Комітет на своєму засіданні у режимі відеоконференції розглянув проекти законів «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо вдосконалення питань організації корпоративного управління в банках та інших питань функціонування банківської системи» (№ 4367) та «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо вдосконалення окремих питань функціонування банківської системи» (№4367-1).

Обидва законопроекти спрямовані на вдосконалення регулювання діяльності банків та банківських груп, зміцнення банківської системи України, усунення накопичених проблемних питань, виявлених під час наглядової та регуляторної діяльності Національним банком, а також приведення законодавства України до стандартів ЄС стосовно організації корпоративного управління та системи ризикменеджменту в банках.

Текст законопроекту № 4367-1 базується на положеннях проекту № 4367, однак, з нього виключено низку положень, які посилюють наглядові функції Національного банку та надають йому відповідний інструментарій, а також до нього включено низку положень, які стосуються розширення повноважень Ради Національного банку та збільшення суми гарантування вкладів фізичних осіб з 200 до 600 тисяч гривень.

Комітет вирішив рекомендувати Верховній Раді законопроект № 4367 прийняти за основу, надавши доручення Комітету з питань фінансів, податкової та митної політики при доопрацюванні зазначеного проекту розглянути рекомендації Національного агентства з питань запобігання корупції щодо усунення корупціогенних факторів. Альтернативний проект Закону члени Комітету рекомендують відхилити.

Комітет розглянув проект Закону «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо вдосконалення механізмів виведення банків з ринку та задоволення вимог кредиторів цих банків» (№ 4546), яким пропонується удосконалити деякі питання відшкодування шкоди (збитків) особами, дії або бездіяльність яких призвели до заподіяння кредиторам та/або банку шкоди, у тому числі, передбачивши можливість укладення Фондом гарантування вкладів фізичних осіб договору про добровільне відшкодування такої шкоди або мирової угоди.

Також пропонується врегулювати механізм повернення коштів колишнім кредиторам банку після його ліквідації, звільнення від сплати судового збору, державного мита, плати у сфері державної реєстрації.

Крім того, у проекті уточнюються деякі процедурні аспекти виведення неплатоспроможного банку з ринку, ліквідації банків, повноваження Фонду, його органів, механізм правового захисту працівників членів адміністративної ради Фонду тощо.

Комітет прийняв рішення рекомендувати Верховній Раді прийняти законопроект за основу.

Члени Комітету також рекомендували Парламенту за підсумками розгляду у першому читанні прийняти за основу проект Закону «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо державної підтримки сфери спорту» (№ 4577), яким пропонується встановити знижену ставку 7% податку на додану вартість при оподаткуванні операцій з реалізації квитків на спортивні заходи всеукраїнського та міжнародного рівнів.

На засіданні були розглянуті проекти законів «Про внесення змін до статті 215 Податкового кодексу України щодо встановлення знижених ставок акцизного податку на алкогольні напої (пиво) для малих виробників пива» (№ 5118) і «Про внесення змін до Закону України "Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального" щодо спрощення господарської діяльності з виробництва пива, вин виноградних, вин плодово-ягідних, напоїв медових» (№ 5119).

Законопроектом №5118 пропонується встановити знижені ставки акцизного податку на алкогольні напої (пиво) для малих виробників пива. Визначення поняття “малі виробники пива” пропонується  проектом Закону №5119.

Під час обговорення законопроектів прозвучало ряд пропозицій, зокрема внести зміни до статті 226 Податкового кодексу щодо скасування маркування марками акцизного податку натуральних вин і зброджених напоїв без додавання спирту.

Комітет ухвалив рішення рекомендувати Верховній Раді включити обидва законопроекти до порядку денного сесії та за наслідками розгляду у першому читанні прийняти за основу.

Учасники засідання заслухали відповідальних осіб Державної фіскальної служби, Державної податкової служби та Національної поліції щодо критичної ситуації, яка склалася на нафтогазовому ринку у зв’язку з великим обсягом тіньового виробництва пального та торгівлі пальним з грубим порушенням законодавства. У розгляді питання також взяли участь представники Комітету з питань енергетики та житлово-комунальних послуг і Нафтогазової асоціації.

Зокрема, були обговорені проблеми «скруток» ПДВ при продажу пального і ухилення від оподаткування.

Голова Комітету з питань фінансів, податкової та митної політики Данило Гетманцев наголосив на необхідності забезпечення результативності розслідувань, які проводяться правоохоронними органами у цій сфері і, загалом, покращення ситуації, пов’язаної з боротьбою з тіньовим виробництвом пального і порушеннями при торгівлі.

«У ДФС і ДПС на сьогодні достатньо повноважень і інструментів для того, щоб навести лад прямо зараз», - підкреслив він, додавши, - «Ми з вами повинні поставити крапку на проблемі з пальним».

Данило Гетманцев поінформував, що за результатами засідання буде ухвалено рішення Комітету у якому будуть вказані конкретні строки, відповідальні і заходи для вирішення проблем виробництва і торгівлі пальним.

Народні депутати затвердили розклад засідань Комітету з питань фінансів, податкової та митної політики на травень. Засідання відбудуться 13 і 19 травня 2021 року.

 

 

Повернутись до публікацій

Версія для друку

Ще за розділом

“Новини комітетів”

16 червня 2021 19:50
16 червня 2021 18:20
16 червня 2021 18:00
16 червня 2021 18:00
16 червня 2021 17:19
16 червня 2021 17:15
16 червня 2021 17:00
16 червня 2021 16:38
16 червня 2021 10:51
15 червня 2021 16:30