Комітет з питань антикорупційної політики провів виїзне засідання у місті Одесі, в якому взяли участь представники від моряків, місцевої влади, правоохоронних органів, громадських організацій.
Ключовим питанням було обговорення корупційних ризиків при переатестації моряків та необхідність негайного розгляду законопроекту «Про внесення змін до статті 51 Кодексу торговельного мореплавства України щодо вимог до кваліфікації членів екіпажу», №3944, зареєстрованого у Верховній Раді України 29 липня 2020 року.
Зокрема, під час засідання зазначалося, що вимоги чинного законодавства щодо повторного підтвердження кваліфікації моряків утворюють необґрунтоване навантаження на посадових осіб Інспекції з питань підготовки та дипломування моряків і призводять до утворення штучних черг для складання іспитів. Водночас, законодавством не передбачено альтернативних способів повторного підтвердження диплома, окрім проходження курсів підвищення кваліфікації з подальшим іспитом.
Через такі прогалини у законодавстві виникла серйозна проблема з підготовкою моряків та видачею їм кваліфікаційних документів, що призвело до корупції у цій сфері, щорічний обсяг якої оцінюється в близько 100 млн дол.
За результатами засідання Комітет з питань антикорупційної політики звернувся до Голови Верховної Ради та Комітету з питань транспорту та інфраструктури щодо розгляду законопроекту в найкоротший строк.
29 червня Верховна Рада прийняла в цілому законопроект № 3944.
Прийнятим Законом прибрано зазначену корупційну схему та передбачено повторне підтвердження диплому моряка не раніше ніж через п'ять років з дати видачі попереднього підтвердження, без складання іспитів у державній кваліфікаційній комісії.
Після підписання Закону Президентом України Міністерство інфраструктури зобов’язане привести усі нормативно-правові акти у відповідність до вимог нової редакції статті 51 Кодексу торговельного мореплавства України та визначити прозору процедуру видачі морякам повторного підтвердження дипломів без участі державної кваліфікаційної комісії.




