29 вересня члени Комітету з питань інтеграції України на своєму засіданні розглянули ряд законопроєктів на відповідність праву ЄС та міжнародним зобов’язанням України у сфері євроінтеграції, а також інші законопроєкти.

За висновком Комітету, не суперечать праву ЄС такі законопроєкти:
законопроєкти 
№3860№3861 та №3860-1 щодо використання офіційної електронної адреси. Документи пропонують надати українцям можливість в офіційному листуванні використовувати спеціальну електронну адресу. Її, за пропозицією законопроєкту №3860, українці отримуватимуть при отриманні чи обміні паспорта, під час реєстрації ФОП чи юридичної особи. А використовувати такі електронні адреси можна буде в офіційному листуванні та під час  судового процесу. Законопроєкт №3860-1  вказує, що його основною метою є створення сприятливих умов для ведення бізнесу в Україні. Електронну адресу зможуть використовувати суб’єкти господарювання для взаємодії з державними органами, судами та суб’єктами владних повноважень. Усі три документи, за висновком Комітету, не суперечать міжнародно-правовим зобов’язанням України у сфері європейської інтеграції, але потребують доопрацювання в частині захисту інформації та протидії шахрайству.

Такими, що не відповідають міжнародно-правовим зобов’язанням України у сфері європейської інтеграції, Комітет назвав проєкт Закону №4068 щодо сприяння розвитку недержавної підтримки діяльності у сфері фізкультури і спорту. Проєкт пропонує тимчасово, до 1 січня 2025 року, звільнити від увізного мита товари, що ввозяться в Україну національними спортивними федераціями. Документ, на думку членів Комітету, не відповідає положенням Розділів I і II Регламенту 1186/2009 Додатку XV Угоди про асоціацію між Україною та ЄС.

Проєкти Законів №3500№3500-1№3500-2 та №3500-3 про внесення змін до Кримінального кодексу України щодо відповідальності за постановлення суддею (суддями) упередженого судового рішення. Положення усіх перелічених законопроєктів, за висновком Комітету, не відповідають міжнародно-правовим зобов’язанням України у сфері європейської інтеграції.

Народні депутати обговорили з Віцепрем’єркою з питань європейської та євроатлантичної інтеграції Ольгою Стефанішиною проєкт бюджету на наступний рік у частині оцінки фінансування євроінтеграційних заходів.

Голова Комітету Іванна Климпуш-Цинцадзе зазначила, що у проєкті збільшено фінансування адаптації системи управління персоналом державної служби до стандартів ЄС, а також відновилося фінансування заходів щодо інформування громадськості з питань європейської та євроатлантичної інтеграції. Однак в інформаційній сфері йдеться про фінансування в розмірі лише 10 мільйонів грн.

На забезпечення захисту прав та інтересів України під час урегулювання спорів, розгляду у закордонних юрисдикційних органах справ за участю іноземного суб’єкта та України, а також забезпечення представництва України в Європейському суді з прав людини виділено таку ж суму, як торік — понад 527 млн грн. Це при тому, що кількість справ проти України в Європейському суді з прав людини постійно зростає.

Голова Комітету також звернула увагу, що в проєкті бюджету не передбачено два важливих пункти: фінансування програми «Сприяння взаємній торгівлі шляхом усунення технічних бар’єрів у торгівлі між Україною та Європейським Союзом», а також відсутні кошти на реалізацію проєктів транскордонного співробітництва.

Ольга Стефанішина поінформувала, що 29 вересня на засіданні Уряду схвалили проєкт закону щодо використання коштів на фінансування проєктів транскордонної співпраці через Державний фонд регіонального розвитку.

Члени Комітету та Віцепрем’єрка з питань європейської та євроатлантичної інтеграції домовилися скоординувати зусилля щодо забезпечення реалізації на державному рівні транскордонних проєктів.

 

 
Повернутись до публікацій

Версія для друку

Ще за розділом

“Новини комітетів”

25 квітня 2024 11:35
25 квітня 2024 11:26
25 квітня 2024 10:22
25 квітня 2024 10:11
24 квітня 2024 19:20
24 квітня 2024 19:10
24 квітня 2024 19:00
24 квітня 2024 18:50
24 квітня 2024 18:50
24 квітня 2024 18:45