9 червня відбулося засідання Комітету з питань фінансів, податкової та митної політики в режимі відеоконференції.

Члени Комітету розглянули проект Закону «Про внесення змін до деяких законів України щодо набуття акціонерним товариством "Державний ощадний банк України" статусу учасника Фонду гарантування вкладів фізичних осіб» (№5542)

Заступник Міністра фінансів Юрій Драганчук, повідомив, що законопроектом пропонується приєднати Ощадбанк до системи гарантування вкладів фізичних осіб, скасувати державну гарантію на вклади фізичних осіб у банку та поширити законодавчо визначений механізм гарантування вкладів фізичних осіб на вкладників Ощадбанку. При цьому, якщо вклад було зроблено до набуття банком статусу учасника Фонду гарантування вкладів фізичних осіб (ФГВФО) та він перевищує розміри відшкодування коштів за вкладом, частина вкладу що перевищує граничний розмір, відшкодовується за вкладом та гарантується державою.

Проектом також пропонується встановити для банку розмір початкового збору до Фонду на рівні 1% регулятивного капіталу станом на дату набуття статусу учасника ФГВФО.

Альтернативний законопроект «Про внесення змін до деяких законів України щодо забезпечення стабільності системи гарантування вкладів фізичних осіб» (№ 5542-1) представив один із його авторів голова Комітету з питань фінансів, податкової та митної політики Данило Гетманцев.

Він зазначив, що даний проект містить такі ж положення, як і основний законопроект, а також до нього додано механізми надання ФГВФО кредитної підтримки з боку Національного банку та держави, оскільки «наразі стан Фонду не може в повній мірі задовільнити інтереси суспільства і держави щодо забезпечення вкладів фізичних осіб».

Також пропонується вдосконалити процедуру встановлення граничного розміру коштів за вкладами і поступове збільшення його розміру з 200 до 600 тисяч гривень у разі забезпечення фінансової стійкості Фонду.

Окрім того, за словами Данила Гетманцева, законопроектом пропонуються спеціальні механізми врегулювання питання погашення зобов’язань за векселями, які були видані ФГВФО у 2015-2016 роках в обмін на облігації внутрішньої державної позики, держателем яких було Міністерство фінансів, шляхом перерахування відповідних коштів до загального фонду державного бюджету.

Представник ФГВФО висловився на підтримку альтернативного законопроекту.

Під час обговорення Юрій Драганчук зауважив: «Законопроект №5542-1 є більш комплексним і направлений на розвиток Фонду і посилення його інституційної спроможності».

Комітет ухвалив рішення рекомендувати Верховній Раді включити законопроект №5542-1 до прядку денного сесії і за наслідками розгляду у першому читанні прийняти його за основу.

Народні депутати розглянули проект Закону «Про внесення змін до Податкового кодексу України (щодо запровадження продажу заставного майна боржника через систему електронних торгів)» (№ 5483).

Як повідомив автор законопроекту народний депутат Олексій Ковальов, пропонується запровадити продаж заставного майна боржника через систему електронних торгів Prozorro.

За його словами, оскільки багато державних органів у нас уже працюють через цю систему, тому і Державна податкова служба (ДПС) має працювати через неї, забезпечуючи відчуження майна, яке перебувало у заставі, через прозорий аукціон.

Під час обговорення представники ДПС звернулися з проханням тимчасово залишити у Законі норму, яка дозволяє продаж майна на публічних аукціонах, оскільки, для запровадження продажу виключно на електронних торгах, потрібен час.

Комітет рекомендував Верховній Раді включити законопроект №5483 до порядку денного сесії та прийнято його за основу.

Учасники засідання розглянули законопроект «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо оподаткування операцій з постачання окремих видів продукції тваринництва» (№ 5425) та два альтернативних до нього «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо оподаткування податком на додану вартість операцій з постачання окремих видів товарів» (№ 5425-1) і «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо ставки податку на додану вартість з операцій з постачання харчових продуктів, що мають істотну соціальну значущість» (№ 5425-2).

Законопроекти стосуються врегулювання питання, пов’язаного із зниженням з 20% до 14% ставки ПДВ за операціями з постачання на митній території та ввезення на митну територію України сільськогосподарської продукції, що передбачено Законом “Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо ставки податку на додану вартість з операцій з постачання окремих видів сільськогосподарської продукції”.

«Проблема полягає в тому, що ціна по товарним групам, ціноутворення щодо яких здійснюється не виходячи з біржових цін, не змінилася внаслідок прийняття даного Закону і 6% лягли на переробника, зробивши його бізнес у багатьох випадках нерентабельним», - сказав Данило Гетманцев.

За його словами, після консультацій було прийнято рішення напрацювати в Комітеті доопрацьований проект Закону «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо ставки податку на додану вартість при оподаткуванні операцій з постачання окремих видів сільськогосподарської продукції», яким пропонується вивести з-під оподаткування 14% ПДВ ті види діяльності, ціноутворення яких здійснюється не за принципом біржових цін.

Міністерство фінансів підтримало доопрацьований законопроект.

Члени Комітету ухвалили рішення рекомендувати Верховній Раді включити доопрацьований законопроект №5425 до порядку денного сесії і за підсумками розгляду у першому читанні прийняти його за основу і в цілому.

На засіданні був розглянутий у другому читанні проект Закону «Про внесення змін до Митного кодексу України щодо розширення повноважень приватних виконавців на примусове виконання постанов про накладення штрафу за порушення митних правил» (№ 4532).

Голова профільного підкомітету Олександр Сова нагадав, що даний законопроект є похідним від проекту Закону «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо розширення повноважень приватних виконавців» (№4330).

За його інформацією, до законопроекту народними депутатами було надано 14 поправок, частину з яких пропонується врахувати. Зокрема, підтримано пропозицію, що законопроект №4532 має набути чинності одночасно із законопроектом №4330.

Члени Комітету ухвалили рішення рекомендувати Верховній Раді прийняти законопроект в цілому в редакції, запропонованій підкомітетом.

Комітет розглянув проект Закону «Про внесення змін до Митного кодексу України щодо приведення у відповідність кодів УКТЗЕД» (№5053), розроблений з метою приведення окремих кодів УКТЗЕД, наведених у Митному кодексі України, у відповідність із новою версією Української класифікації товарів зовнішньоекономічної діяльності, затвердженої Законом «Про Митний тариф України».

Данило Гетманцев звернув увагу на суттєві системні зауваження, які є до законопроекту, зокрема: переплутані коди УКТЗЕД, прикінцеві положення виписані без урахування інших законодавчих актів. Загалом, на його думку, «законопроект підготовлений недостатньо ґрунтовно».

Члени Комітету увалили рішення рекомендувати Верховній Раді повернути законопроект суб’єкту законодавчої ініціативи на доопрацювання.

Під час засідання було розглянуто законопроект «Про внесення змін до Кримінального кодексу України та Кримінального процесуального кодексу України щодо криміналізації контрабанди товарів та підакцизних товарів, а також недостовірного декларування товарів» (№5420).

Як повідомив перший заступник голови Комітету з питань фінансів, податкової та митної політики Ярослав Железняк, який виступив ініціатором розгляду даного питання на засіданні Комітету, законопроект було обговорено із зацікавленими сторонами, які висловили ряд зауважень та пропозицій, на основі яких напрацьовано рекомендації Комітету.

Зокрема, пропонується: підтримати криміналізацію контрабанди підакцизних товарів; підняти поріг притягнення до кримінальної відповідальності; зменшити санкції; вилучити з ККУ пункт про недостовірне декларування товарів; врегулювати кваліфікуючу ознаку діяння вчиненого за попередньою змовою службовою особою митного органу або сприяння нею будь-якій формі вчиненню таких діянь; встановити кримінальну відповідальність за контрабанду лише у разі умисних дій; вважати невиправданим передбачення відповідальності за «дії, спрямовані на переміщення товарів», а не «переміщення товарів».

Комітет вирішив направити висновок до Комітету з питань правоохоронної діяльності, визначеному головним з підготовки проекту Закону №5420, для врахування при прийнятті рішення щодо законопроекту.

Окрім того, Комітет затвердив рішення за результатами заслуховування представників керівництва Державної податкової служби, Державної фіскальної служби, Державної митної служби щодо боротьби з незаконним виробництвом і обігом тютюнових виробів в Україні.

Повернутись до публікацій

Версія для друку

Ще за розділом

“Новини комітетів”

28 березня 2024 19:30
28 березня 2024 17:40
28 березня 2024 17:28
28 березня 2024 16:54
28 березня 2024 16:37
28 березня 2024 15:09
28 березня 2024 13:42
28 березня 2024 13:14
28 березня 2024 12:10
28 березня 2024 11:37