час як поняття «право на правду» не визначене у чинному законодавстві і в цьому проекті.

На думку Омбудсмена, недоречним є надання Уповноваженому повноважень надавати приписи органам державної влади і місцевого самоврядування, оскільки це є невластивою каральною функцією.

Окрім того, зауваження Людмили Денісової стосувались надання Уповноваженому права здійснювати медіацію, деяких дискримінаційних вимог до кандидатів на посаду Уповноваженого та процедури висунення кандидатур.

Підчас обговорення зазначалося, що законопроект містить ряд корупціогенних факторів, що можуть сприяти вчиненню корупційних правопорушень.

Зокрема, у проекті пропонується необґрунтована заборона особам, які протягом останніх 5 років працювали (служили) у правоохоронних органах (органах правопорядку) балотуватися на посаду Уповноваженого, що є дискримінацією за професійною ознакою.

Також не чітко прописані норми, пов’язані із розширенням повноважень Омбудсмена у сфері здійснення правосуддя, які дають йому дискрецію звертатися або не звертатися в суд у певних випадках.

На думку народних депутатів, законопроект містить ряд нечітких формулювань, та норми, які відсутні у чинному законодавстві і не врегульовані даним проектом.

Також визнано таким, що містить корупційні ризики проект Закону «Про внесення змін до деяких законодавчих актів щодо стимулювання розвитку нафтогазовидобувної галузі» (№4344), який спрямований на вдосконалення нормативно-правового регулювання порядку укладення угод про розподіл продукції шляхом усунення низки законодавчих прогалин та бар’єрів, підвищення прозорості галузі та її розвиток.

На думку членів Комітету, у законопроекті не чітко визначені умови організації та проведення конкурсу на укладення угоди про розподіл продукції. Також у проекті містяться оціночні судження і нечіткі формулювання.

На засіданні було затверджено розклад засідань Комітету на січень 2022 року. Згідно з ухваленим рішенням, відбудеться одне засідання - 18 січня.

Повернутись до публікацій

Версія для друку

Ще за розділом

“Новини комітетів”

25 квітня 2024 18:02
25 квітня 2024 17:54
25 квітня 2024 13:58
25 квітня 2024 11:35
25 квітня 2024 11:26
25 квітня 2024 10:22
25 квітня 2024 10:11
24 квітня 2024 19:20
24 квітня 2024 19:10
24 квітня 2024 19:00