Комітет з питань гуманітарної та інформаційної політики на своєму засіданні 28 квітня розглянув проект Закону «Про внесення змін до статті 57 Закону України «Про забезпечення функціонування української мови як державної» (№ 4638) та альтернативні до нього № 4638-1 та № 4638-2.

За словами голови Комітету з питань гуманітарної та інформаційної політики Микити Потураєва, до Комітету не надійшло жодної скарги щодо порушення прав громадян, громадських організацій чи суб'єктів господарювання при отриманні попереджень чи штрафних санкцій за недотримання мовного законодавства.

«Мені як Уповноваженому довелося проаналізувати кожен із законопроектів. Ми дали негативну оцінку, тому що вважаємо, що не можна скасувати або відтермінувати те, що вже набуло чинності, це по-перше. По-друге, сьогодні немає жодного ризику і жодного факту накладення штрафу. У нас є стовідсоткове вирішення проблем, пов‘язаних із порушниками законодавства, і дуже добре, що ми це все вирішуємо протягом першого місяця, як і визначено законом», — прокоментував Уповноважений із захисту державної мови Тарас Кремінь.

Він нагадав, що 9 березня, у день народження Тараса Шевченка, відбувся форум «Україна 30», під час якого Президент України висловив свою думку щодо мовного питання. «У Конституції все чітко було написано: одна єдина державна мова – українська. Усі, хто піднімають питання національності, питання мови, питання церкви – це всі люди, які хочуть хайпонути тимчасово з великими, на жаль, наслідками для багатьох людей. Направлені всі ці наслідки на розкол суспільства, я в цьому впевнений. Тому я вважаю, що питання мови не на часі, вважаю, що українська мова повністю захищена», — сказав Володимир Зеленський.

У висновку до проекту Закону Міністерство юстиції України зауважило: «Одним із способів забезпечення сталості закону є ґрунтовна, комплексна підготовка законопроектів, яка полягає у вивченні стану нормативно-правової бази в цій сфері правового регулювання, фінансово-економічному обґрунтуванні та здійсненні прогнозу соціально-економічних та інших наслідків прийняття законопроекту. Отже, внесенню змін до закону має передувати аналогічна аналітична робота щодо їх підготовки, як і при прийнятті закону. Враховуючи викладене, на нашу думку, внесення запропонованих змін є завчасним, оскільки не ґрунтується на практиці застосування Закону».

З огляду на зазначене, аби не збурювати суспільство, Комітет вирішив рекомендувати Верховній Раді не включати всі три проекти Законів до порядку денного сесії та у форматі робочої групи вивчити і опрацювати порушене питання.

Під час засідання Комітет повернувся до обговорення порівняльної таблиці до проекту Закону «Про внесення змін до деяких законів України щодо забезпечення незалежності Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення» № 4107.

Законопроектом пропонується внести зміни до порядку подання кандидатур на посаду члена Національної ради.

Проект було доопрацьовано відповідно до статті 118 Регламенту Верховної Ради та із врахуванням зауважень Головного юридичного управління Апарату Верховної Ради.

За підсумками обговорення Комітет вирішив рекомендувати Верховній Раді прийняти законопроект у другому читанні та в цілому.

Крім того, члени Комітету розглянули проект Закону «Про внесення змін до Закону України «Про туризм» щодо розширення кола суб’єктів надання готельних послуг» (№ 2673), яким, зокрема, пропонується включити до кола суб’єктів надання готельних послуг фізичних осіб – підприємців.

Під час доопрацювання законопроекту до другого читання були враховані зауваження Головного юридичного управління Апарату Верховної Ради.

Комітет прийняв рішення рекомендувати Верховній Раді прийняти проект Закону в другому читанні та в цілому.

Також Комітет рекомендував Парламенту підтримати у другому читанні та в цілому проект Закону «Про протидію дискримінації за ознакою статі» (№ 3427), яким пропонується внести зміни до Закону України «Про рекламу» щодо визначення понять «дискримінаційна реклама» та «дискримінаційна реклама за ознакою статі»; посилити відповідальність за порушення законодавства про рекламу; посилити захист прав споживачів реклами.

Члени Комітету підтримали пропозицію робочої групи, яка доопрацьовувала документ, не змінювати законодавство в частині посилення відповідальності (не збільшувати штрафи), а також зберегти для соціальної реклами дію норм чинного Закону.

Народні депутати розглянули проект Закону «Про внесення змін до Сімейного кодексу України щодо збільшення мінімального розміру аліментів, що стягуються на дитину з інших членів сім’ї та родичів» (№ 3881). Законопроект спрямований на уніфікацію розміру аліментів, що стягуються на дитину незалежно від платника таких аліментів.

Комітет рекомендує Верховній Раді прийняти законопроект у другому читанні та в цілому із врахуванням пропозицій підкомітету у справах сім’ї та дітей, а саме:

- законодавчо закріпити розмір тимчасової державної допомоги дітям, батьки яких ухиляються від сплати аліментів, на рівні 50% прожиткового мінімуму для дитини відповідного віку;

- визначити мінімальний рекомендований розмір аліментів, що мають сплачувати інші члени сім’ї на рівні одного прожиткового мінімуму для дітей відповідного віку.

Окрім того, Комітет підтримав ініціативу створити робочу групу з доопрацювання проекту Закону «Про внесення змін до Закону України «Про Суспільне телебачення і радіомовлення України» щодо підвищення ефективності роботи Національної суспільної телерадіокомпанії України» (№ 2576) та затвердив рекомендації комітетських слухань на тему: «Про забезпечення стабільного українського мовлення на тимчасово окуповані та прикордонні території України».


Повернутись до публікацій

Версія для друку

Ще за розділом

“Новини комітетів”

16 квітня 2024 12:23
15 квітня 2024 18:11
15 квітня 2024 18:10
15 квітня 2024 15:32
15 квітня 2024 14:25
15 квітня 2024 14:14
15 квітня 2024 12:43
13 квітня 2024 11:41
13 квітня 2024 09:00
12 квітня 2024 17:26