Законопроектом №3718 пропонується визначити мету, завдання, принципи та пріоритети молодіжної політики в Україні; гарантії та механізми участі молоді у формуванні та реалізації молодіжної політики; повноваження центральних та місцевих органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування щодо молодіжної політики; особливості організаційних і правових засад утворення та діяльності молодіжних та дитячих громадських об’єднань; особливості реалізації окремих соціальних гарантій молоді щодо вирішення житлових питань, питань професійного розвитку та зайнятості, охорони здоров’я, задоволення освітніх, культурних та інших потреб.

Під час обговорення законопроекту члени Комітету наголосили на принципових змінах, що пропонується внести до законопроекту при прийнятті його в другому читанні та в цілому.

Перше - це відновлення верхньої межі віку молоді 35 років. Таке рішення Комітету викликано трьома чинниками: суспільство, насамперед молодь, не розуміє причин позбавлення частини громадян статусу молоді під час складної соціально-економічної кризи, враховуючи, що саме молодь переважно захищає Україну від російської агресії. Крім того, встановлення різної верхньої межі віку для молоді та молодих сімей призводить до юридичних протиріч у законопроекті, оскільки відповідно до статті 3 Сімейного кодексу одинока особам має права члена сім'ї. Комітет також врахував позицію Головного науково-експертного управління Апарату Верховної Ради України, Міністерства юстиції, Міністерства соціальної політики, що зменшення верхньої межі віку молоді буде порушенням конституційних прав громадян.

Друге. Комітет пропонує відновити визначення в законопроекті пільг для молодих сімей, які мають дітей, а саме звільнення молодих сімей та молодих осіб, які мають одну дитину, від сплати відсотків за користування кредитом, а також погашенням молодим сім’ям та молодим особам, які мають двох та трьох більше дітей, відповідно 25 та 50 відсотків суми зобов'язань по кредиту. Члени Комітету вважають, що це дозволить стимулювати народжуваність. Крім того, скасування зазначених пільг, відповідно до висновків Головного науково-експертного управління Апарату Верховної Ради України, Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини було б звуженням змісту та обсягу існуючих прав і свобод громадян України.

Члени Комітету наголосили на тому, що ухвалення законопроекту надасть нові можливості молоді, молодіжним та дитячим громадським об’єднанням для повноцінної діяльності у формуванні та реалізації молодіжної політики, посилить співпрацю між органами державної влади та органами місцевого самоврядування та суб’єктами молодіжної політики задля вирішення проблем молоді, забезпечить впровадження нових механізмів фінансування молодіжних проектів.

Повернутись до публікацій

Версія для друку

Ще за розділом

“Новини комітетів”

23 квітня 2024 10:43
22 квітня 2024 20:17
22 квітня 2024 18:13
22 квітня 2024 16:47
22 квітня 2024 13:40
22 квітня 2024 13:32
22 квітня 2024 13:04
22 квітня 2024 11:54
22 квітня 2024 11:41
22 квітня 2024 10:55