Засідання Комітету з питань здоров’я нації, медичної допомоги та медичного страхування відбулося 16 грудня у режимі відеоконференції.

Комітет розглянув проект Закону «Про внесення змін до Кримінального кодексу України щодо відповідальності за підроблення медичної продукції та подібні злочини, що загрожують охороні здоров’я» (№4491).

Голова Комітету з питань здоров’я нації, медичної допомоги та медичного страхування Михайло Радуцький повідомив: «Даний законопроект розроблений з метою захисту наших громадян від підробної медичної продукції, до якої, у тому числі, належать і тести на коронавірус».

Наразі установлена кримінальна відповідальність за контрабанду, виготовлення та розповсюдження лише фальсифікованих лікарських засобів. В той же час, на думку керівника Комітету, застосування людиною щодо людини іншої умисно підробленої, фальсифікованої медичної продукції (медичні вироби, харчові продукти для спеціальних медичних цілей, дієтичні добавки) несе не менші загрози для її життя та здоров’я, проте кримінальної відповідальності за фальсифікацію цих товарів в Україні не передбачено.

Законопроектом пропонується імплементувати в національне законодавство основні положення ратифікованої Україною Конвенції Ради Європи про підроблення медичної продукції та подібні злочини що загрожують охороні здоров’я – так званої Конвенції «Медікрайм», поширивши відповідальність, передбачену у Кримінальному кодексі за злочини, пов’язані з фальсифікацією лікарських засобів, на всю медичну продукцію.

Також пропонується: дати визначення терміну «фальсифікована медична продукція»; санкції, передбачені ч.1 ст. 305 та ч.1 ст. 321.1 ККУ, доповнити додатковим обов’язковим покаранням, а саме, штрафом від 5 до 10 тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян; дати можливість застосувати до юридичних осіб заходи кримінального правового характеру за правопорушення, передбачені у статтях 305 та 321 ККУ.

Комітет підтримав проект Закону №4491 та запропонував Комітету з питань правоохоронної діяльності, визначеному головним з підготовки даного законопроекту, рекомендувати Верховній Раді прийняти його у першому читанні за основу.

Комітет розглянув проект Постанови «Про Національний план вакцинації населення України проти COVID-19» № 4500, зареєстрований у Верховній Раді у середу.

Голова Комітету зазначив: «Проект Постанови передбачає низку доручень Кабінету Міністрів України та Міністерству охорони здоров’я щодо розроблення та впровадження Національного плану вакцинації населення України проти COVID-19 відповідно до міжнародних рекомендацій та практики розвинених країн».

Представник авторського колективу народна депутатка Ольга Стефанишина поінформувала, що Україна має досвід масової вакцинації населення – коли проводилась вакцинація від кору, однак він не порівнянний з тим, який очікує країну зараз. «Це наймасштабніша логістична операція і до неї треба готуватися вже», - сказала вона.

Ольга Стефанишина вважає, що Верховна Рада і Кабінет Міністрів мають працювати разом для того, щоб організувати цей процес.

У проекті Постанови рекомендується Уряду України розробити і затвердити на урядовому рівні план вакцинації. Процес має координуватися на національному і, обов’язково, регіональному рівнях через створення відповідних штабів.

Також пропонується оцінити можливості інфраструктури для зберігання і розвезення вакцин та дозакупити необхідне обладнання.

Народна депутатка зазначила, що МОЗ вже ухвалило пріоритетні для вакцинації групи населення, і це близько 20 мільйонів осіб. Виходячи з такої великої кількості людей, в проекті Постанови звертається увага на необхідність визначення місць вакцинації і підготовки відповідного персоналу.

Окремо звертається увага, на необхідність проведення комунікаційної кампанії з мотивації населення до проведення вакцинації від COVID-19.

Позицію Міністерства охорони здоров’я представив заступник Міністра охорони здоров'я і головний державний санітарний лікар України Віктор Ляшко, який поінформував про кроки, які здійснюються Міністерством для підготовки до вакцинації, а також вніс ряд зауважень і пропозицій до проекту Постанови.

Зокрема, за його словами, вже визначено координаторів на місцях, перевірено холодовий ланцюг зберігання вакцин, розробляється програмний продукт, який спростить запрошення на повторне щеплення.

Віктор Ляшко підтримав проведення інформаційно кампанії з метою стимулювання вакцинації водночас, назвав сумнівною пропозицію про затвердження плану розпорядженням Кабміну, оскільки він має, у разі потреби, мобільно змінюватись.

Серед пропозицій, поданих МОЗ на розгляд Комітету наступні:

- до назви плану додати слово «добровільна» і викласти в такій редакції «Національний план добровільної вакцинації населення України проти COVID-19»;

- рівень затвердження Національного плану визначити на рівні наказу Міністерства охорони здоров’я, а не Кабінету Міністрів України;

- додати позицію про рекомендацію органам місцевого самоврядування оновити шляхом закупівлі належне обладнання для забезпечення холодового ланцюга в пунктах щеплення;

- вилучити з проекту Постанови пункт про створення окремого реєстру вакцинованих осіб.

Комітет рекомендував Верховній Раді включити в порядок денний проект Постанови №4500 та прийняти його за основу та в цілому з урахуванням пропозицій Комітету, підготовлених на основі пропозицій МОЗ.

Члени Комітету розглянули питання щодо проведення конкурсу на зайняття посади Генерального директора ДУ «Центр громадського здоров’я МОЗ України».

Як зазначив Михайло Радуцький, дане питання включене до порядку денного, оскільки викликало стурбованість громадськості і активно обговорюється у засобах масової інформації. «За наявною у них інформацією, конкурс проходив без залучення представників громадськості, запрошення представників міжнародних донорських організацій та висвітлення роботи конкурсної комісії у ЗМІ, як це передбачено законодавством», - сказав голова Комітету.

Про проведення конкурсу народних депутатів поінформував головний державний санітарний лікар України Віктор Ляшко.

За його словами, Міністерство створило конкурсну комісію для проведення відкритого конкурсу на зайняття посади Генерального директора ЦГЗ у складі дев’яти осіб, до якої увійшли по три представники МОЗ, Центру громадського здоров’я і громадських організацій. Далі, після подачі визначеного пакету документів, були зареєстровані кандидати і відбувся конкурс.

«24 листопада 2020 року відбувся конкурс. За результатами заслуховування конкурсних пропозицій відбулося голосування у якому з рахунком 5:4 переміг Роман Родина», - сказав Віктор Ляшко.

Під час обговорення народні депутати відзначили, що не були поінформовані про заміну керівника ЦГЗ та проведення конкурсу і поставили ряд запитань доповідачу щодо проведення конкурсу і обраного претендента.

Зокрема прозвучали зауваження, що конкурс відбувався у позаробочий час (розпочався о 18.30), запрошені до конкурсної комісії громадські організації представляють медичні профспілкові організації. Також є інформація, що один із учасників конкурсу подав декларацію про доходи із порушенням законодавства.

Комітет прийняв рішення рекомендувати Кабінету Міністрів України невідкладно провести перевірку дотримання вимог, встановлених порядком проведення конкурсу на зайняття посади Генерального директора ДУ «Центр громадського здоров’я МОЗ України», та, у разі підтвердження фактів порушення вимог законодавства, вжити заходів для їх усунення та ухвалення відповідних рішень для забезпечення законності і прозорості процедури призначення керівника головної установи МОЗ України в галузі громадського здоров’я.

 

Повернутись до публікацій

Версія для друку

Ще за розділом

“Новини комітетів”

28 березня 2024 15:09
28 березня 2024 13:42
28 березня 2024 13:14
28 березня 2024 12:10
28 березня 2024 11:37
28 березня 2024 11:20
27 березня 2024 17:59
27 березня 2024 16:59
27 березня 2024 15:49
27 березня 2024 15:11