Комітет з питань інтеграції України до ЄС на своєму засіданні розглянув проект Закону №6194 про внесення змін до деяких законів України щодо державної підтримки кінематографії в Україні. Проектом пропонується привести до європейських стандартів класифікації фільми за видами, форматами, категоріями та спрямуванням; передбачає надання поворотної державної підтримки на виробництво ігрового, анімаційного продукту з міжнародним комерційним потенціалом, а також спільного міжнародного виробництва; удосконалює, спрощує та діджиталізує процедуру отримання іноземним співвиробником державної субсидії для повернення частини витрат. За висновком Комітету, положення законопроекту не суперечать цілям Угоди про асоціацію, але потребують висновків Мінекономіки, Мінкульту та Антимонопольного комітету щодо того, наскільки вони впливають на торгівлю України з ЄС у сфері кінематографії, а також потребує доопрацювання відповідно до положень Регламенту 651/2014 та Повідомлення Комісії про держдопомогу.

Члени Комітету також розглянули та ухвалили висновки щодо таких законопроектів:

проект Закону №0132 про ратифікацію Конвенції про визнання та виконання іноземних судових рішень у цивільних або комерційних справах. Ратифікація Конвенції дасть змогу Україні скористатися універсальним механізмом уніфікованих правил для визнання та виконання судових рішень у цивільних або комерційних справах. Комітет вирішив: підтримати законопроект та рекомендувати Головному комітету внести його на розгляд Верховної Ради України для ухвалення за основу та в цілому.

Проект Закону №6248 про внесення змін до деяких законів України щодо харчових продуктів та інших об'єктів санітарних заходів. Мета проекту - удосконалити чинне законодавство у сфері безпечності та якості харчових продуктів, кормів, здоров’я та благополуччя тварин, усунути неузгодженості та невідповідності праву Європейського Союзу. Проект не суперечить міжнародно-правовим зобов’язанням України у сфері європейської інтеграції.

Проект Закону №5360 про внесення змін до Кримінального кодексу України, Кримінального процесуального кодексу України щодо розвитку системи пробації, збільшення альтернатив позбавленню волі та створення умов для зниження рецидивної злочинності. Документ не суперечить Угоді про асоціацію.

Проект Закону №6018 про екологічне страхування. Законопроектом пропонується запровадити страхування цивільної відповідальності за шкоду, заподіяну державі, життю, здоров'ю та майну фізичних осіб, юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців у результаті порушення законодавства про охорону довкілля. За своєю метою проект не суперечить цілям Угоди про асоціацію, проте порушує принцип правової визначеності, а відтак потребує суттєвого доопрацювання. Такий самий висновок Комітет ухвалив щодо альтернативного законопроекту №6018-1. Водночас другий альтернативний законопроект №6018-2 про екологічне страхування та гарантії відшкодування шкоди, завданої внаслідок діяльності, що становить підвищену екологічну небезпеку, за висновком комітету, за своєю метою не суперечить Угоді про асоціацію.

Проект Закону №6273 про внесення змін до розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України «Про публічні закупівлі» щодо особливостей застосування переговорної процедури закупівлі. Законопроектом пропонується надати ТОВ «Оператор ГТС України» та дочірнім компаніям групи НАК «Нафтогаз України» право здійснювати закупівлі робіт, послуг та супутніх товарів для будівництва, реконструкцій та ремонту об’єктів без визначеної Законом процедури. Комітет ухвалив висновок, що положення законопроекту не відповідають міжнародно-правовим зобов’язанням України у сфері європейської інтеграції.

Проект Закону №4570 про внесення змін до Закону України «Про Червону книгу України» щодо посилення охорони рідкісних і таких, що перебувають під загрозою зникнення, видів тваринного і рослинного світу, занесених до Червоної книги України. Законопроект має на меті вдосконалити механізм державного управління та контролю в галузі охорони рідкісних і таких, що перебувають під загрозою зникнення, видів тваринного і рослинного світу, занесених до Червоної книги України; забезпечити ефективну роботу Нацкомісії з питань Червоної книги України; встановити механізм виключення з Червоної книги рідкісних і таких, що перебувають під загрозою зникнення, видів тваринного і рослинного світу. Проект Закону за своєю метою не суперечить цілям Угоди про асоціацію та праву Європейського Союзу, проте порушує дотримання принципу правової визначеності, а тому потребує суттєвого доопрацювання.

Проект Закону №5366 про внесення змін до деяких законів України щодо захисту морських ссавців і чужорідних видів акул. Законопроектом пропонується запровадити повну заборону на утримання дельфінів, акул та інших морських ссавців у неволі і напіввільних умовах, а також заборонити будь-яке використання в шоу-програмах дельфінів та інших морських ссавців у дельфінаріях (океанаріумах). Окрім того, пропонується запровадити заборону на фізичний контакт із дельфінами та іншими морськими ссавцями, а саме: на дельфінотерапію, дайвінг разом з морськими ссавцями, фото- і відеозйомку в безпосередньому контакті з морським ссавцем. Комітет ухвалив висновок, що проект Закону за своїм спрямуванням не суперечить цілям Угоди про асоціацію та праву Європейського Союзу, але потребує суттєвого доопрацювання з метою дотримання принципу правової визначеності.

Проект Закону №5322 про внесення змін до деяких законів України щодо запобігання зловживанням на оптових енергетичних ринках. Проект, на переконання авторів, спрямований на запобігання зловживань з боку учасників на оптових енергетичних ринках. Він встановлює відповідальність для учасників за маніпулювання на енергетичних ринках, а також за торгівлю на основі інсайдерської інформації. Проект відповідає цілям Угоди про асоціацію, але потребує доопрацювання з метою більш повного врахування положень адаптованої редакції Регламенту №1227/2011 Європейського Парламенту та Ради від 25 жовтня 2011 року, висловлених зауважень та рекомендацій Енергетичного Співтовариства. Водночас відповідно до Додатку ХХVII-A Угоди про асоціацію Україна зобов’язана провести консультації з Єврокомісією щодо сумісності законопроекту з правом ЄС. Тому необхідно відтермінувати розгляд законопроекту до отримання висновку Європейської Комісії. Такий самий висновок Комітет ухвалив і щодо альтернативного законопроекту №5322-1.

Висновки щодо законопроектів №6248, №6018, №6018-1 та №6018-2 підготовлені в межах проекту Фонду «Відродження», який реалізує ГО «Євроатлантичний курс».

 

Повернутись до публікацій

Версія для друку

Ще за розділом

“Новини комітетів”

26 січня 2022 16:30
26 січня 2022 14:50
25 січня 2022 15:36
24 січня 2022 17:35
24 січня 2022 09:55
21 січня 2022 16:50
21 січня 2022 16:50
21 січня 2022 16:45
21 січня 2022 12:15
21 січня 2022 10:30